Roadmapa

Co je Roadmapa?

Roadmapa je místo, kam nám můžete psát své nápady na funkce, které vám u Shoptetu chybí. To nám pomáhá Shoptet upravovat podle vašich představ a přání.

V Roadmapě je uveden seznam vylepšení, která by uživatelé v systému ocenili. Vy máte možnost přidat nový nápad nebo hlasovat pro některý z těch, které už přidal někdo před vámi. Zároveň zde také vidíte, které nové funkce jsou už ve vývoji, a které jsou vám už k dispozici jako dokončené.

Roadmapa se nachází přímo na samostatné stránce Roadmapa na webu Shoptetu.

Veškeré nápady a náměty na nové funkce nyní už neposílejte na Helpdesk, ale zadávejte je do Roadmapy.

Co vidím v Roadmapě?

Na stránce Roadmapy vidíte tři záložky:

  • Nápady,
  • Ve vývoji,
  • Dokončené.

Na záložce Nápady vidíte podněty a návrhy na nové funkce, které přidali další uživatelé Shoptetu. Můžete si tak udělat představu, co ostatní klienti chtějí. Nové nápady na funkce můžete podpořit svým hlasem, a tím pomoci navýšit jejich prioritu pro vývoj.

Na záložce Ve vývoji najdete nápady, které schválil produktový tým a v současné době na něm pracují naši vývojáři.

Na záložce Dokončeno jsou vylepšení, která už jsou hotová a máte je k dispozici na e-shopu.

Než přidáte nový podnět, doporučujeme podívat se do výše jmenovaných záložek. Je pravděpodobné, že někdo před vámi už podobnou věc řešil a obdobný nápad zveřejnil.

Jak hlasovat pro nápad?

Pro hlasování klikněte na záložce Nápady na konkrétní nápad.

V dialogovém okně vidíte napravo od pojmenování nápadu, kolik lidí již pro tento nápad hlasovalo (obrázek 01). Nachází se zde i ikonka pro sdílení odkazu nebo sdílení přes sociální sítě, pokud byste chtěli odkaz na tento nápad přeposlat někomu jinému.

Hlasování provedete kliknutím na některé ze tří tlačítek dole: Hodí seDůležité, Kritické.

Priority

Tato tlačítka vyjadřují, do jaké míry je pro vás tento nápad důležitý (obrázek 01):

  • Hodí se: funkce, která není nutně potřeba, ale která by provoz e-shopu dokázala zpříjemnit.
  • Důležité: funkce, kterou je potřeba vylepšit, avšak její nepřítomnost nenarušuje provoz e-shopu.
  • Kritické: funkce, která zásadně ovlivňuje každodenní chod vašeho obchodu.
Obrázek 01
Obrázek 01

Po výběru jedné z možností se objeví velké políčko, do kterého nám popište, proč je pro vás právě tato funkce důležitá a co od ní očekáváte. Nebojte se být konkrétní a napište nám, jak by taková funkce měla vypadat, a jak poslouží zrovna vašemu e-shopu.

Následně do políčka níže napište svoji e-mailovou adresu. Pro odeslání vašeho hlasu klikněte na tlačítko Odeslat.

Jak přidat nový nápad?

Na stránce Roadmapy klikněte na modré tlačítko Odeslat nápad. Objeví se dialogové okno, ve které nám popište funkci nebo nápad, kterým byste rádi Shoptet vylepšili (obrázek 02).

Při psaní se nebojte rozepsat. Naopak. Snažte se funkci, kterou si přejete, popsat co nejpřesněji. Doporučujeme držet se struktury:

  • Co chcete vylepšit: Existuje něco, co nefunguje podle vašich představ? Popište, o co se jedná. Buďte, prosím, co nejpřesnější.
  • Návrh vylepšení: Jak konkrétně by to mělo fungovat, aby vám to bylo užitečné? V čem vám to usnadní práci? Budeme rádi, pokud připíšete konkrétní příklad.
  • Něco (cokoliv), na co nesmí zapomenout při řešení: Existuje nějaká výjimka, nebo nějaký zádrhel, o kterém víte a kterému bychom se měli při řešení vyhnout? Dejte nám o něm vědět. Nebojte se napsat i to, jak řešení fungovat určitě nemá.

Následně už jen označte, jakou prioritu tento nápad má.

Nakonec vyplňte e-mailovou adresu a klikněte na tlačítko Odeslat. Poté se váš nápad automaticky odešle.

Obrázek 02
Obrázek 02

Co bude s mým nápadem dál?

Potom, co váš nápad odešlete, přijde k nám, kde se na něj podíváme na produktovém oddělení. Přijatý podnět zpracujeme a vyhodnotíme. Víme tak, o jaký typ vylepšení se jedná a můžeme se jím zabývat na detailnější úrovni.

Jednotlivé nápady, který vidíte v Roadmapě, zveřejníme ve chvíli, kdy nasbíráme dostatek podobných podnětů na danou funkci a víme, že je reálné ji dostat na vývoj. V tu chvíli vám pošleme e-mail, že jsme váš nápad zveřejnili. Od té chvíle jej pak svými hlasy mohou podpořit i ostatní e-shopaři. 

Pokud podnět dostane větší množství hlasů, do vývoje jej zařadíme. Hned potom, co bude funkce z vašeho nápadu implementována na e-shopy, pošleme vám e-mail, kde vás o tom budeme informovat.