V článku najdete informace o nahrávání fotografií do fotogalerie produktu a technické specifikace produktových fotografií.
O obrázcích v carouselu a bannerech se dočtete v článku Rozměry bannerů, loga a záhlaví na šablonách. Informace o otáčivých fotografiích najdete v článku 360° fotografie.
Sekci Fotogalerii naleznete v umístění Produkty → Přehled v detailu produktu na záložce Hlavní údaje. Obrázek produktu přidáte tlačítkem Nahrát (obrázek 01).
Po nahrání se pod náhledovou fotkou objeví čtyři ikonky. Obrázek můžete smazat, zobrazit původní obrázek, nebo mu změnit pořadí.
Pomocí ikonky s vodorovnými čarami upravujete popisek obrázku produktu. V HTML se jedná o značku alt
, tedy alternativní popisek obrázku. Správný a věcný popisek napomáhá SEO.
Doporučená minimální šířka obrázku na všech šablonách je 1024 px. Výšku zvolte podle toho, jaký poměr stran obrázků chcete v šabloně použít. Dostupné poměry jsou nyní 4:3, 2:3, 1:1 a 3:4. Nastavení provedete v Nastavení → Produkty → Zobrazení. Výchozí poměr obrázku na všech šablonách je 4:3.
Doporučené rozměry pro jednotlivé poměry stran:
Jiný poměr stran obrázků není možné zvolit na starších šablonách Pop, Rock, Soul a Echo. Zde je doporučená velikost obrázků vždy 1024 x 768 px.
Maximální velikost souboru obrázku jsou 2 MB. Povolené formáty pro nahrání obrázku jsou JPG, PNG a GIF.
Obrázky, které přesáhnou doporučené rozměry, systém automaticky zmenší tak, aby svými rozměry odpovídaly doporučeným rozměrům. Obrázky se neoříznou a nezploští. V případě menších obrázků je chybějící prostor vyplněn bílou barvou.
Nahrané obrázky jsou při zobrazení koncovému uživateli převáděny do formátu WebP, vyjma případů uvedených níže. Konverze do WebP probíhá nejen u produktových fotografií, ale u všech obrázků, které jsou umístěny na našem CDN serveru, tzn. jejich URL začíná https://cdn.myshoptet.com/usr/<domena_e-shopu>/user/
. Jedná se tak prakticky o všechny obrázky, které do e-shopu nahrajete, tedy nejen produktových fotografií, ale např. i bannerů, log, obrázků v článcích apod.
Konverze do WebP probíhá automaticky z nahraných souborů. Ty je k produktům třeba nahrávat podle technických specifikací uvedených v předchozí sekci. Nahrání obrázků přímo ve formátu WebP v současnosti není možné. Po konverzi zůstává přípona u názvu souboru stále stejná, tedy např. obrazek.jpg
bude zobrazen ve formátu WebP, ale přípona bude stále .jpg
.
Ke konverzi do WebP nedochází v následujících případech (pravidla jsou platná nejen pro produktové obrázky):
.gif
, .ico
, nebo .svg
.mp4
, .mkv
nebo .avi
APNG
a má příponu .png
– toto pravidlo slouží pro správné zobrazení animovaných PNG (formát APNG)Fotky, které chcete přidat k variantám vašeho produktu, nahrajte na e-shop tak, jak je uvedeno výše. Více informací naleznete v článku Přiřazení obrázků k variantám.