Informační e-maily zasílají zákazníkovi informaci o tom, v jakém stavu se nachází jeho objednávka. Nastavení informačních e-mailů naleznete v administraci v Nastavení → Emaily → Automatické zasílání.
V první záložce naleznete systémové informační e-maily, které odchází zákazníkovi automaticky (obrázek 01). Pokud budete chtít editovat přímo tyto e-maily, je třeba se do daného e-mailu prokliknout a poté nahoře zvolit Editovat šablonu. Více informací o nastavení šablon naleznete v našem článku Šablony e-mailů.
Automatické e-maily, které jsou nastavené u Systémových akcí (Nastavení → E-maily → Automatické zasílání), se mohou odesílat nejen zákazníkům, ale i na e-mail e-shopu. Jedná se zpravidla o akce jako Oznámení o objednávce e-shopu.
Aby takový e-mail přišel k vám, je třeba jako příjemce nastavit Hlavní emailovou adresu e-shopu. Klikněte na detail systémové akce a vpravo nahoře na tlačítko Přidat příjemce (obrázek 02). Hlavní e-mailovou adresu e-shopu nastavíte v Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu. V sekci Kontaktní údaje pro vaše zákazníky se jedná hned o druhý řádek.
Po rozkliknutí kterékoliv ze šablon na záložce Systémové akcenajdete na spodní části stránky možnost přiložit soubory (obrázek 03).
V souvislosti s tzv. tlačítkovou novelou je třeba zákazníkovi poskytnout při potvrzení objednávky obchodní podmínky ve formě, která umožní jejich uchování a opakované zobrazení.
Jednou z cest, jak nařízení vyhovět, je přiložení souboru (např. PDF) s obchodními podmínkami do systémového e-mailu Oznámení o objednávce zákazníkovi.
Ve druhé záložce se nachází vypsané všechny stavy objednávek, které v e-shopu máte. Jedná se o systémové stavy a také zde naleznete své individuálně vytvořené stavy. K těmto stavům následně můžete vytvořit e-mail, který se prostřednictvím změny automaticky odešle (obrázek 04).
Klikněte na řádek s názvem šablony. Upravte text e-mailu a zvolte Uložit (obrázek 05). Můžete využít značky, které propíší danou hodnotu. Pomocí těchto e-mailů můžete odesílat i dokumenty (faktury, dodací listy atd.) přiřazené k objednávce, ale aby k odeslání došlo, dokument musí existovat.
V poslední záložce naleznete přednastavené části některých nejpoužívanějších e-mailů, které jsou spojeny s automatickými e-maily a jsou navázány na nějakou akci (platba převodem, doručovací a fakturační adresy...) (obrázek 06). K těmto šablonám opět lze přidávat přílohy.
Více informací najdete v článku Šablony e-mailů.
Informační e-maily naleznete v administraci v Nastavení → Emaily → Informační e-maily (obrázek 07). V této sekci naleznete prostor pro vkládání svých individuálně vytvořených e-mailů. E-maily můžete odeslat vašim zákazníkům ručně z detailu objednávky, faktury, zálohové faktury, daňového dokladu k přijaté platbě, dobropisu nebo dodacího listu.
Tyto e-maily můžete využít v případě zasílání dodatečných informací zákazníkovi, které nejsou standardně obsažené ve stavových objednávkách a v potvrzení objednávky.
Nový informační e-mail můžete vložit tlačítkem Přidat. Nastavíte název, předmět a text e-mailu. Vybrat můžete i typ dokladů, v jejichž detailu má být možnost odeslání viditelná. Kliknutím na název e-mailu daný e-mail upravíte.
Pořadí informačních e-mailů můžete měnit tažením pomocí modré ikonky v posledním pravém sloupci. Jak e-maily seřadíte v tomto přehledu, v takovém pořadí se zobrazí přímo v detailu objednávky po najetí na tlačítko E-mail v horní nástrojové liště objednávky.
Šipky v jednotlivých sloupcích výpisu neslouží k výslednému seřazení e-mailů, ale pouze jako náhled pro administrátora e-shopu. Ikonka s červeným křížkem e-mail maže.
Záznam o odeslání informačního e-mailu se objeví přímo v detailu dané objednávky na záložce Historie.
Následující značky se automaticky nahradí u dané objednávky příslušnou hodnotou. Pokud tedy například do e-mailu zadáte Vaše objednávka č. #ORDER_CODE# byla vyřízena, zákazníkovi se v e-mailu místo značky zobrazí číslo dané objednávky Vaše objednávka č. 2011000050 byla vyřízena.
Pokud následující značky kopírujete z tabulky a vkládáte do editoru e-mailu, doporučujeme vložení provést pomocí klávesové zkratky Ctrl+Shift+V (Cmd+Shift+V pro Mac), která zaručí, že se zkopíruje pouze čistý text bez jakéhokoliv formátování.
Správné vložení značek můžete také zkontrolovat přímo v editoru e-mailu na záložce Nástroje → Zdrojový kód.
Tabulka platných značek:
Kód | Popis |
---|---|
#DOCUMENT_TYPE# | Jméno dokumentu, např. Faktura, Dobropis, Objednávka atd. |
#DOCUMENT_NUMBER# | Číslo dokumentu. |
#WEBSITE_NAME# | Název vašeho e-shopu (je třeba mít ho vyplněný v Nastavení obchodu). |
#PROJECT_PHONE# | Značka propisuje telefon nastavený pod kartou Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu → Kontaktní údaje pro vaše zákazníky. |
#BANK_ACCOUNT# | Číslo bankovního účtu, je třeba vyplnit v detailu každé měny. |
#QR_CODE# | QR kód generovaný pro platbu objednávky. Pro použití je třeba mít vyplněné všechny tři údaje k bankovnímu účtu v Nastavení → Základní nastavení → Měny (tedy bankovní účet, IBAN a BIC). Číslo bankovního účtu nesmí obsahovat mezery. |
#IBAN# | Číslo bankovního účtu v IBAN formátu, je třeba vyplnit v detailu každé měny. |
#BIC# | SWIFT kód banky, je třeba vyplnit v detailu každé měny. |
Kód | Popis |
---|---|
#ORDER_DATE# | Datum objednávky. |
#ORDER_DATETIME# | Datum a čas vytvoření objednávky. |
#ORDER_CODE# | Kód objednávky. |
#ORDER_WEIGHT# | Celková hmotnost objednávky. |
#ORDER_STATUS# | Stav objednávky. |
#ORDER_STATUS_ID# | Identifikační číslo stavu objednávky (možno použít na podmíněné vkládání, např. #TEMPLATE[ORDER_STATUS_ID=4].orderContent). |
#PRICE_WITH_VAT# | Celková cena objednávky včetně DPH. Doporučujeme používat spolu se značkou #CURRENCY#. |
#PRICE_VAT# | Celkové DPH objednávky. |
#PRICE_ROUNDING# | Výše zaokrouhlení ceny. |
#PAID# | Informace, kolik zákazník z objednávky uhradil. Zkratka bude funkční pouze v případě aktivních doplňků Automatické párování plateb nebo Shoptet Pay. Podmínkou pro funkčnost je informace o konkrétní částce přijaté platby v historii objednávky. |
#SHOP_REMARK# | Poznámka obchodníka k objednávce. |
#EXCHANGE_RATE# | Měnový kurz, který byl nastaven v době uskutečnění objednávky. |
#CURRENCY# | Měna, ve které byla objednávka uskutečněna. Doporučujeme uvádět za značkou propisující finanční částku (#PRICE_WITH_VAT#, #ADDITIONAL_PAYMENT# atp.). |
#ONLINE_PAYMENT_BUTTON# | Odkaz na možnost online zaplacení. |
#PACKAGE_URL# | URL zásilky (pro správné zobrazení musí být vyplněné číslo balíku). |
#ADDITIONAL_INFO_TABLE# | Tabulka všech doplňujících informací včetně názvů řádků. |
#ADDITIONAL_INFO_1,2,..-6# | Obsahy jednotlivých doplňujících informací - řádek 1-6. |
#REMARK# | Poznámka zákazníka k objednávce. |
#EMAIL# | E-mail zákazníka. |
#PHONE# | Telefon zákazníka. |
#FULL_NAME# | Celé jméno zákazníka. |
#IDENTIFICATION_NUMBER# | Identifikační číslo zákazníka. |
#COMPANY# | Fakturační adresa firmy zákazníka. |
#STREET# | Ulice zákazníka. |
#HOUSE_NUMBER# | Číslo domu. |
#ADDITIONAL# | Doplňková informace k platbě. |
#CITY# | Město zákazníka. |
#DISTRICT# | Okres. |
#ZIP# | PSČ zákazníka. |
#COUNTRY# | Jméno země zákazníka. |
#COMPANY_ID# | IČ zákazníka. |
#VAT_ID# | DIČ zákazníka. |
#DELIVERY_FULL_NAME# | Celé jméno zákazníka pro doručení. |
#DELIVERY_COMPANY# | Doručovací adresa firmy. |
#DELIVERY_STREET# | Dodací ulice. |
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# | Dodací číslo domu. |
#DELIVERY_CITY# | Dodací město. |
#DELIVERY_DISTRICT# | Dodací okres. |
#DELIVERY_ZIP# | Dodací PSČ. |
#DELIVERY_COUNTRY# | Dodací jméno země. |
#YEAR_SHORT# | Současný rok, např. na copyright. |
#PACKAGE_NUMBER# | Číslo balíku. |
#TEMPLATE.orderContent# | Obsah objednávky (co zákazník nakoupil, způsob dopravy a platby) v tabulkovém výpisu. Obsah tabulky lze ovlivnit pomocí proměnných:
Proměnné je možné kombinovat, například: #TEMPLATE.orderContent[showAvailabilityOrder=1,showRemainingAmount=1]#. |
#ADDITIONAL_PAYMENT# | Dodatečná platba. Systém ji vypočítá jako rozdíl mezi přijatou platbou a cenou objednávky. Propisuje pouze tuto částku. Doporučujeme používat spolu se značkou #CURRENCY# (např. Částka k doplacení: #ADDITIONAL_PAYMENT# #CURRENCY#). Vztahuje se ke Kontrole přijatých plateb. |
Kód | Popis |
---|---|
#INVOICE_CODE# | Číslo faktury (pouze faktura a dobropis) |
#INVOICE_PROFORMA_CODE# | Číslo zálohové faktury (pouze faktura a zálohová faktura) |
#PROOF_OF_PAYMENT_CODE# | Číslo daňového dokladu k přijaté platbě (pouze doklad k přijaté platbě) |
#INVOICE_CREDITNOTE_CODE# | Číslo dobropisu (pouze dobropis) |
#INVOICE_BANK_ACCOUNT# | Účet uvedený v dokumentu |
#INVOICE_IBAN# | IBAN uvedený v dokumentu |
#INVOICE_BIC# | BIC uvedený v dokumentu |
#INVOICE_BILLING_METHOD_NAME# | Název způsobu platby |
#INVOICE_REMARK# | Poznámka k dokumentu |
#PRICE_WITH_VAT# | Částka s DPH |
#PRICE_VAT# | DPH |
#PRICE_ROUNDING# | Zaokrouhlení (kromě dokladu k přijaté platbě) |
#PRICE_WITHOUT_ROUNDING# | Částka bez zaokrouhlení (kromě dokladu k přijaté platbě) |
#VARIABLE_SYMBOL# | Variabilní symbol |
#CONSTANT_SYMBOL# | Konstantní symbol |
#SPECIFIC_SYMBOL# | Specifický symbol |
#DUE_DATE# | Datum splatnosti (kromě dokladu k přijaté platbě) |
#TAX_DATE# | Datum zdanitelného plnění (pouze faktura, doklad k přijaté platbě a dobropis) |
#EXCHANGE_RATE# | Koeficient přepočtu měny (pouze faktura a dobropis) |
Kód | Popis |
---|---|
#DELIVERYNOTE_CODE# | Číslo dodacího listu. |
#DELIVERYNOTE_DATE# | Datum vydání. |
#DELIVERYNOTE_REMARK# | Poznámka k dokumentu. |
#EMAIL# | E-mail zákazníka. |
#PHONE# | Telefon zákazníka. |
#FULL_NAME# | Celé jméno zákazníka. |
#IDENTIFICATION_NUMBER# | Identifikační číslo zákazníka. |
#COMPANY# | Firma zákazníka. |
#STREET# | Ulice zákazníka. |
#HOUSE_NUMBER# | Číslo domu. |
#ADDITIONAL# | Doplňková informace k platbě. |
#CITY# | Město zákazníka. |
#DISTRICT# | Okres. |
#ZIP# | PSČ zákazníka. |
#COUNTRY# | Jméno země zákazníka. |
#COMPANY_ID# | IČ zákazníka. |
#VAT_ID# | DIČ zákazníka. |
#DELIVERY_FULL_NAME# | Celé jméno zákazníka pro doručení. |
#DELIVERY_COMPANY# | Dodací firma. |
#DELIVERY_STREET# | Dodací ulice. |
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# | Dodací číslo domu. |
#DELIVERY_ADDITIONAL# | Doplňková informace k dopravě (např. adresa výdejního místa). |
#DELIVERY_CITY# | Dodací město. |
#DELIVERY_DISTRICT# | Dodací okres. |
#DELIVERY_ZIP# | Dodací PSČ. |
#DELIVERY_COUNTRY# | Dodací jméno země. |
#SHIPPING_NAME# | Název vybrané dopravy. |
V případě, že je vyplněno číslo zásilky v detailu objednávky, a příslušná doprava má nastavenou přepravní společnost (například Česká pošta), pak je možné odeslat e-mail se značkami #PACKAGE_URL# a #PACKAGE_NUMBER#. Zákazníkovi přijde číslo zásilky a odkaz k jejímu sledování.
Standardně je v základní šabloně informačního e-mailu obsaženo:
Při využití Heureka Marketplace však informace o platbě nesmí být obsaženy v případě, že není zvolena platba převodem.
Pokud tuto službu od Heureky chcete využívat, smažte výše uvedené informace a nahraďte je značkou #EMAIL[BILLING_METHOD=transfer].billingInfo# . Ta propisuje platební údaje pouze v případě, že zákazník zvolí platbu převodem. V nastavení dané platby je třeba mít systémové označení převodem u typu platby.