Hlídací pes

K čemu Hlídací pes slouží?

Doplněk Hlídací pes umožní vašim zákazníkům hlídat změny na jejich oblíbených produktech, které jsou momentálně nedostupné nebo nejsou zrovna ve slevě. Při následné změně bude zákazník upozorněn e-mailem. Vám zase poskytne informace, ze kterých můžete vyčíst, o jaké produkty je největší zájem a jaká cena by zákazníkům vyhovovala. Tyto informace poté můžete použít ve svém marketingu.

Jak hlídacího psa nastavím?

  • Přejděte do sekce Nastavení → Produkty → Zobrazení a u detailu produktu zatrhněte Hlídací pes (obrázek 01).
  • Nyní je vše aktivní, sledování ceny se následně zobrazí v detailu produktu.
Obrázek 01
Obrázek 01

Jak to celé funguje?

  • Zákazník si může hlídacího psa aktivovat jako přihlášený i nepřihlášený. Nepřihlášený zákazník musí vyplnit svůj e-mail v poli Upozornění poslat na.
  • Zákazník si hlídacího psa může nastavit i pro jednotlivé varianty produktu.
  • Po kliknutí na tlačítko Hlídat se otevře okno s nastavením (obrázek 02):
    • Bude na skladě: upozornění se odešle, když bude mít produkt nastavenou dostupnost Skladem.
    • Bude v akci: upozornění se odešle, jakmile je u produktu nastavena akční cena.
    • Cena klesne pod: upozornění se odešle, když se změní cena produktů pod uvedenou hodnotu (včetně).
    • Zrušit sledování: po kliknutí na tlačítko si zákazník zruší sledování změn daného produktu.
Obrázek 02
Obrázek 02
  • Přehled všech aktivovaných hlídacích psů naleznete v administraci v sekci Marketing → Hlídací pes.
  • Jakmile proběhne u produktu nebo varianty změna, kterou zákazník hlídá, automaticky se pošle upozornění e-mailem.
    • Tyto e-maily zákazníkům jsou odesílány každé dvě hodiny, denně od 8 do 22 hodin.

V případě, že nedojde ke splnění podmínek hlídacího psa, e-mail zákazníka je uložen jeden rok. Pak dochází k jeho vymazání. 

Přehled hlídacího psa

V přehledu hlídacího psa (Marketing → Hlídací pes) vidíte, u kterých produktů je hlídací pes aktivní (obrázek 03).

Více informací o hlídacích psech pro jednotlivé produkty můžete zjistit kliknutím na číslo ve sloupci Počet hlídání. V detailu pak vidíte, kterou konkrétní možnost pro hlídání zákazník vybral. Zobrazen je také e-mail pro zaslání notifikace. 

Produkty můžete seřadit sestupně nebo vzestupně podle všech kritérií, které se nacházejí v různých sloupcích. Popíšeme si ty nejdůležitější z nich:

  • Počet hlídání: počet hlídání, která jsou aktivní.
  • Průměrná cena: jedná se o cenu, která je vypočítaná jako průměr cen, kteří zákazníci uvedli v políčku Cena klesne pod. Pokud ale zákazník nechá toto políčko nevyplněné a zaškrtne pouze, že chce být upozorněn po naskladnění produktu, systém pro výpočet předpokládá, že zákazník vyplnil hodnotu nula.
  • Maximální cena: nejvyšší cena, na kterou si zákazníci přejí být upozorněni. Shoduje se s políčkem Cena klesne pod.
  • Naskladnění: ukazuje, kolik zákazníků zaškrtlo, že si přejí být informováni v případě, až bude produkt naskladněn.
  • V akci: ukazuje, kolik zákazníků zaškrtlo, že si přejí být informováni v případě, až bude produkt v akci.

Na obrázku 03 vidíte případ, kdy si hlídání na lampičku nastavili 3 zákazníci. První uvedl, že chce upozornit, až cena klesne pod 300 Kč. Druhý uvedl, že chce upozornit, až cena klesne pod 200 Kč. Třetí pouze uvedl, že chce upozornit, až bude produkt v akci. Za tohoto zákazníka se připsala nulová maximální cena. Údaj ve sloupci Průměrná cena tedy pochází z výpočtu 300 + 200 + 0 = 500. 500 / 3 = 166,67. 

Obrázek 03
Obrázek 03