Pomocí doplňku Hodnocení produktů a obchodu mohou vaši zákazníci sdílet s ostatními zkušenosti a spokojenost se zakoupeným zbožím nebo samotným e-shopem. Mohou tak pomoci ostatním s výběrem zboží. S výběrem a pořízením doplňku vám rádi poradí kolegové na info@shoptet.cz.
Jedná se o moderní způsob, jak získat zpětnou vazbu od vašich zákazníků. Součástí doplňku je i diskuze, kde je možné mimo samotného hodnocení spokojenosti s produktem pomocí hvězdiček vkládat i slovní hodnocení.
Obrázky, zobrazující se u komentářů, jsou získané pomocí služby Gravatar. Tyto obrázky lze upravit pouze v příslušném profilu ve službě Gravatar.
V rámci doplňku také můžete zákazníkům posílat automatické e-maily s žádostí o hodnocení produktů, které zakoupili.
Samotné nastavení doplňku je velmi jednoduché. Doplněk Hodnocení produktů naleznete na záložce Marketing → Hodnocení (obrázek 01).
Aby bylo hodnocení u produktů viditelné, je nejprve třeba povolit jeho zobrazení přes Nastavení → Produkty → Zobrazení, sekce Zobrazení detailu produktu (obrázek 02).
Zde si kromě skrytí hodnocení můžete zvolit, jestli budou mít možnost hodnotit všichni zákazníci nebo pouze ti registrovaní. Omezení pro registrované může sloužit jako ochrana proti hodnocením, co mají za cíl poškodit váš e-shop.
Následně pak přejděte přímo do doplňku Hodnocení v sekci Marketing. Na záložce Nastavení můžete upřesnit další informace (obrázek 03):
Při zapnutém schválení příspěvků ze strany administrátora:
V souvislosti s evropským nařízením musí e-shop při případné kontrole prokázat, že hodnocení produktů nejsou falešná a jsou od reálných uživatelů, kteří na e-shopu nakoupili.
Na záložce Hodnocení produktu je sloupec Objednávka. V něm je číslo objednávky, ve které zákazník produkt zakoupil a je možné prokliknout do jejího detailu.
V některých případech se může stát, že hodnocení nebude s objednávkou spárováno. Objevit se to může především ve chvíli, kdy zákazník nevloží hodnocení proklikem z e-mailu s automatickou výzvou k hodnocení.
Tuto funkci zapnete v Marketing → Hodnocení → Nastavení. Označte checkbox u volby Aktivovat a poté postačí nastavit počet dní, po kterých se zpráva s výzvou zákazníkovi odesílá. Výzvu lze nastavit na různé stavy v závislosti na formě úhrady (obrázek 04).
Šablonu e-mailu Žádost o hodnocení produktu nebo obchodu zákazníkovi lze obsahově upravit (Nastavení → Emaily → Automatické zasílání), ale produkty se vkládají do e-mailu automaticky za použití značky. Je jich vždy maximálně 5 a jsou seřazeny od nejdražších.
Hodnocení obchodu naleznete na záložce Marketing → Hodnocení, kde v záložce Nastavení máte možnost funkci zapnout a zároveň naimportovat až 500 posledních recenzí z Heureky (obrázek 05). V případě aktivní volby Vyžadovat komentář musí zákazník vložit slovní hodnocení.
Jakmile dojde k aktivaci doplňku, bude na vašem e-shopu možné zobrazit stránku z hodnocením. Její adresa je /hodnoceni-obchodu/
, např. https://www.domena-eshopu.cz/hodnoceni-obchodu/
. Na uvedené stránce pak vidíte všechna hodnocení a možnost e-shop ohodnotit, pokud jste tak ještě neučinili.
Stejně jako u hodnocení produktů se obrázky načítají pomocí služby Gravatar a jejich změna je možná pouze v této službě.
Aby byla stránka s hodnocením viditelná, je potřeba na ní někde odkazovat. Řešením může být např. vytvoření banneru, který si na e-shop umístíte nebo umístění odkazu do horního menu.
Pro umístění do horního menu postačí přejít v administraci do Vzhled a Obsah → Menu a kliknout v pravé horní části na tlačítko Přidat.
Následně pak vyberte položku Stránka a poté vyberte systémovou stránku Hodnocení obchodu (obrázek 06).
Po vložení odkazu na hodnocení pak můžete změnit jeho pořadí v rámci horního menu pomocí modré ikonky v posledním sloupci.