Vytvoření e-mailové schránky
E-mailovou schránku je možné vytvořit pouze v případě, že váš projekt běží na vaší vlastní doméně (např. www.domena-eshopu.cz
). K nastavení e-mailů se dostanete přes záložku Nastavení → Emaily → Emailové schránky.
Pokud chcete využívat e-maily u nás, je třeba si k nám nasměrovat MX záznamy. Více se dozvíte na nápovědě Spuštění e-shopu na vlastní doméně. |

obrázek 01
Pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu si vytvoříte novou e-mailovou schránku ve tvaru uzivatelskejmeno@domena-eshopu.cz
(v našem případě email@domena-eshopu.cz) (obrázek 01).
Heslo zadávejte bez diakritiky. Z důvodu bezpečnosti doporučujeme zadat delší heslo, které obsahuje kombinaci velkých a malých písmen, číslic a speciálních znaků. Rozhodně by nemělo být stejné jako název vašeho účtu (obrázek 02).

obrázek 02
Nastavení e-mailové schránky
V prvním sloupci vidíte pořadí a počet e-mailů. Číslo za lomítkem označuje maximální počet e-mailových adres, které máte k dispozici k danému tarifu. E-maily můžete také mazat kliknutím na červenou ikonku v pravém sloupečku tabulky.
Přístupové heslo můžete později kdykoliv změnit, stačí přepsat obsah v políčku Heslo u konkrétního e-mailu.
Pokud do svého počítače nechcete instalovat poštovního klienta (např. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird), můžete se přihlásit přes web login. Stačí kliknout na ikonku modré šipky ve sloupci Webmail (obrázek 03).
Web login vás přesměruje na adresu webmail.myshoptet.com. Zde zadáte své uživatelské jméno a heslo a přihlásíte se do systému RoundCube (online poštovní klient).
Doporučujeme e-mailovou adresu vytvořenou takto v administraci nepoužívat jako vaši fakturační adresu. V případě nepředvídatelného vás nebude možné kontaktovat. Ze stejného důvodu doporučujeme nepoužívat pro fakturaci ani e-mailovou adresu spojenou s vaší doménou. |

obrázek 03
Zrušení e-mailové schránky
E-mailovou schránku, kterou máte u Shoptetu a umístěnou v Nastavení → E-maily → E-mailové schránky můžete snadno smazat v přehledu v posledním pravém sloupečku kliknutím na ikonku s červeným křížkem.
Pokud si u nás e-mailovou schránku zrušíte a chcete, aby se e-maily přesměrovávaly na jinou schránku, pak je třeba přesměrování provést na straně registrátora vaší domény. Takové přesměrování by mělo být možné přímo v administraci daného registrátora.
Většina registrátorů umožňuje spolu s doménou zřídit i e-mailové schránky. Poštu od klientů tak můžete směrovat tam.
Ke zrušení e-mailové schránky u nás dojde i v případě zrušení e-shopu. Zrušena je nejen schránka, ale zmizí její veškerý obsah. Obsah vaší schránky si můžete zazálohovat přes e-mailového klienta (Outlook, Thunderbird).
E-mailovou schránku se stejným názvem si můžete založit u jiné služby či na straně registrátora domény a veškerou poštu přesměrovat právě do této nové schránky.