Zásilkovna

Co je Zásilkovna?

Zásilkovna je služba, která vám umožní využít výhod kamenného obchodu a nabídnout vašim zákazníkům osobní odběr. Výhodou je větší množství poboček nejen v České republice, ale i na Slovensku. Jejich úplný seznam naleznete na stránkách Zásilkovny.

Jak Zásilkovna funguje?

Nejprve je třeba zaregistrovat se na stránkách Zásilkovny. Ihned po potvrzení registrace můžete podávat zásilky přes rozhraní Zásilkovny. To lze jednotlivě nebo hromadně prostřednictvím CSV souboru, který musí mít kódování UTF-8. Způsob podání je zcela na vás a na množství zásilek, které chcete podat.

Po podání zásilek si můžete přímo v rozhraní Zásilkovny vygenerovat štítky s podacím číslem balíku. Velikost štítku si navíc můžete zvolit tak, aby vyhovovala rozměrům vaší zásilky. Jednoduchým kliknutím v systému získáte dodací list. Ten si můžete nechat potvrdit při osobním podání a slouží pro vaši evidenci.

Všechny vaše zásilky pak vložíte do jednoho balíku a buď osobně nebo kurýrem doručíte na některé z podacích míst Zásilkovny.

Jak integrovat Zásilkovnu do vaší administrace?

Doprava přes Zásilkovnu a pobočky Z-point se nebude zobrazovat na e-shopu, pokud nevyplníte API klíč, který najdete ve svém účtu Zásilkovny.

Nejprve je třeba z administrace Zásilkovny získat Klíč API. Ten naleznete v detailu svého účtu v horní liště administrace Zásilkovny (obrázek 01).

Obrázek 01
Obrázek 01

Následně přejděte do administrace e-shopu a v sekci Propojení → Zásilkovna vložte získaný klíč do příslušného pole. Stránku uložte. Zásilkovna je nyní propojena s vaším e-shopem (obrázek 02).

Obrázek 02
Obrázek 02

Jak přidat nový způsob dopravy Zásilkovna?

V sekci Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy přidáte novou dopravu pomocí tlačítka Přidat.

V detailu dopravy je důležité nastavit jako Přepravní společnost Zásilkovnu.

  • Pro vyzvednutí zásilky na odběrných místech zvolte jako přepravní službu Pobočky Z-Point(obrázek 03).
  • Pro doručení zásilky na adresu zákazníka vyberte odpovídající službu ze seznamu – např. Nejlevnější doručení na adresu.
Obrázek 03
Obrázek 03

Vaši zákazníci pak mají možnost si při výběru doprav a plateb v objednávkovém procesu zvolit výdejní místo Zásilkovny nebo doručení na adresu (obrázek 04).

Obrázek 04
Obrázek 04

U vybrané pobočky se zákazníkovi zobrazí detailní informace o daném výdejním místě (obrázek 05). V detailu objednávky pak uvidíte, které odběrné místo si zákazník vybral.

Obrázek 05
Obrázek 05

Jak použít jiné dopravce se Zásilkovnou?

Společně se Zásilkovnou je možné používat i jiné dopravy, než jen pobočky Z-point a Nejlevnější doručení na adresu. Konkrétně lze napárovat tyto další služby:

  • SK Packeta Home HD,
  • DE Home delivery HD,
  • RO Packeta Home HD,
  • HU Packeta Home HD,
  • PL Packeta Home HD,
  • PL Polská pošta PP,
  • AT Rakouská pošta HD,
  • CZ Zásilkovna večerní doručení Praha HD,
  • CZ Zásilkovna večerní doručení Brno HD,
  • CZ Zásilkovna večerní doručení Ostrava HD,
  • Packeta večerní doručení Bratislava HD.

Pro export objednávek pro jiné dopravce lze využít systémový export objednávek Packeta, který najdete v sekci Objednávky → Export. 

Pro správnou funkčnost exportu je třeba v detailu konkrétní dopravy (Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy) vybrat pro Přepravní společnost volbu Zásilkovna a poté z nabídky Přepravní služba zvolit odpovídající službu (obrázek 06). 

Obrázek 06
Obrázek 06

Jak nastavit externí výdejní místa?

Pokud externí výdejní místa povolíte v rozhraní Zásilkovny, automaticky se budou nabízet i vašim zákazníkům v nákupním procesu. 

U některých externích výdejních míst je pro hromadný import zásilek do rozhraní Zásilkovny vyžadován rozměr zásilky nebo se mohou lišit limity pro váhu zásilek. Shoptet aktuálně v systémovém exportu zadání rozměru zásilek nepodporuje a v těchto případech tak musí být rozměry do vyexportovaného souboru doplněny ručně. 

Seznam externích dopravců vyžadujících rozměry zásilek

  • InPost Paczkomaty Box - Polsko,
  • Omniva Box - Estonsko,
  • Omniva Box - Lotyšsko,
  • Omniva Box - Litva,
  • Sameday Box - Rumunsko,
  • DAO HD - Dánsko,
  • DAO PP - Dánsko.

Co dělat, když je pobočka v objednávce označená červeným vykřičníkem?

V detailu objednávky vidíte pobočku Zásilkovny, kterou si zákazník vybral k vyzvednutí.

Pokud je pobočka Zásilkovny v objednávce označena červeným vykřičníkem, jde o dočasně neaktivní pobočku (i když v době objednávky mohla být). Je třeba se zákazníkem dohodnout dodání na jinou pobočku nebo změnu přepravy.