Obsah:
Co je Retargeting?
V principu stejnou službou, jakou je remarketing pro PPC reklamy na Google Ads, je i retargeting pro reklamy u Skliku. Jedná se o zacílení reklamy právě na ty návštěvníky, kteří v určitém časovém horizontu navštívili vaše stránky. Do svého e-shopu umístíte retargetingový kód Sklik. Systém v Skliku si následně sbírá data o uživatelích, kteří navštívili a prohlíželi vaše stránky. A díky těmto údajům vaši reklamu lépe cílí.
Více informací o fungování služby najdete v nápovědě Skliku v článku Retargeting.
Jak službu Retargeting aktivovat?
- Přihlaste se do svého Sklik účtu.
- V horním menu přejděte do Nástroje → Retargeting.
- Klikněte na Zobrazit retargetingový kód.
- Zkopírujte si číselnou část kódu za
rtgId:
. - V administraci Shoptetu přejděte do Propojení → Seznam.
- Na záložce Sklik v sekci Retargeting vložte do políčka Vaše "Sklik retargeting ID" část kódu z předchozího kroku (obrázek 01). Tím dojde k propojení e-shopu a reklam na Skliku.

obrázek 01
Upozorňujeme, že je povinností provozovatele e-shopu, aby posoudil, jestli splnil veškeré právní povinnosti související s aktivací a využíváním rozšířených konverzí, zejména, nikoliv však výlučně, informační povinnost a další povinnosti v oblasti ochrany osobních údajů. |
Retargetingové seznamy uživatelů
Zbývá nastavit retargetingové seznamy uživatelů, kterým se bude zobrazovat konkrétní reklama. Můžete tak uživatelům, kteří si prohlíželi určité kategorie, zobrazit reklamy právě z této kategorie. Nebudete tak např. někomu, kdo měl zájem o televizor, zobrazovat ledničky.
Jak správně vytvářet retargetingové skupiny, si můžete přečíst v nápovědě Skliku v článku Retargeting.
Komplexnější postup, jak skupiny nastavovat a jak je propojovat s jednotlivými reklamními sestavami, se dočtete na blogu Větrovka.cz v článku Petry Větrovské Sklik retargeting je tu.
Dynamický retargeting
Díky dynamickému retargetingu můžete oslovit návštěvníky e-shopu pomocí reklam přizpůsobených produktům a kategoriím, které si na e-shopu prohlíželi.
Pro nastavení dynamického retargetingu kromě účtu Sklik potřebujete také účet Zboží.cz s nahraným XML feedem. Tyto účty propojte. Do administrace e-shopu vložte fragment retargetingového kódu a můžete vytvářet kampaně.
Od léta 2017 Sklik rozšířil retargetingový kód tak, aby umožňoval zobrazovat přizpůsobené reklamy také návštěvníkům kategorií. Toto rozšíření je na Shoptetu už implementované a automaticky připravené hned po vložení ID vašeho retargetingového kódu do administrace.
Jak kompletně nastavit dynamický retargeting si můžete přečíst na naše blogu v článku Nový dynamický retargeting Sklik.