Newslettery slouží jako snadný marketingový nástroj. Díky našemu doplňku můžete snadno rozesílat e-maily svým zákazníkům a informovat je tak například o nových produktech, aktualitách z oboru apod. Pro možnost odesílat newslettery je třeba mít aktivovaný doplněk Hromadné rozesílání e-mailů.
Pokud máte e-shop na vlastní doméně, po pořízení tohoto doplňku můžete měsíčně odeslat až 25 000 newsletterů. Jejich počet je odstupňován v závislosti na tarifu takto:
Tarif | Počet newsletterů |
---|---|
Free | 200 / měsíc |
Basic | 5 000 / měsíc |
Business | 10 000 / měsíc |
Profi | 15 000 / měsíc |
Enterprise | 25 000 / měsíc |
Jako adresa odesílatele je u newsletterových zpráv uvedená hlavní kontaktní e-mailová adresa vašeho obchodu. Pokud je tato adresa na doméně, jejíž DNS záznamy jsou spravovány mimo Shoptet, je pro správné fungování doplňku, respektive úspěšné doručování zpráv, nutné u této domény upravit její DNS záznamy:
CNAME
záznam pro subdoménu shoptet._domainkey
ukazující nadkim.myshoptet.com
.include:_spf.myshoptet.com
. Od února 2024 vyžaduje Google a Yahoo u zpráv od hromadných odesílatelů nastavenou také DMARC politiku. Zda se vás tato změna týká, co DMARC je, a jak případně DMARC u vaší domény nastavit, najdete v článku Co je DMARC a jak jej nastavit
Newslettery naleznete pod záložkou Marketing → Newslettery (obrázek 01).
Pro vytvoření nového newsletteru klikněte pod záložkou Koncepty na tlačítko Přidat.
Otevře se stránka s editorem WYSIWYG (obrázek 02). Můžete zde vkládat obrázky, upravovat vzhled textu, typ písma, odsazení a další. Více informací o editoru naleznete v článku HTML Editor (WYSIWYG).
Hotový koncept uložte. Doporučujeme před odesláním newsletter vyzkoušet a odeslat ho jako test.
Tlačítko Odeslat test pošle koncept na vaši e-mailovou adresu, která je zadána v Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu (obrázek 03).
Otevřete si kartu Distribuční seznamy a klikněte na tlačítko Přidat. Zadejte název skupiny a založení potvrďte (obrázek 04). Po vytvoření nového seznamu do něj můžete kontakty přidat buď manuálně po kliknutí na záložku s názvem seznamu a přes tlačítko Přidat nebo přesunem z jiné skupiny.
Výchozí skupinou pro odběr newsletterů, do které se všichni zákazníci registrují, je skupina Newsletter. Pokud chcete přesunout některé e-maily, stačí je označit myší, případně využít zaškrtnutí pro hromadné označení a vybrat funkci, kterou chcete na kontakty aplikovat, tedy např. Přesunout do "Newsletter" (obrázek 05).
Exportovat seznamy e-mailů můžete pod kartou Export. Vyberte období, tj. například všechny zákazníky registrované během dubna, a zvolte distribuční seznam, který chcete exportovat (obrázek 06). Získáte tak soubor CSV s e-mailovými adresami a datem registrace každého zákazníka.
Přihlásit se k odběru vašeho newsletteru mohou zákazníci třemi základními způsoby. Buď zadáním e-mailu do formuláře v prvku Newsletter (tzv. newsletter box), nebo při vytvoření objednávky či registraci zákaznického účtu, pokud v objednávce či registraci aktivně odběr newsletterů neodmítnou.
Pokud se použije souhlas v souvislosti s nabídkou služeb přímo dítěti, je zpracování osobních údajů dítěte zákonné, je-li dítě ve věku nejméně 16 let.
Doplněk Hromadné rozesílání e-mailů vloží na váš e-shop do objednávkového formuláře, a stejně tak i do registrace zákazníka, zaškrtávací tlačítko Nepřeji si odebírat newslettery (obrázek 07). Odběr funguje na základě opt-out principu, tedy že jsou zákazníci vytvořením objednávky nebo registrace automaticky zařazeni k odběru newsletteru, pokud zařazení zaškrtnutím tlačítka aktivně neodmítnou. Seznam uživatelů, kteří souhlas odmítli, najdete v sekci Nastavení → Emaily → Odhlášení uživatelé. Více informací najdete v článku Odhlášení uživatelé.
Díky newsletter boxu sbíráte kontakty do distribučních seznamů. Nachází se v umístění Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky. Před prvním použitím ho najdete mezi nepoužitými prvky v Koši.
Aktivujete ho přetažením myší, můžete ho umístit v pravém nebo levém panelu, případně v zápatí (obrázek 08).
Po umístění prvku na stránky se mohou zákazníci začít přihlašovat k odběru. Stačí, když vyplní svůj e-mail a zaškrtnou souhlas s podmínkami ochrany osobních údajů.
Pro lepší práci s tímto prvkem je možné pořídit si doplněk Newsletter box+, díky kterému se prvek zobrazí jako široký pás nad patičkou stránky. Vaši zákazníci tak budou mít možnost přihlášení newsletteru více na očích. S výběrem doplňku vám rádi poradí kolegové na info@shoptet.cz.
Před samotným rozesíláním newsletterů doporučujeme všem majitelům e-shopů pročíst si antispamový zákon, který pojednává právě o rozesílání reklamních sdělení na soukromé e-maily a zahrnout do obsahu newsletterů možnost odhlásit se z jejich odběru.
První možností je použití propisovací značky #unsubscribe#, která je vložena v každém konceptu. Při jejím použití se zákazníkovi v e-mailu objeví text Odhlásit z newsletteru.
Pokud vám znění nevyhovuje, druhou možností je vložit do newsletteru odkaz na odhlášení jako link schovaný pod libovolnou formulaci. Část domena-eshopu
v odkazu nahraďte názvem vašeho e-shopu: http://www.domena-eshopu.cz/unsubscribe/
.
Odkaz v editoru vytváříte označením textu, kliknutím pravého tlačítka myši a využitím možnosti Vložit → Odkaz. Otevře se vám okno s následujícími možnostmi (obrázek 09):
Po kliknutí na daný odkaz bude zákazník přesměrován k možnosti odhlášení z newsletteru. Pokud zde vyplní svůj e-mail, bude jeho e-mail automaticky smazán z vašeho seznamu odběratelů newsletterů (obrázek 10).
Všechny nedoručené newslettery se vrací na hlavní e-mail e-shopu. Tedy správce e-shopu, který odešle tisíc newsletterů a sto z nich jde např. na neexistující e-mailové adresy, dostane po odeslání sto zpráv o nedoručení.
Pokud odesíláte větší množství newsletterů, doporučujeme nastavit pro vaší mailovou schránku filtry na tyto zprávy, například automatický přesun do složky určené pro daná hlášení.
Pokud potřebujete odesílat více newsletterů nebo si přejete využít pokročilou editaci jednotlivých newsletterů, doporučujeme začít využívat službu Mailchimp.