Odhlášení uživatelé

Odhlášení uživatelé je jednoduchý nástroj umožňující správu seznamu e-mailových adres (neboli seznamu robinsonů), pro které byl odmítnut příjem obchodních sdělení z vašeho e-shopu.

Odhlášené uživatele najdete v sekci Nastavení → Emaily → Odhlášení uživatelé (obrázek 01).

Obrázek 01
Obrázek 01

Na záložce Odhlášení uživatelé máte k dispozici tabulku s e-mailovými adresami, které obchodní sdělení odmítly (například přes tlačítko Nepřeji si odebírat newslettery ve třetím kroku nákupního košíku). V tabulce se kromě samotné e-mailové adresy nachází i informace, kdy se zákazník odhlásil a jakým způsobem odhlášení proběhlo.

Adresy z obchodních sdělení můžete odebrat i kliknutím na tlačítko Odhlásit uživatele v pravém horní rohu. V pop okně pouze postačí zadat e-mailovou adresu, na kterou sdělení nemají odcházet. 

Odebrat odhlášené e-mailové adresy (tzn. znovu přihlásit adresy k odběru obchodních sdělení) je možné pouze ručně z administrace.

Záložka Odhlášení uživatelé – export/import umožňuje hromadné úpravy odhlášených zákazníků (obrázek 02). 

Obrázek 02
Obrázek 02

Pod nadpisem Export si můžete kliknutím na tlačítko Exportovathromadně uložit seznam odhlášených adres ve formátu *.csv. Ten pak můžete nahrát do externích aplikací a synchronizovat tak s nimi odhlášené e-mailové adresy z e-shopu. V případě systémového napojení na Mailchimp se odhlášené adresy synchronizují automaticky. 

Nástroj rovněž umožňuje importovat seznam odhlášených adres z externího zdroje jako například CRM nebo mailingový nástroj. Jedná se o volbu Importovat pod nadpisem Import

Pro nahrání adres používejte výhradně soubor ve formátu *.csv, který bude obsahovat pouze jediný sloupec email, v němž jsou jako hodnoty použity jednotlivé e-mailové adresy.