Doplněk Aukro vám umožní propojit váš e-shop se stejnojmenným obchodním portálem. Své zboží můžete díky němu prodávat i na největším českém digitálním tržišti a nabídky spravovat přímo z administrace e-shopu. V testovací verzi e-shopu nelze tento doplněk využít.
S výběrem a objednáním doplňku vám poradíme na info@shoptet.cz.
Obsah:
K čemu slouží doplněk Aukro
Po aktivaci doplňku a po propojení s Aukrem, můžete přímo v administraci e-shopu vkládat nové nabídky do dražeb. Vložení nabídky je Aukrem zpoplatněno, náš doplněk vás ale už před odesláním nabídky informuje o výši poplatku za vystavení. Výdaje tedy můžete kontrolovat a případně regulovat. Můžete si také jednoduše nastavit, jakým způsobem zboží expedovat včetně cen, kolik položek se maximálně vejde do jednoho balíku, jak mohou kupující platit atd.
Pokud se vaše zboží na Aukru prodá, můžete si objednávku jedním kliknutím přenést do přehledu objednávek, které přišly přímo z vašeho e-shopu. Budete mít vše pohromadě a budete moct například veškeré objednávky přenést do napojeného účetnictví.
Registrace na Aukro.cz
Pokud ještě nemáte na Aukru založen účet, je třeba ho vytvořit. Na stránkách Aukro.cz postupujte následujícím způsobem:
Klikněte na Registrovat v pravém horním rohu a následně zvolte Vytvořit podnikatelský účet. Jakmile zvolíte formu podnikání, zobrazí se vám formulář, kde vyplníte údaje o vás (obrázek 01).

obrázek 01
Po dokončení registrace vám přijde e-mailem odkaz, přes který registraci dokončíte. Tím vytvoříte váš účet, ale zatím jen s omezenou funkčností.
Aukro si dále ověřuje údaje, a proto je nutné účet aktivovat pro prodej. Aukro uvádí jako nejrychlejší způsob zaslání částky 3 Kč. Na základě platby budete ověření a platba vám bude vrácena. Více informací přímo v nápovědě Aukra o Ověření účtu.
Po schválení údajů administrátory Aukra získáte ověřený Aukro účet. Celý proces registrace trvá běžně několik minut, ale v případě složitějšího ověřování se může prodloužit.
Propojení s e-shopem
Ve chvíli, kdy máte ověřený Aukro účet, můžete ho propojit s e-shopem. Nejprve budete potřebovat API klíč.
API klíč je třeba si vyžádat od technické podpory Aukra. Požádejte si o něj přes kontaktní formulář.
Po vygenerování vám přijde automatický e-mail s API klíčem.
Klíč naleznete také v účtu Aukro v umístění Můj účet→ Nastavení WebAPI klíče v poli Název vygenerovaného klíče (obrázek 02).

obrázek 02
Následně přejděte do administrace e-shopu a dále do záložky Propojení → Aukro (obrázek 03):
- Do pole Váš "API klíč" vložte kód z políčka orámovaného na obrázku 02
- Do políček Uživatelské jméno a Heslo vložte údaje, kterými se přihlašujete na Aukro. Klikněte na Uložit.

obrázek 03
Že jste e-shop úspěšně propojili s Aukrem poznáte tak, že se vám pod sekci Aukro login zobrazí Informace o účtu a Doplňková nastavení (obrázek 04).

obrázek 04
Počet obrázků na jeden produkt: určujete, kolik obrázků se bude odesílat společně se zbožím, které vystavíte na Aukru. Za více než jeden obrázek je účtován poplatek navíc.
Zjišťovat příchozí Aukro transakce: pokud se tato možnost zapne, tak se každých 6 hodin zkontroluje, jestli danému e-shopu nepřišly nějaké nové transakce ohledně Aukra. Pokud ano, zobrazí se vám v notifikacích (zvoneček v záhlaví e-shopu).
Nastavení dopravy a platby pro Aukro
Než začnete obchodovat, doporučujeme nastavit Dopravy a platby v poslední záložce (obrázek 05):
- Sekce Platba předem je určený pro zásilky, které budou hrazeny před odesláním.
- Sekce Platba při převzetí pro zásilky, které budou odesílány na dobírku či placeny hotově.
- Dopravy, které chcete využívat je třeba zaktivovat ve sloupci Viditelnost. Budou se vám automaticky nabízet v detailu položky při jejím vystavení. Na obrázku 06 jsou jako viditelné uvedeny pouze dopravy Balík do ruky a Obyčejný balík.
- Sloupec Cena ukazuje částku, kterou vám klient zaplatí za využití tohoto způsobu dopravy.
- Přidaná cena definuje, kolik se přidá k ceně za každou položku, kterou se překročí maximální počet stanovený jako Velikost balíčku.
- Velikost balíčku definuje, kolik položek může být odesláno v jednom balíku.
Příklad: Pro dopravu Obyčejný balík, nastavení Velikosti balíčku 1, Cena 100 Kč a Přidaná cena 50 Kč. V jedné aukci bylo pět triček, která si všechna koupil jeden člověk a zvolil jako formu dopravy Obyčejný balík. Náklady tedy budou 100 Kč + 4 x 50 Kč, protože o 4 byla překročena velikost balíčku, tzn. zaplatí 300 Kč. V kolika balících mu poté zboží pošlete, už je na vás.

obrázek 05
Pod jednotlivými typy doprav naleznete doplňková nastavení, která jsou výchozí a lze je v dané nabídce individuálně změnit (obrázky 06).
- Platba za produkty je požadována dopředu:
- Faktura včetně DPH: je-li zaškrtnuto, faktura bude obsahovat částky včetně DPH.
- Povolit dopravu do zahraničí: zaškrtnutím povolíte dopravu do zahraničí.
- Bankovní účet: účet e-shopu. Po dokončení aukce na Aukru se zobrazí kupujícímu. Více o nastavení účtu v článku Měny.
- Popis dopravy a platby: obecný popis dopravy a platby (např. „Doručujeme pouze do 23.12.“) apod.

obrázek 06
Transakce
V této záložce se vám budou zobrazovat transakce uskutečněné přes Aukro. Kliknutím na řádek se vám otevře detail transakce.
Následně je tlačítkem Vytvořit objednávku odešlete mezi ostatní objednávky, které se uskutečňují přes váš e-shop (Objednávky → Přehled). Pokud využíváte Skladové hospodářství, až v této chvíli se vám odečítají skladové zásoby.
Sloupec Kód vám ukazuje číslo objednávky, pod kterou jste přijatou transakci odeslali. Pokud je uvedena informace zpracovává se, objednávka ještě nebyla do přehledu odeslána. Transakce v této záložce zůstávají po dobu 60 dní, následně jsou archivovány v Aukru.
Mezi transakce se vám budou přenášet pouze ty, které byly vystaveny přes náš doplněk. Nikoliv přímo z Aukra, taková transakce se vám do administrace nepřenese.
Objednávky zakoupené přes „Koupit teď“ se do administrace přenášejí ihned. Objednávky produktů vyhraných v aukci se do administrace odesílají až ve chvíli, kdy výherce vybere způsob doručení a způsob platby. Do té doby jsou vidět pouze na Aukru.
Do přehledu objednávek lze transakci odeslat pouze v případě, že je její status PAYU_PAYMENT_STATUS_FINISHED. Pokud tedy tlačítko pro odeslání do přehledu nevidíte, mohlo dojít k následujícím situacím:
- platba není dokončena
- objednávka nebyla hrazena přes GoPay
Více informací ohledně stavů plateb naleznete v článku Co znamenají statusy plateb přes PayU? v nápovědě Aukro.
Připravené nabídky
Abyste mohli vytvořit novou nabídku, musíte do ní mít co dát. Pro přidání nového produktu klikněte na tlačítko Přidat a vložte položku z e-shopu, kterou budete chtít dražit. Stačí začít psát název kódu či název produktu. Našeptávač vám již nabídne výběr z produktů na e-shopu.
O vyplnění detailu nabídky si můžete podrobněji přečíst níže, v kapitole Jak správně vložit novou nabídku.
U každé připravené nabídky máte mimo jiné tato nastavení (obrázek 07):
- Množství: v jakém množství se bude položka dražit (nevytvoří se X nabídek, pouze jedna, nicméně zákazník nemusí nutně koupit všechny položky).
- Cena „Koupit teď“: za tuto cenu jste ochotní prodat zboží ihned, tzn. nabídka skončí. Pokud máte množství nastaveno například na 5, jedná se o cenu jedné položky a zákazník si může vybrat, kolik si vlastně chce produktů zakoupit. Pokud nekoupí všechny, nabídka nekončí.
- Vyvolávací cena: na jaké hranici nabídka začíná. Pokud je nastavena, nemůžete vložit více položek. Množství musí být 1.
Po odeslání připraveného produktu na Aukro vám šablona produktu zůstává v přehledu připravených nabídek, abyste ji v budoucnu opět mohli použít. Kliknutím na červený křížek v pravém sloupci nabídku smažete.

obrázek 07
Probíhající nabídky
Zde můžete sledovat průběh vašich nabídek na Aukru. Po kliknutí na detail nabídky se vám zobrazí základní informace (čas začátku, konce aukce) a jednotlivé nabídky od uživatelů. V detailu také můžete nabídku přímo z rozhraní e-shopu ukončit.
Jak správně vložit novou nabídku
Po přidání nové nabídky v záložce Připravené nabídky se vám v detailu zobrazí tři záložky.
Záložka Základní
Zde najdete základní nastavení nové nabídky (obrázek 08):
- Zpráva z Aukro: přehled poplatků za danou aukci. Pokud máte v připravované aukci chybu, zde budete upozorněni o jakou chybu se jedná a kde se nachází. Zpráva o chybě se zobrazí červeně.
- Název nabídky: název nabídky lze použít shodný jako používáte u názvu produktu na e-shopu, nebo ho můžete editovat.
- Doplňkové parametry: nepovinné údaje pro upřesnění nabídky.
- Cena: zde nastavujete ceny pro danou položku. Cena „Koupit teď“ je taková, za kterou mohou zákazníci produkt okamžitě zakoupit. Aukční cena je vyvolávací cena nabídky.
- Nabídka: můžete nastavit, jak dlouhá aukce bude, a definovat množství produktů, které nabízíte.

obrázek 08
Záložka Doprava a platba
Zde nastavujete základní parametry dopravy a platby u konkrétní nabídky (obrázek 09).
- Zaplaťte předem: je vyžadována platba předem.
- Povolit dopravu do zahraničí: zaškrtnutím povolíte odpravu do zahraničí.
- Použít výchozí nastavení dopravy: u nabídky se budou zobrazovat výchozí varianty dopravy tak, jak jste je nastavili v záložce doprava a platba. Pokud toto odškrtnete, zobrazí se vám varianty, které máte viditelné a můžete je nastavit. Např. označit individuálně jen dvě dopravy pro tuto konkrétní nabídku. Pokud produkt odešlete s odznačenými dopravami, odešle se pouze osobní odběr. Jestliže nemáte definován osobní odběr, produkt nepůjde odeslat.
- Doplňující informace: pokud chcete připojit nějaký dodatečný komentář, například dobu dopravy apod.

obrázek 09
Záložka Kategorie
Zde vidíte strom kategorií tak, jak ho má na svých stránkách Aukro, a volíte zde, do jaké kategorie vaše nabídka patří (obrázek 10).

obrázek 10
Jakmile máte nabídku správně vytvořenou, můžete ji zveřejnit kliknutím na tlačítko Publikovat na Aukro.Od té doby bude na portálu viditelná a vy uvidíte informace o ní v záložce Probíhající aukce. V této záložce bude aukce vidět zhruba s minutovým zpožděním. Využijte tlačítko Aktualizovat, které vám aktualizuje seznam o nejnovější data.
Nejčastější chyby při vystavování produktu
„Nebyl uveden popis nabídky“: v detailu produktu nemáte vyplněný popis. Pravděpodobně jste vyplnili pouze krátký popisek. Pokud ho doplníte, chybová hláška zmizí a produkt bude možné odeslat na Aukro.