Dle všeobecných obchodních podmínek vzniká povinnost zaplatit cenu za naše služby na základě vystavené výzvy k platbě. Fakturu, tedy daňový doklad, vystavíme v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zašleme jí elektronicky na vaší e-mailovou adresu, kterou vedeme k vašemu projektu (e-shopu) jako e-mail pro fakturaci.
Před provedením objednávky ostré verze e-shopu vám doporučujeme přečíst si naše Obchodní podmínky a seznámit se s ceníky tarifů a doplňků:
Veškeré výzvy k platbě za paušálně placené služby se vystavují vždy 15 dní před začátkem fakturačního období. Např. pokud má váš projekt fakturační den 25., budeme vám 10. 5. vystavovat výzvu k platbě na období 25. 5. - 24. 6. Výjimkou je první výzva k platbě po objednání ostré verze, ta pokrývá období od prvního dne ostré verze a má splatnost 7 dní. Všechny další výzvy k platbě mají splatnost 14 dní.
Projekt může mít fakturační den i 1., v takovém případě se mu budou služby fakturovat vždy od prvního do posledního dne v měsíci. To je případ i všech klientů Shoptetu, kteří si pořídili e-shop před datem 26. 10. 2012. Novějším projektům se fakturační den automaticky nastaví podle data spuštění e-shopu.
Výzva k platbě za jednorázově placené služby se vystavuje vždy následující den dopoledne.
Jednou z možností je opakovaná platba z uložené platební karty. Jedná se o nejjednodušší způsob platby. Když zadáte číslo vaší platební karty, opakovaná platba se sama aktivuje. V případě, že platíte kartou a opakovanou platbu ještě aktivní nemáte, je zapotřebí si ji aktivovat. Více informací naleznete v článku Opakovaná platba z uložené karty.
Výzvy k platbě můžete také zaplatit on-line přímo z administrace (Obrázek 01).
Další možností platby je standardní platba převodem na účet. Platby převodem prosím uhraďte vždy v měně, která je uvedená na vystavené výzvě k platbě, a podle měny zašlete na příslušný účet (viz přehled níže).
Každá výzva k platbě má svůj unikátní variabilní symbol a při platbě převodem je nezbytné ho uvést.
Pokud nebude výzva k platbě zaplacena v řádném termínu, poukážeme na tuto skutečnost upozorněním v administraci vašeho e-shopu, budeme platbu upomínat e-mailem na vámi zadaný fakturační e-mail, a dále také zasláním SMS zprávy na vámi zadané kontaktní telefonní číslo. Doporučujeme neuvádět číslo na pevnou linku, aby vám mohly být SMS zprávy v pořádku doručeny.
Upomínky a případné smluvní pokuty zasíláme v následujících časových intervalech:
Výzva k platbě za smluvní pokutu se vám automaticky vystaví den po odeslání upomínky elektronické.
Pokud jste si jistí, že jste výzvu k platbě zaplatili, a přesto jste obdrželi upozornění, že je výzva k platbě nezaplacená a po splatnosti, kontaktujte nás na info@shoptet.cz. Mohlo například dojít k neočekávané chybě při automatickém zpracování, nebo překlepu ve variabilním symbolu. Platbu v takovém případě společně s vámi dohledáme.
Shoptet zpracovává vaše platby a doklady pro české, slovenské a maďarské projekty každý den v tomto pořadí:
Párování přijatých plateb je automatické a probíhá okamžitě po jejich obdržení. Výjimkou jsou platby, kde je uveden chybný variabilní symbol, nebo není uveden žádný. V těchto případech je zpracování prováděno manuálně a může trvat i několik dnů. Daňové doklady pro shoptet.cz, shoptet.sk a shoptet.hu vystavujeme ihned po zpracování plateb.
E-mail, na který vám budeme zasílat doklady, nastavíte v administraci v Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu, v sekci Fakturační údaje (viz Obrázek 02).
Fakturační e-mail by neměl být vytvořený u nás v administraci a neměl by být svázaný ani s vaší doménou. Více informací najdete v článku Nastavení obchodu.
Pokud předáváte své doklady ke zpracování třetím osobám (například účetním), nemusíte je přeposílat ručně. Můžete pro ně vytvořit samostatný přístup do vaší administrace v Nastavení → Administrace → Správci obchodu.
Zde stačí vytvořit profil pro nového uživatele, a následně v nastavení tohoto profilu v sekci Práva uživatele můžete danému uživateli omezit přístup pouze k fakturám, zaškrtnutím volby Můj Shoptet → Tarif, platba a doklady, viz Obrázek 03.
Dvojí fakturace může být řešením např. pro osoby identifikované k dani nebo naše slovenské klienty, kteří jsou registrovaní podle §7a zákona o DPH. Toto nastavení umožňuje používat dvě odlišné fakturační adresy. Jednu fakturační adresu pro daňové doklady, které vystavujete vašim zákazníkům a druhou pro daňové doklady, které vystavuje Shoptet vám. Pokud byste měli zájem nastavit u vašeho projektu dvojí fakturaci, napište nám na info@shoptet.cz.
V administraci obchodu v sekci Tarif, platba a doklady (Obrázek 04) můžete např. spravovat platby za provoz e-shopu, nastavit opakované platby z uložené platební karty, změnit tarif či frekvenci plateb. Zároveň zde najdete přehled všech námi vystavených dokladů. Jednotlivé úkony jsou detailněji popsány níže.
V sekci Tarif, platba a doklady, na výchozí záložce Platba za provoz, si můžete v sekci Tarif jednodušše zvolit či změnit tarif vašeho e-shopu, a to kliknutím na tlačítko Změnit tarif nebo frekvenci plateb (Obrázek 05). Vybrat si můžete také frekvenci plateb za e-shop: měsíční, jednou za rok (sleva 4 %), nebo jednou za dva roky (sleva 10 %).
Pokud chcete provést úpravu a na dané období je již vystavena výzva k platbě, napište nám na info@shoptet.cz.
Změna tarifu se projeví okamžitě. Jakmile změnu zpracujeme i po fakturační stránce, zašleme vám potvrzení.
V sekci Tarif, platba a doklady, na záložkách Výzvy k platbě, Daňové doklady a Opravné daňové doklady, máte možnost vidět přehled všech námi vystavených dokladů včetně údajů o ceně, datu vystavení a splatnosti. Všechny výzvy k platbě a daňové doklady si můžete stáhnout ve formátu PDF (Obrázek 06).
V sekci Tarif, platba a doklady, na záložce Ukončit e-shop máte možnost požádat o pozastavení e-shopu, nebo jeho úplné ukončení. Veškeré podrobnosti najdete v článku Pozastavení nebo ukončení e-shopu.