Odhlášení uživatelé

Odhlášení uživatelé je jednoduchý nástroj umožňující správu seznamu e-mailových adres (neboli seznamu robinsonů), pro které byl odmítnut příjem obchodních sdělení z vašeho e-shopu.

Odhlášené uživatele najdete v sekci Nastavení → Emaily → Odhlášení uživatelé (obrázek 01).

Obrázek 01
Obrázek 01

Na záložce Odhlášení uživatelé máte k dispozici tabulku s e-mailovými adresami, které obchodní sdělení odmítly (například přes tlačítko Nepřeji si odebírat newslettery ve třetím kroku nákupního košíku). V tabulce se kromě samotné e-mailové adresy nachází i informace, kdy se zákazník odhlásil a jakým způsobem odhlášení proběhlo.

Adresy z obchodních sdělení můžete odebrat i kliknutím na tlačítko Odhlásit uživatele v pravém horní rohu. V pop okně pouze postačí zadat e-mailovou adresu, na kterou sdělení nemají odcházet. 

Odebrat odhlášené e-mailové adresy (tzn. znovu přihlásit adresy k odběru obchodních sdělení) je možné pouze ručně z administrace.

Záložka Odhlášení uživatelé – export/import umožňuje hromadné úpravy odhlášených zákazníků (obrázek 02). 

Obrázek 02
Obrázek 02

Pod nadpisem Export si můžete kliknutím na tlačítko Exportovathromadně uložit seznam odhlášených adres ve formátu CSV. Ten pak můžete nahrát do externích aplikací a synchronizovat tak s nimi odhlášené e-mailové adresy z e-shopu. V případě systémového napojení na Mailchimp se odhlášené adresy synchronizují automaticky. 

Nástroj rovněž umožňuje importovat seznam odhlášených adres z externího zdroje jako například CRM nebo mailingový nástroj. Jedná se o volbu Importovat pod nadpisem Import

Pro nahrání adres používejte výhradně soubor ve formátu CSV, který bude obsahovat pouze jediný sloupec email, v němž jsou jako hodnoty použity jednotlivé e-mailové adresy.