Slovenská pošta

Propojení na Slovenskou poštu vám ušetří čas při nahrávání zásilek do podacího rozhraní a nabídne vašim zákazníkům doručení balíčku na širokou síť poboček a BalíkoBOXů. V rámci integrace jsou podporované balíkové služby pro smluvní i nesmluvní zákazníky, BalíkoBOXy i Expres kurýr. Více informací o jednotlivých službách naleznete na stránkách Slovenské pošty

Doplněk Slovenská pošta je předinstalovaný pouze na slovenské verzi e-shopu. Pokud chcete Slovenskou poštu využívat na české verzi e-shopu, je třeba ho zdarma nainstalovat přes naše doplňky. 

Podporované typy služeb

V rámci služeb Slovenské pošty podporujeme:

  • Balík na adresu – zmluvní zákazníci,
  • Balík na poštu – zmluvní zákazníci,
  • Balík do BalíkoBOXu – zmluvní zákazníci,
  • Expres kuriér na adresu,
  • Expres kuriér na poštu,
  • Expres kuriér do BalíkoBOXu,
  • Balík na adresu,
  • Balík na poštu,
  • Balík do BalíkoBOXu,
  • Doporučený list.

Nastavení dopravy pro Slovenskou poštu

Prvním krokem je nastavení doprav v Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy, kde přes tlačítko Přidat založíte novou dopravu. V detailu dopravy je důležité nastavit jako Přepravní službu příslušnou službu Slovenské pošty pro danou dopravu (obrázek 01). Stejným způsobem postupujte i pro další služby Slovenské pošty, které zákazníkům budete nabízet. Pro každou službu je třeba založit vlastní dopravu. 

Obrázek 01
Obrázek 01

U každé z doprav nezapomeňte nastavit cenová a váhová rozmezí (obrázek 02) a povolit kombinace s možnostmi plateb. Podrobnější postup najdete v naší nápovědě Dopravy a platby.

Obrázek 02
Obrázek 02

Vyplnění rozsahu podacích čísel

Pokud máte přidělený rozsah podacích čísel pro vaše zásilky, přejděte do Propojení → Slovenská pošta a vyplňte pole Rozsah (obrázek 03). Rozsah zásilek vyplňte do příslušných polí. Do prvního pole vyplňte začátek rozsahu, do druhého pole pak konec rozsahu. V administraci uvidíte, kolik balíčků v daném rozsahu ještě zbývá. 

Obrázek 03
Obrázek 03

Předpokladem pro zobrazení jednotlivých služeb (např. Balík na adresu, Doporučený dopis atd.) k vyplnění rozsahu je přidání jednotlivých typů služeb jako doprav v sekci Nastavení – viz Nastavení dopravy pro Slovenskou poštu.

V případě, že vyplníte v naší administraci rozsah podacích čísel, nemělo by se kombinovat podání z administrace e-shopu a ruční zadávání zásilek přímo do podacího systému ePodací hárok. V těchto případech kontaktujte podporu Slovenské pošty, kde vám navrhnou vhodné řešení. 

Pokud používáte Balíkobot, přidělený rozsah podacích čísel je třeba vyplnit v rozhraní Balíkobotu a jednotlivé objednávky zpracovávat jeho prostřednictvím. 

Vygenerování podacích čísel pro objednávky

Pro použití podacího systému ePodací hárok je třeba mít v importním souboru vygenerovaná čísla zásilek pro jednotlivé objednávky. 

Při zpracování zásilek v Přehledu objednávek (Objednávky → Přehled) vyberte příslušné objednávky a použijte volbu Zásilky → Slovenská pošta – Generovat čísla zásilek pro vytvoření podacích čísel zásilek k jednotlivým objednávkám (obrázek 04).

Obrázek 04
Obrázek 04

Podání zásilek do rozhraní Slovenské pošty

Přes webové rozhraní Slovenské pošty je možné zadat podání zásilek jednotlivě nebo pomocí importu *.xlsx souboru.

Pod kartou Objednávky → Export objednávek zvolte systémový typ exportu Slovenská pošta (obrázek 05) a klikněte na tlačítko Exportovat. Vygeneruje se soubor, který pak bez dalších úprav můžete nahrát přímo do administrace Slovenské pošty.

Obrázek 05
Obrázek 05