Provizní systém

Díky doplňku Provizní systém můžete využívat výhody tzv. affiliate programu. Je to jeden z účinných nástrojů internetového marketingu. Pomocí provizí můžete motivovat provozovatele různých webových stránek, aby na nich zobrazovali vaše reklamy. Snadno tak zvýšíte návštěvnost vašeho e-shopu, a tedy i vaše šance vydělat větší tržby.

S objednáním doplňku vám rádi poradíme na info@shoptet.cz.

Jak Provizní systém funguje?

Nejprve si pečlivě vyberete affiliate partnery, kteří jsou blízcí vašemu podnikání. Když například prodáváte počítačové příslušenství, může se jednat o e-shop s počítači. Pokud vlastníte obchod s módními doplňky, bude se vám hodit jako partnerská stránka obchod s módou v podobném stylu, obuví nebo jiným druhem módních doplňků.

Poté vytvoříte banner nebo odkaz na vaše stránky, poskytněte ho vašim affiliate partnerům, kteří ho umístí na své stránky. Všichni jejich zákazníci se mohou prokliknout k vám. Na oplátku umístíte na své stránky odkaz nebo banner provizního partnera.

Pokud zákazník, který přišel na vaše stránky ze stránek provizního partnera, učiní objednávku, provizní partner získá z této objednávky procentuální provizi. Pokud přivedete zákazníka partnerovi, dostanete provizi vy.

Nastavení doplňku Provizní systém

Provizní systém naleznete v administraci pod záložkou Marketing → Provizní systém.

Index

Na úvodní stránce provizního systému uvidíte přehled provizí (kolik zbývá zaplatit, čeká na zaplacení, bylo zaplaceno, atd.), statistiky kliknutí a statistiky stránek, které na vás odkazují (obrázek 01).

Obrázek 01
Obrázek 01

Bannery

Pod záložkou Bannery můžete vložit bannery, které mohou vaši affiliate partneři vkládat na své stránky. Zákazník se přes tyto bannery pak může prokliknout do vašeho e-shopu (obrázek 02).

Odkaz na banner (cílová URL adresa) slouží k tomu, aby zákazníka přivedl na váš web. Pokud zákazník navštíví i jinou stránku na vašem webu, než na kterou vede odkaz, i tak bude návštěva započítána, že ji přivedl partner z provizního systému.

Po kliknutí na tlačítko Přidat se otevře dialogové okno. V něm nahrajte samotný banner, tedy obrázek s reklamou a vyplňte:

  • Alternativní popis: popis bude viditelný, pokud by se obrázek nezobrazil.
  • Alternativní URL: odkaz, na který bude banner směřovat.
Obrázek 02
Obrázek 02

Kupóny

Pod záložkou Kupóny lze konkrétnímu partnerovi přiřadit slevový kupon, který pak může nabídnout na svých stránkách. Slevu pak zákazník uplatní vložením kódu kupónu v prvním kroku objednávky. Předpokladem pro vygenerování kuponu je aktivní doplněk Slevové kupóny

Slevový kupon je nejprve třeba vygenerovat. Přejděte do sekce Marketing → Slevové kupóny a zde vytvořte kupon s požadovanými parametry. Kompletní návod pro vygenerování kupónu najdete v článku Slevové kupóny.

Poté přejděte zpět do Provizního systému na záložku Kupóny a klikněte na tlačítko Přidat. Z nabídky vyberte slevový kupón vygenerovaný v předchozím kroku a partnera, kterému má být přiřazen (obrázek 03). Pro každého partnera lze vygenerovat pouze jeden slevový kupón. 

Obrázek 03
Obrázek 03

Odkazy

Zde vložíte odkazy, které budou vaši affiliate partneři vkládat na své stránky. Jedná se o textovou alternativu bannerů (obrázek 04).

Jako Popis odkazu můžete zvolit například název vaší stránky a motto nebo třeba URL adresu vašeho webu.

Pokud však nechcete mít celou URL adresu v názvu, doporučujeme zadat ji do políčka Titulek odkazu. Jako titulek můžete napsat libovolný text, který chcete, aby se zákazníkovi zobrazoval po najetí myší na odkaz.

Nezapomeňte také nastavit samotný URL odkaz na umístění na vašem e-shopu.

Obrázek 04
Obrázek 04

Partneři

Zde se zobrazuje seznam vašich registrovaných affiliate partnerů (obrázek 05). Pokud je chcete autorizovat, stačí rozkliknout detail partnera a zaškrtnout tlačítko Autorizováno.

Dokud partnera neschválíte, nebude se moci do afilliate administrace přihlásit. Nové affiliate partnery můžete případně zadat do systému i ručně.

Obrázek 05
Obrázek 05

Přístupy

Záložka uvádí, kdy se na vaše stránky provizní partner přihlásil a o jakého provizního partnera se jednalo. Vidíte tedy, která stránka na vás odkazovala (obrázek 06).

Obrázek 06
Obrázek 06

Objednávky

Na této záložce máte seznam objednávek, které učinili zákazníci od vašich provizních partnerů (obrázek 07).

Máte k dispozici tyto údaje:

  • kód objednávky,
  • datum vytvoření objednávky,
  • od kterého provizního partnera klient na váš e-shop přišel,
  • stav zákazníkovy objednávky,
  • výše provize, kterou bude třeba zaplatit partnerovi,
  • stav provize.

Objednávka je nejprve ve stavu Zpracovává se. Po schválení objednávky se přesune také do vedlejší záložky Schválené provize. Po vyplacení provize je objednávka přepnuta do stavu Zaplaceno a mizí ze záložky Schválené provize.

Obrázek 07
Obrázek 07

Schválené provize

Zde se objeví provize, pokud je ve stavu Schválená (obrázek 08). Objednávka a její číslo je zde pouze pro informaci, nezapomeňte ji klasicky vyřídit v administraci v umístění Objednávky → Přehled.

Po vyplacení provize zaškrtnete políčko Placeno. Následně záznam z této sekce mizí, zůstane dostupný v záložce Objednávky ve stavu Zaplaceno.

Obrázek 08
Obrázek 08

Nastavení

V této záložce provádíte samotné nastavení vašeho provizního programu tak, jak ho chcete připravit pro vaše partnery (obrázek 09).

  • Pamatovat si přístup z partnerského zdroje: z vaší partnerské stránky se k vám proklikne zákazník. I kdyby v té chvíli neudělal objednávku, je možné, že si vaší stránku zapamatuje a vrátí se později. Aby váš partner za takového zákazníka dostal provizi, můžete nastavit, jak dlouho si bude stránka pamatovat přístup z partnerského zdroje. Nejdelší čas jsou 3 měsíce.
  • Marže partnera: určuje kolik procent z objednávky provedené zákazníkem, který přistoupil z partnerského zdroje, váš partner dostane.
  • Je vyžadováno schválení partnera: zde nastavujete, jestli musíte partnera nejprve schválit, nebo automaticky přijmete každého, kdo se přihlásí do vašeho provizního programu.
  • Marže včetně ceny dopravy a platby: pokud pole zaškrtnete, bude se marže vztahovat také na částku za dopravu a platbu. Když bude pole nezaškrtnuté, bude se marže pro partnera počítat pouze ze zakoupených položek.
  • Informace na přihlašovací stránce: zde zadáváte informace, které uvidí vaši affiliate partneři na přihlašovací stránce.
Obrázek 09
Obrázek 09

Jak přidat přihlašovací formulář?

V umístění Vzhled a obsah → Menu se nachází záložka Horní menu, kde nastavujete záhlaví vaší webové stránky.

Zvolte tlačítkoPřidat. Jako položku zvolte Stránka.

Ze sekce Systémové stránky můžete přidat tyto námi vytvořené stránky (obrázek 10):

  • Registrace provizního partnera,
  • Provizní systém.
Obrázek 10
Obrázek 10

Provizní systém z pohledu provizního partnera

V této části článku si ukážeme, jak provizní program vidí po přihlášení partneři.

Úvod

Ukazuje výši provize a její stav, jestli byla vyplacena, jestli jsou nějaké provize čekající na schválení. Stejně tak si zde může váš partner prohlédnout statistiku prokliků (obrázek 11).

Obrázek 11
Obrázek 11

Objednávky

Zde si partneři mohou prohlédnout, v jakém stavu se nachází jejich objednávky (obrázek 12).

Obrázek 12
Obrázek 12

Bannery

Pod touto záložkou naleznou partneři banner ke stažení. Stačí jim pouze stisknout tlačítko Generovat URL a vložit tento odkaz na své stránky (obrázek 13).

Obrázek 13
Obrázek 13

Odkazy

Pro odkazy platí to samé co pro bannery, provizní partner si stáhne vygenerované URL a vloží na své webové stránky.

Můj účet

Uživatelské údaje provizních partnerů (obrázek 14).

Obrázek 14
Obrázek 14