Balíkovna a Česká pošta

Nabídněte vašim zákazníkům širokou síť výdejních míst Balíkovny, poboček České pošty a jejich doručení na adresu.

V tomto článku najdete informace k základnímu napojení na Balíkovnu a Českou poštu pomocí rozšířujících funkcí Balík na poštu a do Balíkovny a Export pro Českou poštu, které jsou součástí všech e-shopů od tarifu Basic.

Napojit váš e-shop na Balíkovnu a Českou poštu je možné také pomocí:

Nastavení služeb Balíkovny a České pošty

V administraci e-shopu v Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy klikněte na tlačítko Přidat. Zadejte jméno dopravy. Dále v nastavení zvolte jako Přepravní společnost možnost Česká Pošta (obrázek 01), a vyberte příslušnou Přepravní službu. Pokud chcete zákazníkům nabídnout více typů přepravních služeb, nastavte pro pro každou z nabízených služeb samostatný způsob dopravy.

Podrobnosti k možnostem nastavení dopravy najdete v článku Dopravy.

Obrázek 01
Obrázek 01

Velikost balíku

U přepravních služeb Balíkovna plus (DR) a Balík Na poštu (NP) máte možnost nastavit Výchozí velikost balíku. V případě, kdy s Českou poštou nemáte uzavřenou individuální smlouvu o přepravě, je třeba v exportu pro Českou poštu uvést výchozí velikost balíku.

Možnost je v základním nastavení deaktivována. V rozbalovacím políčku Výchozí velikost máte na výběr tyto možnosti (obrázek 02):

  • S – max. 35 cm,
  • M – max. 50 cm,
  • L – max. 100 cm,
  • XL – max. 240 cm.

Nastavená hodnota se automaticky propisuje do každého exportu objednávky pro Českou poštu i do zásilky zprostředkované přes Balíkobot. Pokud chcete hodnotu změnit u individuální zásilky posílané pouze přes Balíkobot, postupujte podle návodu v článku Balíkobot.

Pokud chcete hodnotu změnit u individuální zásilky posílané pouze přes Českou poštu, pak je třeba ji přepsat přímo v exportovaném souboru.

Obrázek 02
Obrázek 02

Export objednávek pro Českou poštu

Z vašeho e-shopu můžete snadno exportovat data o objednávkách pro podání zásilek v aplikaci České pošty Podání Online. V administraci e-shopu v Objednávky → Export vyberte systémový export pro Českou poštu (obrázek 03) a klikněte na Exportovat

Obrázek 03
Obrázek 03

V případě, že si budete chtít šablonu exportu upravit, můžete si vytvořit vlastní šablonu pomocí volby Vytvořit vlastní typ exportu (obrázek 03). Více informací ohledně vytváření vlastních exportů najdete v článku Export objednávek.

Přehled sloupců exportu

Do souboru se ze systému exportují tato data:

  1. Název firmy / Příjmení.
  2. Jméno.
  3. Ulice + číslo popisné.
  4. PSČ.
  5. Město.
  6. IČO.
  7. Váha zásilky.
  8. Celková cena.
  9. Cena dobírky.
  10. Doplňkové služby (U balíkových zásilek je povinná služba 7. V případě použití bezdokladové dobírky se uvádí 7+41.
  11. Číslo objednávky.
  12. Telefonní číslo pro automatické SMS avízo adresátovi (nutno používat výhradně číslo mobilního telefonu).
  13. E-mail pro automatické avízo adresátovi (nepovinné).
  14. Druh zásilky (označení České pošty pro Balík do ruky, na poštu atd.).
  15. Subjekt (F – fyzická, P – právnická osoba, pokud se do pole příjmení exportuje název firmy).
  16. Poznámka na adresní štítek (obsahuje celé jméno, pokud se do pole příjmení exportuje název firmy).