Slovenská pošta

Propojení na Slovenskou poštu vám ušetří čas při nahrávání zásilek do podacího rozhraní a nabídne vašim zákazníkům doručení balíčku na širokou síť poboček a BalíkoBOXů. V rámci integrace jsou podporované balíkové služby pro smluvní i nesmluvní zákazníky, BalíkoBOXy i Expres kurýr. Více informací o jednotlivých službách naleznete na stránkách Slovenské pošty

Doplněk Slovenská pošta je předinstalovaný pouze na slovenské verzi e-shopu. Pokud chcete Slovenskou poštu využívat na české verzi e-shopu, je třeba ho zdarma nainstalovat přes naše doplňky. 

Podporované typy služeb

V rámci služeb Slovenské pošty podporujeme:

  • Balík na adresu – zmluvní zákazníci,
  • Balík na poštu – zmluvní zákazníci,
  • Balík do BalíkoBOXu – zmluvní zákazníci,
  • Expres kuriér na adresu,
  • Expres kuriér na poštu,
  • Expres kuriér do BalíkoBOXu,
  • Balík na adresu,
  • Balík na poštu,
  • Balík do BalíkoBOXu,
  • Doporučený list.

Nastavení dopravy pro Slovenskou poštu

Prvním krokem je nastavení doprav v Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy, kde přes tlačítko Přidat založíte novou dopravu. V detailu dopravy je důležité nastavit jako Přepravní službu příslušnou službu Slovenské pošty pro danou dopravu (obrázek 01). Stejným způsobem postupujte i pro další služby Slovenské pošty, které zákazníkům budete nabízet. Pro každou službu je třeba založit vlastní dopravu. 

Obrázek 01
Obrázek 01

U každé z doprav nezapomeňte nastavit cenová a váhová rozmezí (obrázek 02) a povolit kombinace s možnostmi plateb. Podrobnější postup najdete v naší nápovědě Dopravy a platby.

Obrázek 02
Obrázek 02

Vyplnění rozsahu podacích čísel

Pokud máte přidělený rozsah podacích čísel pro vaše zásilky, přejděte do Propojení → Slovenská pošta a vyplňte pole Rozsah (obrázek 03). Rozsah zásilek vyplňte do příslušných polí. Do prvního pole vyplňte začátek rozsahu, do druhého pole pak konec rozsahu. V administraci uvidíte, kolik balíčků v daném rozsahu ještě zbývá. 

Obrázek 03
Obrázek 03

Předpokladem pro zobrazení jednotlivých služeb (např. Balík na adresu, Doporučený dopis atd.) k vyplnění rozsahu je přidání jednotlivých typů služeb jako doprav v sekci Nastavení – viz Nastavení dopravy pro Slovenskou poštu.

V případě, že vyplníte v naší administraci rozsah podacích čísel, nemělo by se kombinovat podání z administrace e-shopu a ruční zadávání zásilek přímo do podacího systému ePodací hárok. V těchto případech kontaktujte podporu Slovenské pošty, kde vám navrhnou vhodné řešení. 

Pokud používáte Balíkobot, přidělený rozsah podacích čísel je třeba vyplnit v rozhraní Balíkobotu a jednotlivé objednávky zpracovávat jeho prostřednictvím. 

Vygenerování podacích čísel pro objednávky

Pro použití podacího systému ePodací hárok je třeba mít v importním souboru vygenerovaná čísla zásilek pro jednotlivé objednávky. 

Při zpracování zásilek v Přehledu objednávek (Objednávky → Přehled) vyberte příslušné objednávky a použijte volbu Zásilky → Slovenská pošta – Generovat čísla zásilek pro vytvoření podacích čísel zásilek k jednotlivým objednávkám (obrázek 04).

Obrázek 04
Obrázek 04

Podání zásilek do rozhraní Slovenské pošty

Přes webové rozhraní Slovenské pošty je možné zadat podání zásilek jednotlivě nebo pomocí importu XLSX souboru.

Pod kartou Objednávky → Export objednávek zvolte systémový typ exportu Slovenská pošta (obrázek 05) a klikněte na tlačítko Exportovat. Vygeneruje se soubor, který pak bez dalších úprav můžete nahrát přímo do administrace Slovenské pošty.

Obrázek 05
Obrázek 05