Balík na poštu je unikátní služba České pošty pro přepravu vnitrostátních balíků po celé České republice. Vy nebo adresát můžete zvolit poštu, kde bude balík uložen k vyzvednutí. Informační e-mail a SMS zpráva o odeslání a doručení balíku jsou samozřejmostí. Zákazník může také monitorovat, kde se právě balíček nachází a pokud se mu nebude chtít na poštu, může si nechat balíček doručit až domů.
Obdobným způsobem funguje i služba Balík do balíkovny. Více informací o ní si přečtete přímo na webu České pošty na stránce Balík do balíkovny.
Abyste mohli využívat na e-shopu obě zmíněné služby, musíte mít aktivní doplněk Balík na poštu.
Více informací o službě se dozvíte přímo na webových stránkách České pošty.
Po objednání doplňku jděte do záložky Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy. V základu testovací verze je přednastavena Česká pošta, případně si tento způsob dopravy můžete přidat sami.
Klikněte na detail dopravy Česká pošta. Jako Přepravní společnost zvolte Českou Poštu. Zaškrtněte políčko Balík Na poštu (NP) (obrázek 01). Nakonec nastavte propojení s jednotlivými možnostmi plateb. Pro dokončení stiskněte tlačítko Uložit.
Vzhledem k ceníku České pošty v případě, kdy s Českou poštou nemáte uzavřenou individuální smlouvu o přepravě, je třeba v exportu pro Českou poštu uvést výchozí velikost balíku.
Možnost je v základním nastavení deaktivována. V rozbalovacím políčku máte na výběr tyto možnosti (obrázek 02):
Nastavení této možnosti se vztahuje pouze na služby Do ruky, Na poštu a Cenný balík. Hodnota, kterou zde nastavíte, se automaticky propisuje do každého exportu objednávky pro Českou poštu i do zásilky zprostředkované přes Balíkobot.
Pokud chcete hodnotu změnit u individuální zásilky posílané pouze přes Balíkobot, postupujte podle návodu v článku Balíkobot.
Pokud chcete hodnotu změnit u individuální zásilky posílané pouze přes Českou poštu, pak je třeba ji přepsat přímo v exportovaném souboru.
Zákazník si v nabídce doprav a plateb zvolí možnost Česká pošta. Po zvolení České Pošty se zákazníkovi objeví nabídka, která ho vyzve k zadání pošty, na které si chce balíček vyzvednout. Stačí napsat prvních pár písmen a objeví se našeptávač měst, která začínají danými písmeny. PSČ není nutné zadávat, zákazník může rovnou zvolit tlačítko Hledat (obrázek 03).
Objeví se příslušná nabídka pošt v daném městě a legenda k dané poště. Otevírací doba, jestli je k dispozici bankomat a další užitečné informace. Příslušnou poštu je možné přidat pomocí tlačítka Vybrat (obrázek 04).
Po dokončení objednávky je v administraci e-shopu v jejím detailu zobrazena informace, kterou poštu si zákazník vybral (obrázek 05).