Jak správně nastavit DNS záznamy

A záznam směřuje na ukončovanou IP adresu

Pokud se vám v administraci e-shopu v Nastavení → Hosting → DNS zobrazuje upozornění, že vaše základní doména používá A záznam směřující na IP adresu 185.64.219.37, která bude v blízké budoucnosti ukončena, doporučujeme upravit nastavení DNS záznamů vaší domény. A to tak, aby pro základní doménu (tzn. pro domena-eshopu.cz) existovaly dva A záznamy, směřující na IP adresy 185.184.254.10 a 185.184.254.11.

Změnu nastavení je třeba provést na straně správce vaší domény, nejčastěji tedy přímo tam, kde jste doménu registrovali. V případě, že máte DNS záznamy domény spravované u nás (DNS jsou nasměrované na naše nameservery), zmíněné upozornění v administraci neuvidíte a nemusíte provádět žádnou akci, DNS záznamy upravíme za vás.

Přesný termín ukončení původní IP adresy 185.64.219.37 v tuto chvíli ještě není stanoven, o přesném datu vás budeme včas a dostatečně informovat. Upravit A záznamy na nové IP adresy si ale můžete již nyní.

A záznam nesměřuje na naše IP adresy

A záznam nesměřuje na IP adresy Shoptetu. Pokud je e-shop dostupný, tak je pravděpodobně zpracován přes transparentní proxy. Takové projekty přestanou fungovat ve chvíli, kdy změníme IP adresy. Pro proxované projekty Shoptet navíc nenabízí technickou podporu.

Je třeba provést změnu A záznamu na hodnoty 185.184.254.10 a 185.184.254.11, tzn. že budete mít pro vaší základní doménu domena-eshopu.cz dva A záznamy.

A záznam směřuje na naši IP adresu, ale nesměřují na nás NS servery

A záznam směřuje na IP adresy našich serverů, ale projekt používá externí NS servery. V okamžiku, kdy dojde ke změně našich IP adres, bude nutné tyto adresy změnit. Toto je možné vyřešit využitím našich nameserverů. Nameservery Shoptetu nepodporují DNSSEC a SRV záznamy.

Hodnoty pro nastavení nameserverů (jmenných serverů) najdete v tabulkách v kapitole Potřebné údaje.

Subdoména je nastavena pouze přes A záznam

Váš e-shop běží na subdoméně, ale na naše servery odkazuje pomocí A záznamu. Pokud A záznam změníte na CNAME ukazující na www.myshoptet.com, tak v okamžiku změny našich IP adres nebudete muset nic měnit. Doporučujeme provést tuto změnu pro správné fungování e-shopu.

MX záznam směřuje na špatnou IP adresu

MXzáznam směřuje na neplatnou IP adresu a e-maily v takovém případě není možné doručit. Pokud chcete pro příjem a odesílání zpráv využívat Shoptet, nastavte si MX záznamy s hodnotou mx1.myshoptet.com s prioritou 10a mx2.myshoptet.com s prioritou 20.

Doporučený přechod na naše nameservery

Váš e-shop běží na www doméně a používá naše MX servery. Přechodem na naše doporučené nameservery nám umožní změnu IP adresy bez nutnosti vašeho zásahu.

Hodnoty pro nastavení nameserverů (jmenných serverů) najdete v tabulkách v kapitole Potřebné údaje.

Neshoda v nastavení nameserverů

Pro vaši doménu je u správce top level domény (například .CZ, .SK) uvedena jiná informace o vašich nameserverech, než informace, kterou tyto nameservery poskytují.

Pro správné fungování je nutné, aby nadřazené nameservery obsahovaly stejné hodnoty jako samostatně vyplněné nameservery.

Např. pro nameservery ns1.myshoptet.com a ns2.myshoptet.com je nutné, aby nadřazené nameservery ukazovaly stejnou informaci, tzn. ns1.myshoptet.com a ns2.myshoptet.com

Nejsnadnější je upravit tzv. NSSET (sadu nameserverů) na hodnotu SHOPTET. Možnost úpravy NSSET je možná pouze pro .CZ domény. Více informací najdete v článku Změna sady nameserverů (NSSET).

Špatně nastavená antispam ochrana SPF

Pro ochranu proti spamu se využívá SPF (Sender Policy Framework). Její nastavení je zaznamenáno v TXT záznamech. Váš TXT záznam neautorizuje naše servery k odesílání e-mailů z domény vašeho e-shopu, chybí v něm řetězec include:_spf.myshoptet.com. E-maily mohou být doručeny, ale pravděpodobně do spam složky.

Kontrolujeme pouze SPF1 záznamy, to jsou ty, které začínají na v=spf1. Nejjednodušší záznam pro SPF je tento:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com ?all

Pro zpřísnění kontroly (aby nemohl někdo posílat spam vaším e-mailem) můžete změnit ?all na -all.

V případě, že používáte externí e-maily u jiného poskytovatele, tak bude nutné TXT záznam rozšířit o jeho SPF řetězec. 

Rozšíření SPF záznamu bude nutné i v případě různých mailingových služeb, které mohou odesílat e-mailové zprávy jménem vaší domény. 

Níže uvádíme ukázku pro některé časté případy:

Websupport.sk

Websupport.sk vkládá pro všechny domény u nich registrované tyto TXT záznamy:

  • v=spf1 a mx include:_spf.websupport.sk ?all
  • spf2.0/pra a mx include:_sid.websupport.sk ?all

Prosím upravte záznam v=spf1 na:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:_spf.websupport.sk ?all

Záznam spf2.0/pra považujeme za zastaralý a není třeba ho upravovat.

Mailchimp

Pro Mailchimp by měl záznam vypadat takto:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:servers.mcsv.net ?all

Office 365

Pro Outlook ze služby Office 365 by měl záznam vypadat takto:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:spf.protection.outlook.com ?all

Špatně nastavená restriktivní antispam ochrana SPF

Pro ochranu proti spamu se využívá SPF, její nastavení je zaznamenáno v TXT záznamech.

Váš TXT záznam neautorizuje naše servery k odesílání e-mailů z domény vašeho e-shopu. Pokud nastavení neupravíte, e-maily možná nebudou doručeny vůbec nebo skončí ve spam složce. 

Je nutné opravit TXT záznam podle návodu pro nerestriktivní SPF záznam. Pokud si přejete uchovat restriktivní režim, použijte -all.