Obsah:
S doplňkem Mailchimp se automaticky propojíte s nejrozšířenější službou na rozesílání newsletterů Mailchimp.com. Po registraci můžete přenést kontakty z vaší databáze do databáze Mailchimp. Díky intuitivnímu a jednoduchému editoru, můžete vytvářet graficky pokročilejší zprávy. Samozřejmostí je nastavení e-mailingových kampaní podle segmentů.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi pomohou kolegové na info@shoptet.cz.
Co je Mailchimp a co umožňuje?
Mailchimp je nejrozšířenější službou na rozesílání newsletterů na světě. S naším napojením získáte možnost synchronizovat kontakty mezi Mailchimpem a vaším e-shopem. K dispozici jsou vám i přehledné statistiky vašich rozesílek.
Na Shoptetu používáme pro napojení API v3, díky němuž se mimo jiné do Mailchimpu přenáší:
- data o tržbách k objednávce
- oddělené jméno a příjmení
- datum narození zákazníka
Jak propojit Mailchimp s administrací e-shopu?
Přihlaste se do vašeho účtu Mailchimp. Nejprve je třeba vygenerovat API klíč. Klikněte v pravém horním rohu na Název vašeho účtu → Account (obrázek 01). V menu vyberte záložku Extras → API keys (obrázek 02).

obrázek 01

obrázek 02
Pokud již Mailchimp nějakou dobu využíváte a už jste ho do Shoptetu integrovali, uvidíte zde přehled vašich dosavadních API klíčů.
Kliknutím na tlačítko Create A Key se vám vygeneruje nový klíč na další řádek (obrázek 03).
Každý klíč si můžete v sloupci Label pojmenovat. Čistě pro přehled, pokud byste klíčů měli více. Není to povinné. Ve sloupci API Key si zkopírujte hodnotu API klíče.

obrázek 03
Otevřete si administraci vašeho e-shopu na Propojení → Mailchimp. Zde vložte API klíč, který jste si vygenerovali v administraci Mailchimpu. Klikněte na tlačítko Uložit (obrázek 04).
Po zadání klíče se vám zpřístupní sekce Synchronizace.

obrázek 04
Jak provést synchronizaci zákazníků?
Synchronizace zákazníků je přenos klientů do administrace Mailchimpu, abyste jim mohli zasílat newslettery. Synchronizace přenáší pouze ty klienty, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Souhlas či přihlášení k odběru můžete získat pomocí doplňku Hromadné rozesílání e-mailů. Druhou možností, jak získat kontakty od zákazníku bez nutnosti využít Hromadné odesílání newsletterů, je nastavit si widget pro sběr kontaktů přímo do Mailchimpu.
Nejprve si nastavte, které události vyvolají automatickou synchronizaci (přenos z e-shopu na Mailchimp). Může se jednat o událost (obrázek 05):
- Registrace zákazníka: Pokud se zákazník registruje, automaticky ho přihlásit k odběru newsletteru.
- Odstranění uživatelského profilu: Odstranění zákazníka z newsletteru Mailchimpu ve chvíli, kdy ho majitel e-shopu smaže z administrace.
- Úprava profilu zákazníka: Pokud se změní zákazníkovi údaje, změna se pak automaticky projeví i v Mailchimpu.

obrázek 05
V sekci Vyberte seznam odběratelů vyberte z roletky seznam, do kterého se vám budou zákazníci z e-shopu odesílat.
Seznam je nejprve třeba vytvořit v administraci Mailchimpu. V horním menu jděte do záložky Audiences (česky publika). V pravém horním rohu klikněte na tlačítko Create Audience (obrázek 06).
Pokud již máte nějaká publika nastavená, Mailchimp vás může vyzvat k opakovanému kliknutí na tlačítko Create Audience.

obrázek 06
Při vytváření nového publika je třeba zadat jeho název. Ten se vám poté zobrazí v administraci v roletce. Vyplňte také výchozí e-mailovou adresu, která bude uvedena jako odesílatel newsletteru a jméno odesílatele newsletteru.
Po vytvoření publika je třeba v administraci Propojení → Mailchimp nastavit tzv. merge tagy. Jde o označení toho, co jednotlivé údaje v naší administraci znamenají, aby se vše správně přeneslo do Mailchimpu (obrázek 07).
Aby např. nedošlo k tomu, že jméno zákazníka se v Mailchimpu uloží k ulici, nebo popisnému číslu, stačí kliknout na možnost Synchronizovat do Mailchimp a vše se automaticky správně spáruje. Následně nastavení uložte.
Synchronizace se nyní bude provádět automaticky dle vašich nastavení. Probíhá každých 15 minut. Systém za tuto dobu zvládne odeslat 500 záznamů. Pokud tedy máte rozsáhlejší databázi zákazníků a synchronizujete prvně, může to trvat déle.
Pokud zaškrtnete možnost Povolit funkci Ecommerce Store, budou se do MailChimpu odesílat detailní informace o objednávce, díky čemuž můžete e-mailové kampaně personalizovat.
obrázek 07
Synchronizaci údajů s Mailchimpem je možné provést také manuálně. Provedete to v sekci Ruční synchronizace, která se nachází dole na záložce Nastavení. Můžete jednorázově synchronizovat všechny existující zákazníky i objednávky.
Jaké informace o uživatelích se přenášejí do Mailchimpu?
Do Mailchimpu budou přeneseni pouze zákazníci, kteří dali souhlas s odběrem newsletteru. Jejich e-mail se při udělení souhlasu automaticky dostal do umístění Marketing → Newslettery, záložka Newsletter. Pokud máte e-maily přesunuté do jiných záložek, je třeba je v tomto případě přesunout zpět pod Newsletter (jinak zákazník nebude přenesen).
Pokud zákazník předal svůj souhlas s odběrem newsletteru během registrace, přenesou se údaje o něm z karty registrace.
Pokud registrován není, přenesou se údaje z objednávky, kterou učinil. Pokud zadal pouze e-mail do panelu pro odběr newsletterů, přenese se jenom jeho e-mail.
Jak nastavit widget pro sběr kontaktů přímo do Mailchimpu?
Nejprve je třeba widget vygenerovat v administraci Mailchimpu. Přejděte pod záložku Audiences. Zvolte si publikum, do kterého se budou zákazníci přihlašovat (obrázek 08).

obrázek 08
Kliknutím na název publika otevřete jeho detail. V menu publika klikněte na záložku Settings a následně vyberte možnost Audience name and Defaults (obrázek 09).
Zde v sekci Form settings zaškrtněte volbu Enable double opt-in (Povolit double opt-in).
Potom, co tuto volbu zaškrtnete, tak se automaticky vybere i vedlejší možnost Enable reCAPTCHA. Jedná se o možnost přidat ověření, zda formulář vyplňuje reálná osoba a ne robot (obrázek 09). Tato reCAPTCHA se klientům zobrazí jen jako zaškrtávací políčko s textem Potvrdit, že nejsem robot.
obrázek 09
Kliknutím na název publika otevřete jeho detail. V menu publika klikněte na záložku Signup forms a následně vyberte možnost Form builder (obrázek 10).

obrázek 10
Vyberte záložku Translate it. V políčku Set default language vyberte možnost Czech (obrázek 11).
Nastavení uložte tlačítkem Save Traslations Settings.

obrázek 11
V menu publika znovu klikněte na záložku Signup forms. Tentokrát vyberte možnost Embedded forms (obrázek 12).

obrázek 12
Přejděte na kartu Unstyled. Vyplňte název formuláře do políčka Include form title. Zvolte políčko Show only required fields. Následně pak zvolte i políčko Show interest group fields.
V sekci GDPR fields můžete také nastavit zda se v přihlašovacím formuláři objeví políčka pro zaškrtnutí zákazníkova souhlasu s využitím jeho údajů pro marketingové aktivity. Nastavení provedete po kliknutí na tlačítko Audience Name and Defaults. Text v těchto políčkách však bude vždy v angličtině.
Vygenerovaný kód, který se nachází vpravo dole, zkopírujte (obrázek 13).

obrázek 13
V administraci e-shopu v umístění Vzhled a obsah → Bannery následně kód vložte jako textový banner.
Vyberte jeden ze stávajících volný bannerů v záložce Bannery, nebo klikněte na tlačítko Přidat a vytvořte zcela nový.
Jako Typ banneru zvolte Textový banner a do pole pro text vložte zkopírovaný HTML kód (obrázek 14).
obrázek 14
Banner je třeba mít umístěný na vašem e-shopu. Nesmí se nacházet v sekci Koš. Umístění banneru nastavíte v Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky. Daný banner přesuňte tažením z Koše na e-shop.
Více informací pro tuto akci naleznete v nápovědě Prvky.