Aby se data návštěvnosti zobrazila, je třeba mít pro e-shop založený stream pro měření ve službě Google Analytics a službu propojit s e-shopem. Více najdete v nápovědě Nastavení Google Analytics.
Statistiky návštěvnosti najdete na kartě Statistiky → Návštěvnost.
Návštěvnost
Jedná se o souhrnnou statistiku návštěvnosti a chování zákazníků (průměrná doba návštěvy, počet zobrazených stránek atd.) za dané období (obrázek 01). Rozsah období je možné vyfiltrovat přes tlačítko Filtr.
Jednotlivé sloupce tabulky odpovídají následujícím zdrojům dat v Google Analytics:
Období: date. Zvolené časové období.
Návštěvy: sessions. Celkový počet návštěv během daného časového období. Návštěva je doba, po kterou se návštěvník aktivně věnuje vaší stránce.
Noví uživatelé: new users. Počet návštěvníků, kteří navštívili web poprvé.
Průměrná doba trvání návštěvy: averageSessionDuration. Průměrná délka relace.
Zobrazení stránek: screenPageViews. Zobrazení stránek představují celkový počet zobrazených stránek. Započítávají se i opakovaná zobrazení jedné stránky.
Počet uživatelů: totalUsers. Celkový počet uživatelů, kteří navštívili vaše stránky.
Zdroj návštěv
Jedná se o statistiku, z kterých zdrojů (např. stránek, organického vyhledávání nebo přímo) uživatelé přicházejí, jak dlouho na e-shopu zůstávají a jaký obrat daný zdroj přináší (obrázek 02). Rozsah období je možné vyfiltrovat přes tlačítko Filtr.
Jednotlivé sloupce tabulky odpovídají následujícím zdrojům dat v Google Analytics:
Zdroj / médium: sessionSourceMedium. Zdroj / médium návštěvy.
Návštěvy: sessions. Celkový počet návštěv během daného časového období. Návštěva je doba, po kterou se návštěvník aktivně věnuje vaší stránce.
Noví uživatelé: newUsers. Odhad, kolik návštěvníků navštívilo web poprvé.
Průměrná doba trvání návštěvy: averageSessionDuration. Průměrná délka relace.
Zobrazení stránek: screenPageViews. Zobrazení stránek představují celkový počet zobrazených stránek. Započítávají se i opakovaná zobrazení jedné stránky.
Počet uživatelů: totalUsers. Celkový počet uživatelů, kteří navštívili vaše stránky z daného zdroje / média.
Transakce: transactions. Transakce představují celkový počet dokončených nákupů na vašem webu.
Tržba: purchaseRevenue. Celkové tržby získané z elektronického obchodu na webu nebo v rámci aplikace. Částka může zahrnovat daň a dopravu, záleží na konkrétní implementaci.
Pokud na záložce Zdroje návštěv kliknete na odkaz ve sloupci Zdroj / médium, dostanete se do detailu kampaní pro daný zdroj (obrázek 03). Díky tomu můžete získat přehled o výkonu jednotlivých reklamních sestav pro daný kanál.
Jednotlivé sloupce tabulky odpovídají následujícím zdrojům dat v Google Analytics:
Kampaň: sessionCampaignName. Název marketingové kampaně pro návštěvu.
Návštěvy: sessions. Celkový počet návštěv během daného časového období. Návštěva je doba, po kterou se návštěvník aktivně věnuje vaší stránce. Počet návštěvníků, kteří navštívili web poprvé.
Noví uživatelé: newUsers. Počet návštěvníků, kteří navštívili web poprvé.
Průměrná doba trvání návštěvy: averageSessionDuration. Průměrná délka relace.
Zobrazení stránek: screenPageViews. Zobrazení stránek představují celkový počet zobrazených stránek. Započítávají se i opakovaná zobrazení jedné stránky.
Celkový počet uživatel: totalusers. Celkový počet uživatelů, kteří navštívili vaše stránky.
Transakce: transactions. Transakce představují celkový počet dokončených nákupů na vašem webu podle Google Analytics.
Tržba: purchaseRevenue. Celkové tržby získané z elektronického obchodu na webu podle Google Analytics.
Kategorie zařízení
Statistika na záložce Kategorie zařízení podává přehled o jednotlivých zařízení, ze kterých uživatelé nejčastěji přichází (obrázek 04). V jednotlivých kategoriích lze zjistit, jak dlouho návštěvníci na stránkách jsou, kolik si prohlédnou průměrně stránek a jaké tržby jednotlivé typy zařízení přinášejí. Rozsah období je možné vyfiltrovat přes tlačítko Filtr.
Jednotlivé sloupce tabulky odpovídají následujícím zdrojům dat v Google Analytics:
Kategorie zařízení: deviceCategory. Typ zařízení: Desktop, Tablet, Mobil.
Návštěvy: sessions. Celkový počet návštěv během daného časového období. Návštěva je doba, po kterou se návštěvník aktivně věnuje vaší stránce.
Průměrná doba trvání návštěvy: averageSessionDuration. Průměrná délka relace.
Zobrazení stránek: screenPageViews. Zobrazení stránek představují celkový počet zobrazených stránek. Započítávají se i opakovaná zobrazení jedné stránky.
Počet uživatelů: totalUsers. Celkový počet uživatelů, kteří navštívili vaše stránky.
Noví uživatelé: newUsers. Počet návštěvníků, kteří navštívili web poprvé.
Transakce: transactions. Transakce představují celkový počet dokončených nákupů na vašem webu podle Google Analytics.
Tržba za položky: purchaseRevenue. Celkové tržby získané z elektronického obchodu na webu podle Google Analytics.
Jak hodnotíte užitečnost informací v tomto článku?