Obsah:
Co je Retargeting?
V principu stejnou službou, jakou je remarketing (pro PPC reklamy na Google Ads), je i retargeting pro reklamy u Skliku. Jedná se tedy o zacílení reklamy právě na ty návštěvníky, kteří v určitém časovém horizontu navštívili vaše stránky. Do svého e-shopu umístíte retargetingový kód Sklik. Systém v Skliku si následně sbírá data o uživatelích, kteří navštívili a prohlíželi vaše stránky. A díky těmto údajům vaši reklamu lépe cílí.
Více informací o fungování služby najdete v nápovědě Skliku v článku Retargeting.
Jak službu Retargeting aktivovat?
Přihlaste se do svého Sklik účtu. V horním menu přejděte do Nástroje → Retargeting (obrázek 01).

obrázek 01
V okně Retargeting klikněte na Zobrazit retargetingový kód. Zkopírujte si vyznačenou část kódu mezi =
a ;
(obrázek 02).

obrázek 02
V administrace Shoptetu přejděte do Propojení → Seznam. Na záložce Sklik v sekci Retargeting vložte do políčka Vaše "Sklik retargeting ID" část kódu z předchozího kroku (obrázek 03).
Tím dojde k propojení e-shopu a reklam na Skliku.

obrázek 03
Retargetingové seznamy uživatelů
Zbývá nastavit retargetingové seznamy uživatelů, kterým se bude zobrazovat konkrétní reklama. Můžete tak uživatelům, kteří si prohlíželi určité kategorie, zobrazit reklamy právě z této kategorie. Nebudete tak např. někomu, kdo měl zájem o televizor, zobrazovat ledničky.
Jak správně vytvářet retargetingové skupiny, si můžete přečíst v nápovědě Skliku v článku Retargeting.
Obecný postup vám ukážeme na vzorově vytvořené skupině zákazníků, kteří si prohlíželi kategorii „pánské oblečení“ nebo „košile“, a přitom ale neudělali objednávku, tudíž se nedostali na stránku po dokončení objednávky. V našem případě končí URL adresa této stránky /objednavka/dekujeme/
.

obrázek 04
Po nastavení seznamu je třeba přiřadit tento seznam uživatelů k reklamní sestavě. Toto nastavení provedete přes záložku Retargeting v detailu sestavy.
Komplexnější postup, jak skupiny nastavovat a jak je propojovat s jednotlivými reklamními sestavami, se dočtete na blogu Větrovka.cz v článku Petry Větrovské Sklik retargeting je tu.
Dynamický retargeting
Díky dynamickému retargetingu můžete oslovit návštěvníky e-shopu pomocí reklam přizpůsobených produktům a kategoriím, které si na e-shopu prohlíželi.
Pro nastavení dynamického retargetingu kromě účtu Sklik potřebujete také účet Zboží.cz s nahraným XML feedem. Tyto účty propojte. Do administrace e-shopu vložte fragment retargetingového kódu a můžete vytvářet kampaně.
Od léta 2017 Sklik rozšířil retargetingový kód tak, aby umožňoval zobrazovat přizpůsobené reklamy také návštěvníkům kategorií. Toto rozšíření je na Shoptetu již implementované a automaticky připravené hned po vložení ID vašeho retargetingového kódu do administrace.
Jak kompletně nastavit dynamický retargeting si můžete přečíst na naše blogu v článku Nový dynamický retargeting Sklik.