Aby se data o klíčových slovech zobrazila, je třeba mít pro e-shop založený stream pro měření ve službě Google Analytics a službu propojit s e-shopem. Více najdete v nápovědě Nastavení Google Analytics.
V sekci Statistiky → Klíčová slova najdete přehled klíčových slov z placené inzerce v Google Ads, přes která zákazníci na e-shop nejčastěji přichází (obrázek 01).
Zobrazeny jsou konkrétní klíčová slova, počet kliknutí, cena za jeden klik, tržba a další. Data jsou filtrována za zvolené období, které můžete zadat do polí Datum od a Datum do. Po výběru data, klikněte na tlačítko Filtrovat, aby se statistika aktualizovala.
Jednotlivé sloupce tabulky odpovídají následujícím zdrojům dat v Google Analytics:
Klíčové slovo: sessionGoogleAdsKeyword. Placené klíčové slovo použité návštěvníkem k dosažení vaší stránky.
Počet kliknutí na reklamu: advertiserAdClicks. Kolikrát uživatelé klikli na klíčové slovo v reklamě, aby se dostali na vaši stránku.
Cena za proklik (CPC): advertiserAdCostPerClick. Cena za proklik (CPC) = celková cena / počet kliknutí na odkaz.
Průměrná doba trvání návštěvy: advertiserAdCostPerClick. Průměrná délka relace.
Tržba: purchaseRevenue. Celkové tržby získané z elektronického obchodu na webu podle Google Analytics.
Počet stránek na jednu návštěvu: screenPageViewsPerSession. Stránky/návštěva (průměrný počet stránek na návštěvu) je průměrný počet stránek zobrazených během návštěvy. Započítávají se i opakovaná zobrazení jedné stránky.
Návštěvy: sessions. Celkový počet návštěv během daného časového období. Návštěva je doba, po kterou se návštěvník aktivně věnuje vaší stránce.
Transakce: transactions. Transakce představují celkový počet dokončených nákupů na vašem webu podle Google Analytics.
Defaultně je zobrazeno nejčastějších deset klíčových slov. Pokud chcete zobrazit více záznamů, přejděte na spodní konec stránky a z roletky Limit vyberte požadovaný počet záznamů. Volbu potvrďte kliknutím na Zobrazit (obrázek 02).