Spuštění e-shopu na vlastní doméně – Websupport

Pokud začínáte s provozováním e-shopu a hledáte způsob, jak snadno spustit e-shop na doméně bez starostí se změnou záznamů a technickým nastavením, v tomto článku se dozvíte více. S doménou u registrátora Websupport zkrátíte čas pro převod e-shopu na doménu na minimum.

Jaké jsou výhody domény od Websupportu?

  • Není potřeba ručně měnit záznamy domény.
  • Vše nastavíte u Websupportu během několika vteřin.
  • U Shoptetu stačí uvést jen název vaší domény.
  • Zrychlení a zjednodušení celého procesu.
  • Dostupné řešení pro CZ a SK projekty.
  • Za toto propojení nic neplatíte navíc, stačí mít doménu registrovanou přes Websupport.

Jaké jsou předpoklady pro spuštění?

Než začnete se spouštěním e-shopu na vlastní doméně od Websupportu, je třeba splnit následující předpoklady:

  • Máte zvolenou a zaregistrovanou doménu u Websupportu.
  • Doména smí obsahovat maximálně 63 znaků a musí být bez diakritiky, např. www.domena-eshopu.cz.
  • Máte u nás funkční e-shop v ostré verzi, tzn. provedli jste už objednávku služby Shoptet. E-shop v současné době běží na adrese http://nejakecislo.myshoptet.com/.

Jak přenesu e-shop na doménu?

Začněte s přesunem přímo v administraci Websupportu.

  • Otevřete si záložku Služby a vyhledejte doménu, na které chcete provozovat svůj e-shop.
  • V menu vyberte možnost DNS.
  • Ocitnete se v nabídce pro Rychlé nastavení.
  • Najděte pole Shoptet a klikněte na Nastavit (obrázek 01).
  • Akci potvrďte tlačítkem Potvrdit. Počkejte 5–15 minut, aby se mohla změna projevit na serverech Websupportu. Tím je na straně Websupportu vše hotovo.
Obrázek 01
Obrázek 01

Přesuňte se do administrace Shoptetu, kde celý proces dokončíte. Vstupte do umístění Nastavení → Hosting → Přesun na doménu. Zde vyplňte název své domény a klikněte na tlačítko Pokračovat (obrázek 02). Následně vás systém přesune rovnou na krok číslo 3. Zde klikněte na tlačítko Potvrdit.

Obrázek 02
Obrázek 02

Zobrazí se vám hláška, která vás informuje o tom, že vám přijde na e-mail zpráva o úspěšném přesunu na doménu. Počkejte cca 5 minut než se změny projeví. Tím je proces hotov.

Jestliže se vám e-shop zobrazuje stále na staré doméně, zkuste vyprázdnit mezipaměť prohlížeče tlačítky Ctrl + Shift + Delete nebo Ctrl + F5 (pro Windows), nebo Shift + Cmd + Delete (pro MacOS).

Co dělat, když chci využívat e-mailové schránky Shoptetu?

Pokud chcete využívat e-mailové schránky Shoptetu, pak stačí změnit MX záznamy na straně Websupportu na hodnoty mx1.myshoptet.com (priorita 10) a mx2.myshoptet.com (priorita 20).

Více informací o nastavení MX záznamů se dozvíte přímo v nápovědě Websupportu v článku Nastavení MX záznamů u jiného poskytovatele.