Napojení na Mailchimp

S doplňkem Mailchimp se automaticky propojíte s nejrozšířenější službou na rozesílání newsletterů Mailchimp.com. Po registraci můžete přenést kontakty z vaší databáze do databáze Mailchimp. Díky intuitivnímu a jednoduchému editoru, můžete vytvářet graficky pokročilejší zprávy. Samozřejmostí je nastavení e-mailingových kampaní podle segmentů.

S výběrem a objednáním doplňku vám rádi pomohou kolegové na info@shoptet.cz.

Co je Mailchimp a co umožňuje?

Mailchimp je nejrozšířenější službou na rozesílání newsletterů na světě. S naším napojením získáte možnost synchronizovat kontakty mezi Mailchimpem a vaším e-shopem. K dispozici jsou vám i přehledné statistiky vašich rozesílek.

Na Shoptetu používáme pro napojení API v3, díky němuž se mimo jiné do Mailchimpu přenáší:

  • data o tržbách k objednávce,
  • oddělené jméno a příjmení,
  • datum narození zákazníka.

Jak propojit Mailchimp s administrací e-shopu?

Přihlaste se do vašeho účtu Mailchimp. Nejprve je třeba vygenerovat API klíč.

  • V levém spodním rohu klikněte na ikonku vašeho účtu a vyberte Account & billing.
  • V horním menu pak klikněte na záložku Extras a zvolte API keys.
  • Tlačítko Create A Key se vám vygeneruje nový klíč na další řádek. Pokud byste měli více klíčů, každý klíč si můžete v sloupci Label pojmenovat, abyste je odlišili.
  • Ve sloupci API Key si zkopírujte hodnotu API klíče.
  • V administraci e-shopu přejděte na Propojení → Mailchimp. Do pole Váš "Mailchimp API key" vložte API klíč, který jste si vygenerovali v administraci Mailchimpu a stránku uložte (obrázek 01).
Obrázek 01
Obrázek 01

Jak provést synchronizaci zákazníků?

Synchronizace zákazníků je přenos klientů do administrace Mailchimpu, abyste jim mohli zasílat newslettery. Synchronizace přenáší pouze ty klienty, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Souhlas nebo přihlášení k odběru můžete získat pomocí doplňku Hromadné rozesílání e-mailů. Druhou možností, jak získat kontakty od zákazníku bez nutnosti využít Hromadné odesílání newsletterů, je nastavit si widget pro sběr kontaktů přímo do Mailchimpu.

Nejprve si nastavte, které události vyvolají automatickou synchronizaci (přenos z e-shopu na Mailchimp). Může se jednat o událost (obrázek 02):

  • Registrace zákazníka, nová objednávka: pokud se zákazník registruje nebo vytvoří objednávku, automaticky se přihlásí k odběru newsletteru.
  • Odstranění uživatelského profilu: odstranění zákazníka z newsletteru Mailchimpu ve chvíli, kdy ho majitel e-shopu smaže z administrace nebo se zákazníkova e-mailová adresa objeví v seznamu Odhlášených uživatelů.
  • Úprava profilu zákazníka: pokud se změní zákazníkovi údaje, změna se pak automaticky projeví i v Mailchimpu.
Obrázek 02
Obrázek 02

Seznam odběratelů

V sekci Vyberte seznam odběratelů vyberte z roletky seznam, do kterého se vám budou zákazníci z e-shopu odesílat.

Seznam je nejprve třeba vytvořit v administraci Mailchimpu. Návod na založení nového publika najdete v nápovědě Mailchimpu včetně printscreenů.

Při vytváření nového publika je třeba zadat jeho název. Ten se vám poté zobrazí v administraci v roletce. Vyplňte také výchozí e-mailovou adresu, která bude uvedena jako odesílatel newsletteru a jméno odesílatele newsletteru.

Merge tagy

Po vytvoření publika je třeba v administraci Propojení → Mailchimp nastavit tzv. merge tagy. Jde o označení toho, co jednotlivé údaje v naší administraci znamenají, aby se vše správně přeneslo do Mailchimpu. Aby např. nedošlo k tomu, že jméno zákazníka se v Mailchimpu uloží k ulici nebo popisnému číslu, stačí kliknout na možnost Synchronizovat do Mailchimp a vše se automaticky správně spáruje. Následně nastavení uložte (obrázek 03).

Obrázek 03
Obrázek 03

Po synchronizaci by měly být vyplněny merge tagy následovně: 

  • Registrovaný zákazník: HAS_REG (Registrovaný zákazník),
  • Zákaznická skupina: CUST_GROUP (Zákaznická skupina),
  • Jméno a příjmení: FULL_NAME (Jméno a příjmení),
  • Ulice a číslo domu: STREET (Ulice a číslo domu),
  • Město: CITY (Město),
  • PSČ: ZIP (PSČ),
  • Země: COUNTRY (Země),
  • Telefon: PHONE (Telefon),
  • Název společnosti: COMPANY (Název společnosti),
  • Identifikační číslo: COMP_ID (Identifikační číslo),
  • DIČ: VAT_ID (DIČ).

Automatická synchronizace

Synchronizace se nyní bude provádět automaticky dle vašich nastavení. Standardně probíhá každých 15 minut a systém odesílá maximálně 500 záznamů v jedné dávce. Pokud tedy máte rozsáhlejší databázi zákazníků a synchronizujete ji poprvé, může to trvat déle.

Pokud zaškrtnete možnost Povolit funkci Ecommerce Store, budou se do MailChimpu odesílat detailní informace o objednávce, díky čemuž můžete e-mailové kampaně personalizovat.

Ruční synchronizace objednávek a zákazníků

Synchronizaci údajů s Mailchimpem je možné provést také manuálně. Provedete to v sekci Ruční synchronizace, která se nachází dole na záložce Nastavení. Můžete jednorázově synchronizovat všechny existující zákazníky i objednávky.

Jaké informace o uživatelích se přenášejí do Mailchimpu?

Do Mailchimpu budou přeneseni pouze zákazníci, kteří dali souhlas s odběrem newsletteru. Jejich e-mail se při udělení souhlasu automaticky dostal do sekce Marketing → Newslettery, záložka Newsletter. Pokud máte e-maily přesunuté do jiných záložek, je třeba je v tomto případě přesunout zpět pod Newsletter (jinak zákazník nebude přenesen při synchronizaci z Newsletterů přenesen).

Pokud zákazník předal svůj souhlas s odběrem newsletteru během registrace, přenesou se údaje o něm z karty registrace.

Pokud registrován není, přenesou se údaje z objednávky, kterou učinil.

V případě, že zadal pouze e-mail do boxu pro odběr newsletterů, přenese se jenom jeho e-mail.

Jak nastavit widget pro sběr kontaktů přímo do Mailchimpu?

Nejprve je třeba widget vygenerovat v administraci Mailchimpu.

  • Přejděte pod záložku Audience → All contacts.
  • V menu vyberte Settings → Audience name and campaign defaults.
  • Zaškrtněte volbu Enable double opt-in (Povolit double opt-in).
  • Po zaškrtnutí předchozí volby, se automaticky vybere i vedlejší možnost Enable reCAPTCHA.
    • Jedná se o možnost přidat ověření, jestli formulář vyplňuje reálná osoba a ne robot. Tato reCAPTCHA se klientům zobrazí jako zaškrtávací políčko s textem Potvrdit, že nejsem robot.
  • V levém menu přejděte na záložku Audience → Signup forms a vyberte možnost Form builder.
  • Vyberte záložku Translate it.
  • V políčku Set default language vyberte možnost Czech a jednotlivá pole zkontrolujte, jestli jsou správně přeložena.
  • Nastavení uložte tlačítkem Save Translations Settings.
  • Vraťte se zpět na záložku Signup forms a vyberte možnost Embedded forms.
  • Doupravte widget dle vlastních potřeb a klikněte na tlačítko Continue.
    • Pole pro zaškrtnutí zákazníkova souhlasu s marketingovou aktivitou můžete pro formulář přidat v Audience → All contacts. Zde vyberte Settings a volbu GDPR fields and settings.
  • Vygenerovaný kód celý zkopírujte kliknutím na tlačítko Copy Code.

Nyní se vraťte do administrace vašeho e-shopu. 

  • Přejděte do sekce Vzhled a obsah → Banner.
  • Vyberte jeden ze stávajících volných bannerů v záložce Bannery nebo klikněte na tlačítko Přidat a vytvořte zcela nový.
  • Jako Typ banneru zvolte Textový banner a do pole pro text vložte zkopírovaný HTML kód (obrázek 04).
  • Banner je třeba mít umístěný na vašem e-shopu a nesmí se nacházet v sekci Koš.
+ Umístění banneru nastavíte v **Vzhled a obsah → Šablony** na záložce **Prvky**. Vytvořený banner zviditelníte tažením z **Koše** na e-shop.
+ Více informací pro tuto akci naleznete v nápovědě [Prvky](/prvky/).
Obrázek 04
Obrázek 04