Rozměry bannerů, loga a záhlaví na šablonách

Tato nápověda je věnována popisu velikostí jednotlivých prvků šablon. Můžete zde najít velikosti loga, záhlaví a bannerů. Jednotlivé prvky můžete vždy najít v příslušné sekci. Pro maximální využití prostoru a zachování ostrosti nahraných obrázků doporučujeme dodržet uvedené velikosti.

Základní informace

Logo a záhlaví naleznete v administraci Vzhled a obsah → Editor. Bannery se nacházejí pod Vzhled a obsah → Bannery, zde jsou pak rozdělené záložky Bannery (v levém nebo pravém sloupci), Doplňkové bannery (na úvodní stránce), Carousel (obrázky na úvodní stránce, které se mění v čase) a Konkurenční výhody (na úvodní stránce, v kategoriích a detailu produktu). Více informací se dozvíte v nápovědě Bannery.

Technické specifikace

Bannery, doplňkové bannery, obrázky v carouselu, a loga můžete nahrát ve formátech JPG, PNG a GIF, v případě log také ve formátu SVG. Maximální velikost souboru jsou 2 MB.

Rozměry a technické specifikace produktových fotografií najdete v článku Fotogalerie.

Zobrazování obrázků

Nahrané obrázky jsou při zobrazení koncovému uživateli převáděny do formátu WebP, vyjma případů uvedených níže. Konverze do WebP probíhá u všech obrázků, které jsou umístěny na našem CDN serveru, tzn. jejich URL začíná https://cdn.myshoptet.com/usr/<domena_e-shopu>/user/. Jedná se tak prakticky o všechny obrázky, které do e-shopu nahrajete, tedy např. produktových fotografií, bannerů, log, obrázků v článcích apod.

Konverze do WebP probíhá automaticky z nahraných souborů. Ty je třeba nahrávat podle technických specifikací uvedených v předchozí sekci, případně podle pokynů v administraci obchodu. Nahrání obrázků přímo ve formátu WebP v současnosti není možné. Po konverzi zůstává přípona u názvu souboru stále stejná, tedy např. obrazek.jpg bude zobrazen ve formátu WebP, ale přípona bude stále .jpg.

Ke konverzi do WebP nedochází v následujících případech (pravidla jsou platná pro všechny obrázky):

  • prohlížeč uživatele nepodporuje formát WebP
  • obrázek má příponu .gif, .ico, nebo .svg
  • soubor má příponu video formátu .mp4, .mkv nebo .avi
  • název souboru začíná na APNG a má příponu .png – toto pravidlo slouží pro správné zobrazení animovaných PNG (formát APNG)
  • rozlišení obrázku je větší jak 75 Mpx
  • konverze obrázku do WebP není z neočekávaných důvodů možná

Samba

  • Logo: bez omezení.
  • Záhlaví: se zde nenastavuje.
  • Carousel: doporučený rozměr 1920 x 940 px (může být i vyšší nebo nižší).
  • Banner vpravo: se zde nenastavuje.
  • Banner vlevo: šířka 340 px, výška libovolná.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: doporučujeme lze použít jeden banner o šířce 1920 px nebo dva bannery o šířce 960 px, výška je libovolná. Lze použít i více bannerů o celkové šířce 1920 px.
    • Pozice Střed: jeden banner, doporučený rozměr 960 x 560 px (může být i vyšší nebo nižší).
    • Pozice Zápatí: jeden banner, doporučený rozměr 960 x 560 px (může být i vyšší nebo nižší).
    • Pozice Kategorie: doporučujeme jeden banner o rozměru 960 x 560 px (může být i vyšší nebo nižší). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny pod sebou.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.
  • Obrázek článku: doporučená minimální šířka 840 px

Disco

  • Logo: bez omezení.
  • Záhlaví: se zde nenastavuje.
  • Carousel: šířka bez bannerů na pozici top 1418 px, s levým sloupcem 1038 px.
  • Carousel: rozměry s bannery na pozici top 945 x 672 px, s levým sloupcem 719 x 511 px.
  • Banner vpravo: se zde nenastavuje.
  • Banner vlevo: 320 px.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: doporučujeme dva bannery o šířce 473 x 336 px, s levým sloupcem 335 x 253 px. Lze použít i více bannerů, které budou řazeny po pravé straně pod sebou.
    • Pozice Střed: lze použít jeden banner o šířce 1418 px (1078 px s levým sloupcem) nebo dva bannery – první o šířce 433 px (320 px s levým sloupcem) a druhý o šířce 906 px (679 px s levým sloupcem).
    • Pozice Zápatí: lze použít libovolný počet bannerů o maximální šířce 1418 px (1078 px s levým sloupcem).
    • Pozice Kategorie: doporučujeme použít jeden banner o šířce 1378 px (1038 px s levým sloupcem). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny v další řadě pod sebou.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Step

  • Logo: bez omezení.
  • Záhlaví: se zde nenastavuje.
  • Carousel: doporučená velikost je 1920 x 860 px (může však být i nižší).
  • Banner vpravo: se zde nenastavuje.
  • Banner vlevo: 280 px.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: doporučujeme 3 bannery, doporučená výška 200 px.
    • Pozice Střed: doporučujeme 4 bannery s maximální šířkou 1418 px. Po překročení této šířky budou bannery řazeny pod sebou.
    • Pozice Kategorie: doporučujeme použít jeden banner o šířce 1378 px (1038 px s levým sloupcem). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny pod sebou.
    • Pozice Zápatí: libovolný počet bannerů o maximální šířce 1398 px (1018 px s levým sloupcem).
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Classic

  • Logo: maximální rozměry jsou 295 x 60 px.
  • Záhlaví: se zde nenastavuje.
  • Carousel: šířka bez bannerů na pozici top 1418 px, s levým sloupcem 1083 px.
  • Carousel: rozměry s bannery na pozici top 945 x 572 px, s levým sloupcem 729 x 441 px.
  • Banner vpravo: se zde nenastavuje.
  • Banner vlevo: 255 px.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: 453 x 276 px, s levým sloupcem 354 x 216 px. Lze použít i více bannerů, které budou řazeny po pravé straně pod sebou.
    • Pozice Střed: lze použít jeden banner o šířce 1418 px (1123 px s levým sloupcem) nebo dva bannery – první o šířce 433 px (334 px s levým sloupcem) a druhý o šířce 905 px (709 px s levým sloupcem).
    • Pozice Zápatí: lze použít libovolný počet bannerů (doporučujeme 1–3) o maximální šířce šířce 1418 px (1123 px s levým sloupcem).
    • Pozice Kategorie: doporučujeme jeden banner o šířce 1378 px (1083 px s levým sloupcem). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny pod sebou.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Waltz

  • Logo: maximální rozměry jsou 180 x 63 px.
  • Obrázek v záhlaví: doporučené rozměry jsou 1920 x 392 px.
  • Video v záhlaví: doporučené rozměry jsou stejné jako u obrázku v záhlaví. Pokud nemáte možnost vyrobit video v tomto nestandardním formátu, doporučujeme video ve Full HD rozlišení.
    • Jediný podporovaný formát videa je *.mp4, maximální velikost je 20 MB, přesto doporučujeme držet velikost co nejmenší (do 2 MB).
    • Videa pro vaše záhlaví můžete zdarma stáhnout například na stránce coverr.co nebo za poplatek ze služby Adobe Stock.
  • Carousel: se zde nenastavuje.
  • Banner vpravo: 230 px.
  • Banner vlevo: se zde nenastavuje.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: 4 bannery o rozměrech 432 x 324 px. Lze použít i více řad bannerů.
    • Pozice Střed: 932 px (s levým sloupcem 682 px).
    • Pozice Zápatí: doporučujeme 2 bannery, ale lze použít i více bannerů o celkové šířce 952 px (s levým sloupcem 702 px).
    • Pozice Kategorie: doporučujeme jeden banner o šířce 932 px (s levým sloupcem 682 px). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny pod sebou.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Tango

  • Logo: maximální šířka je 1355 px.
  • Záhlaví: celková šířka je 1355 px.
  • Carousel: celková šířka se řídí šířkou vašeho monitoru, tedy standardně 1920 px.
  • Banner vlevo: maximální šířka je 300 px.
  • Banner vpravo: se zde nenastavuje.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: se zde nenastavuje.
    • Pozice Střed: se zde nenastavuje.
    • Pozice Zápatí: lze použít víc bannerů o celkové šířce 1395 px (1055 px s levým sloupcem).
    • Pozice Kategorie: se zde nenastavuje.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Techno

  • Logo: maximální rozměry jsou 200 x 60 px.
  • Záhlaví: se zde nenastavuje.
  • Carousel: celková šířka 1418 px, s jedním sloupcem 1024 px.
  • Banner vpravo: se zde nenastavuje.
  • Banner vlevo: 315 px.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: šířka 453 px.
    • Pozice Střed: dva bannery – první se šířkou 433 px (360 px s levým sloupcem), druhý o šířce 905 px (719 px s levým sloupcem).
    • Pozice Zápatí: lze použít více bannerů o celkové šířce 1418 px (1078 px s levým sloupcem).
    • Pozice Kategorie: doporučujeme jeden banner o šířce 1378 px (1038 px s levým sloupcem). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny pod sebou.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Echo

  • Logo: maximální rozměry jsou 387 x 100 px.
  • Záhlaví: doporučená velikost je 1920 x 600 px.
  • Carousel: se zde nenastavuje.
  • Banner vpravo: se zde nenastavuje.
  • Banner vlevo: se zde nenastavuje.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: možno použít více bannerů, kdy max. součet šířek je 1175 px.
    • Pozice Střed: možno použít více bannerů, kdy max. součet šířek je 1175 px.
    • Pozice Zápatí: možno použít více bannerů, kdy max. součet šířek je 567 px.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Soul

  • Logo: maximální rozměry jsou 580 x 120 px.
  • Záhlaví: celková velikost je 1160 x 201 px.
  • Carousel: celková šířka 1160 px, s jedním sloupcem 870 px, s dvěma 725 px.
  • Banner vlevo: maximální šířka je 275 px (pouze levý sloupec), 227 px (s oběma sloupci).
  • Banner vpravo: maximální šířka je 178 px.
  • Doplňkové bannery:
    • Pozice Top: lze použít více bannerů. Celková šířka 1175 px, s jedním sloupcem 885 px, s dvěma 725 px.
    • Pozice Střed: jeden banner o šířce 1175 px, s jedním sloupcem 885 px, s dvěma 725 px.
    • Pozice Zápatí: doporučujeme tři bannery, každý se šířkou 376 px (280 px s levým sloupcem). Lze použít i více bannerů, které se zobrazí řazeny pod sebou.
    • Pozice Kategorie: doporučujeme jeden banner o šířce 1175 px (911 px s levým sloupcem). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny pod sebou.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Rock

  • Logo: maximální rozměry jsou 370 x 111 px.
  • Záhlaví: celková velikost je 1160 x 239 px.
  • Carousel: jednotná velikost 1160 x 441 px.
  • Banner vlevo: maximální šířka je 268 px.
  • Banner vpravo: maximální šířka je 175 px.
  • Doplňkové bannery:
    • tři vedle sebe na kterékoliv z pozic Top, Střed, Zápatí o velikosti 376 px, s levým sloupcem 277 px.
    • Pozice Kategorie: doporučujeme jeden banner o šířce 1175 px (878 px s levým sloupcem). Lze použít i více bannerů, které v kategorii budou řazeny pod sebou.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.

Pop

  • Logo: maximální rozměry jsou 370 x 111 px.
  • Záhlaví: celková velikost je 1160 x 165 px.
  • Carousel: jednotná velikost 1160 x 441 px.
  • Banner vlevo: maximální šířka je 268 px.
  • Banner vpravo: maximální šířka je 175 px.
  • Konkurenční výhody: doporučený rozměr 150 x 150 px, poměr stran 1:1.