E-mailovou schránku je možné vytvořit pouze v případě, že váš projekt běží na vaší vlastní doméně (např. www.domena-eshopu.cz
). K nastavení e-mailů se dostanete přes záložku Nastavení → Emaily → Emailové schránky (obrázek 01).
Pokud chcete využívat e-maily u nás, je třeba si k nám nasměrovat MX záznamy. Více se dozvíte na nápovědě Spuštění e-shopu na vlastní doméně.
Pomocí tlačítka Přidat v pravém horním rohu si vytvoříte novou e-mailovou schránku ve tvaru uzivatelskejmeno@domena-eshopu.cz
(obrázek 02).
Heslo zadávejte bez diakritiky. Z důvodu bezpečnosti doporučujeme zadat delší heslo, které obsahuje kombinaci velkých a malých písmen, číslic a speciálních znaků. Rozhodně by nemělo být stejné jako název vašeho účtu (obrázek 02).
V rámci e-mailových schránek provozovaných u Shoptetu, dochází k systematickému mazání e-mailů starších než 1 rok, které se nachází ve složce Spam a Koš. Doporučujeme si případně tyto e-maily zálohovat.
V prvním sloupci vidíte pořadí a počet e-mailů. Číslo za lomítkem označuje maximální počet e-mailových adres, které máte k dispozici k danému tarifu. E-maily můžete také mazat kliknutím na červenou ikonku v pravém sloupečku tabulky.
Přístupové heslo můžete později kdykoliv změnit, stačí přepsat obsah v políčku Heslo u konkrétního e-mailu.
Pokud do svého počítače nechcete instalovat poštovního klienta (např. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird), můžete se přihlásit přes prohlížeč. Stačí kliknout na ikonku modré šipky ve sloupci Webmail (obrázek 03).
Po přesměrování na adresu webmail.myshoptet.com zadáte své uživatelské jméno a heslo a přihlásíte se do systému RoundCube (online poštovní klient).
Doporučujeme e-mailovou adresu založenou v administraci nepoužívat jako vaši fakturační adresu. V případě nepředvídatelného vás nebude možné kontaktovat. Ze stejného důvodu doporučujeme nepoužívat pro fakturaci ani e-mailovou adresu spojenou s vaší doménou.
E-mailovou schránku, kterou máte u Shoptetu a umístěnou v Nastavení → E-maily → E-mailové schránky, můžete snadno smazat v přehledu v posledním pravém sloupečku kliknutím na ikonku s červeným křížkem.
Pokud si u nás e-mailovou schránku zrušíte a chcete, aby se e-maily přesměrovaly na jinou schránku, pak je třeba přesměrování provést na straně registrátora vaší domény. Takové přesměrování by mělo být možné přímo v jeho administraci. E-mailovou schránku se stejným názvem si můžete založit u jiné služby nebo na straně registrátora domény a veškerou poštu přesměrovat právě do této nové schránky.
Ke zrušení e-mailové schránky u nás dojde i v případě zrušení e-shopu. Stejně tak ke zrušení původních schránek dojde při změně domény e-shopu (včetně převodu na původní číselnou domény12345.myshoptet.com
). Zrušena je nejen schránka, ale zmizí její veškerý obsah. Obsah vaší schránky si můžete zálohovat přes e-mailového klienta (Outlook, Thunderbird).