Upravit vzhled vašeho obchodu můžete snadno a z jednoho místa pomocí funkce Návrhář šablon.
Doplňková nastavení vzhledu naleznete v umístění Vzhled a Obsah → Editor na záložce Další nastavení.
Favicona je malá čtvercová ikonka e-shopu, která se zobrazuje na různých místech v prohlížeči nebo ve výsledcích internetových vyhledávačů. Faviconou může být třeba zmenšené logo a nebo ikona, která dobře vystihuje váš e-shop.
Aby se favicona webu správně zobrazila na všech typech zařízení a prohlížečů, je třeba jí vygenerovat v mnoho formátech a rozměrech, a všechny tyto varianty uvést v kódu webu. Tohle všechno za vás Shoptet řeší automaticky a pro vytvoření favicony ve vašem e-shopu stačí pouze nahrát obrázek ve formátu PNG nebo JPEG. Obrázek by měl být ideálně čtvercový, doporučená minimální velikost je 128x128 px.
Faviconu do e-shopu můžete nahrát (nebo změnit) v Návrháři šablon v Nastavení šablony. Alternativně můžete faviconu nastavit v administraci e-shopu ve Vzhled a obsah → Editor na záložce Další nastavení. V sekci Favicona klikněte na tlačítko Nahrát, nahrajte vámi připravený obrázek, případně jej ořízněte na čtverec a změnu potvrďte.
Pokud se vám favicona po uložení změn v prohlížeči nezobrazuje, může to být proto, že váš prohlížeč vám zobrazuje ze své mezipaměti (tzv. cache) starší verzi obchodu bez favicony. Doporučujeme pak znovunačíst stránku s vynuceným promazáním mezipaměti, čehož lze ve většině prohlížečů docílit klávesovou zkratkou Ctrl + Shift + R nebo Ctrl + F5 (na Windows), nebo Cmd + Shift + R (na MacOS). Nebo si případně zkuste e-shop zobrazit prostřednictvím režimu inkognito či anonymního okna.
Drobečková navigace se zpravidla zobrazuje návštěvníků pod horním menu e-shopu. Zde můžete zvolit, jestli se bude úvodní stránka zobrazovat ikonou nebo textově.
Carousel je velký banner (slider) na titulní straně. V něm lze zobrazit střídavě více snímků najednou. Jeho hlavní nastavení a možnost nahrání obrázku najdete v umístění Vzhled a Obsah → Bannery na záložce Carousel.
V ostatním nastavení šablony pouze nastavujete, po jak dlouhou dobu se bude každý snímek zobrazovat. Údaj je uveden v milisekundách, takže například snímek, který se má zobrazovat 10 sekund, odpovídá 10 000 milisekundám.
Informační proužek slouží k zobrazením důležitých informací zákazníkům. Obvykle se používá pro informace technického charakteru jako dovolené nebo jiné provozní informace.
Chování informačního proužku je navázané na soubory cookies. Pokud návštěvník vašeho e-shopu zavře proužek s oznámením, záznam o zavření se uloží do cookies. Platnost cookies Shoptetu je šest měsíců.
Pokud chcete zobrazovat nějaké informace zákazníkům po vstupu na stránku, například pro účely marketingu, doporučujeme využít upozornění pro nové návštěvníky. V tomto typu upozornění lze vzkaz plnohodnotně formátovat a také nastavit, po jaké době se má zákazníkům zobrazit znovu. Není tak třeba spoléhat na nastavení cookies.
Obsah, který zde vložíte, se zobrazí ve druhém kroku košíku – tedy u výběru dopravy a platby. Můžete ho využít na jakékoliv upozornění.
Jelikož se jedná o editovatelné pole našeho WYSIWYG editoru, nemusíte vkládat pouze text. Je možné nahrát do tohoto sdělení i obrázky a obsah formátovat pokročilejším způsobem, než je tomu například u informačního proužku. Přes volbu Nástroje → Zdrojový kód můžete také vložit HTML kód.
Stránka 404, nebo-li chybová stránka, je neodmyslitelnou součástí e-shopu. I když nechcete, aby se na ni zákazník dostal, může se to stát. Například pokud zákazník zadá URL některé vaší kategorie nebo produktu nesprávně.
V tomto umístění můžete díky WYSIWYG editoru vzhled stránky 404 upravit. Pokud necháte pole editoru bez úprav, použije se výchozí nastavení stránky 404 tak, jak ho používá Shoptet.
Jakmile do editoru cokoliv napíšete, pak se stránka bude zobrazovat podle vašich úprav.
Do WYSIWYG editoru můžete vložit HTML kód přes volbu Nástroje → Zdrojový kód. To vám dává možnost vložit nejen text, obrázky a odkazy, ale vaše sdělení můžete také lépe přizpůsobit pomocí kaskádových stylů a scriptů, aby bylo pro zákazníky vizuálně poutavé a srozumitelné. Pomocí správně umístěných odkazů můžete přenést pozornost zákazníka zpět na vaše produkty. S propracovanějším zobrazením vám může pomoci váš kodér nebo například někdo z námi prověřených specialistů.