S doplňkem Mailchimp se automaticky propojíte s nejrozšířenější službou na rozesílání newsletterů Mailchimp.com. Po registraci můžete přenést kontakty z vaší databáze do databáze Mailchimp. Díky intuitivnímu a jednoduchému editoru, můžete vytvářet graficky pokročilejší zprávy. Samozřejmostí je nastavení e-mailingových kampaní podle segmentů.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi pomohou kolegové na info@shoptet.cz.
Mailchimp je nejrozšířenější službou na rozesílání newsletterů na světě. S naším napojením získáte možnost synchronizovat kontakty mezi Mailchimpem a vaším e-shopem. K dispozici jsou vám i přehledné statistiky vašich rozesílek.
Na Shoptetu používáme pro napojení API v3, díky němuž se mimo jiné do Mailchimpu přenáší:
Přihlaste se do vašeho účtu Mailchimp. Nejprve je třeba vygenerovat API klíč.
Synchronizace zákazníků je přenos klientů do administrace Mailchimpu, abyste jim mohli zasílat newslettery. Synchronizace přenáší pouze ty klienty, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Souhlas nebo přihlášení k odběru můžete získat pomocí doplňku Hromadné rozesílání e-mailů. Druhou možností, jak získat kontakty od zákazníku bez nutnosti využít Hromadné odesílání newsletterů, je nastavit si widget pro sběr kontaktů přímo do Mailchimpu.
Nejprve si nastavte, které události vyvolají automatickou synchronizaci (přenos z e-shopu na Mailchimp). Může se jednat o událost (obrázek 02):
V sekci Vyberte seznam odběratelů vyberte z roletky seznam, do kterého se vám budou zákazníci z e-shopu odesílat.
Seznam je nejprve třeba vytvořit v administraci Mailchimpu. Návod na založení nového publika najdete v nápovědě Mailchimpu včetně printscreenů.
Při vytváření nového publika je třeba zadat jeho název. Ten se vám poté zobrazí v administraci v roletce. Vyplňte také výchozí e-mailovou adresu, která bude uvedena jako odesílatel newsletteru a jméno odesílatele newsletteru.
Po vytvoření publika je třeba v administraci Propojení → Mailchimp nastavit tzv. merge tagy. Jde o označení toho, co jednotlivé údaje v naší administraci znamenají, aby se vše správně přeneslo do Mailchimpu. Aby např. nedošlo k tomu, že jméno zákazníka se v Mailchimpu uloží k ulici nebo popisnému číslu, stačí kliknout na možnost Synchronizovat do Mailchimp a vše se automaticky správně spáruje. Následně nastavení uložte (obrázek 03).
Po synchronizaci by měly být vyplněny merge tagy následovně:
Synchronizace se nyní bude provádět automaticky dle vašich nastavení. Standardně probíhá každých 15 minut a systém odesílá maximálně 500 záznamů v jedné dávce. Pokud tedy máte rozsáhlejší databázi zákazníků a synchronizujete ji poprvé, může to trvat déle.
Pokud zaškrtnete možnost Povolit funkci Ecommerce Store, budou se do MailChimpu odesílat detailní informace o objednávce, díky čemuž můžete e-mailové kampaně personalizovat.
Synchronizaci údajů s Mailchimpem je možné provést také manuálně. Provedete to v sekci Ruční synchronizace, která se nachází dole na záložce Nastavení. Můžete jednorázově synchronizovat všechny existující zákazníky i objednávky.
Do Mailchimpu budou přeneseni pouze zákazníci, kteří dali souhlas s odběrem newsletteru. Jejich e-mail se při udělení souhlasu automaticky dostal do sekce Marketing → Newslettery, záložka Newsletter. Pokud máte e-maily přesunuté do jiných záložek, je třeba je v tomto případě přesunout zpět pod Newsletter (jinak zákazník nebude přenesen při synchronizaci z Newsletterů přenesen).
Pokud zákazník předal svůj souhlas s odběrem newsletteru během registrace, přenesou se údaje o něm z karty registrace.
Pokud registrován není, přenesou se údaje z objednávky, kterou učinil.
V případě, že zadal pouze e-mail do boxu pro odběr newsletterů, přenese se jenom jeho e-mail.
Nejprve je třeba widget vygenerovat v administraci Mailchimpu.
Nyní se vraťte do administrace vašeho e-shopu.
+ Umístění banneru nastavíte v **Vzhled a obsah → Šablony** na záložce **Prvky**. Vytvořený banner zviditelníte tažením z **Koše** na e-shop.
+ Více informací pro tuto akci naleznete v nápovědě [Prvky](/prvky/).