Propojení na Slovenskou poštu vám ušetří čas při nahrávání zásilek do podacího rozhraní a nabídne vašim zákazníkům doručení balíčku na širokou síť poboček a BalíkoBOXů. V rámci integrace jsou podporované balíkové služby pro smluvní i nesmluvní zákazníky, BalíkoBOXy i Expres kuriér. Více informací o jednotlivých službách naleznete na stránkách Slovenské pošty.
Doplněk Slovenská pošta je předinstalovaný pouze na slovenské verzi e-shopu. Pokud chcete Slovenskou poštu využívat na české verzi e-shopu, je třeba ho zdarma nainstalovat přes naše doplňky. |
Podporované typy služeb
V rámci služeb Slovenské pošty podporujeme:
- Balík na adresu - zmluvní zákazníci,
- Balík na poštu - zmluvní zákazníci,
- Balík do BalíkoBOXu - zmluvní zákazníci,
- Expres kuriér na adresu,
- Expres kuriér na poštu,
- Expres kuriér do BalíkoBOXu,
- Balík na adresu,
- Balík na poštu,
- Balík do BalíkoBOXu,
- Doporučený list.
Nastavení dopravy pro Slovenskou poštu
Prvním krokem je nastavení doprav v Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy, kde přes tlačítko Přidat založíte novou dopravu. V detailu dopravy je důležité nastavit jako Přepravní službu příslušnou službu Slovenské pošty (obrázek 01). Stejným způsobem postupujte i pro další služby Slovenské pošty, které zákazníkům budete nabízet.
obrázek 01
U každé z doprav nezapomeňte nastavit cenová a váhová rozmezí (obrázek 02) a povolit kombinace s možnostmi plateb. Podrobnější postup najdete v naší nápovědě Dopravy a platby.
obrázek 02
Vyplnění rozsahu podacích čísel
Pokud máte přidělený rozsah podacích čísel pro vaše zásilky, přejděte do Propojení → Slovenská pošta a vyplňte pole Rozsah (obrázek 03). V administraci zároveň uvidíte, kolik balíčků v daném rozsahu ještě zbývá.
Předpokladem pro zobrazení jednotlivých služeb (např. Balík na adresu, Doporučený dopis atd.) pro vyplnění rozsahu je přidání jednotlivých typů služeb pro dopravy v sekci Nastavení – viz Nastavení dopravy pro Slovenskou poštu. |
V případě, že vyplníte v naší administraci rozsah podacích čísel, nemělo by se kombinovat podání z naší administrace a ruční zadávání zásilek přímo do podacího systému ePodací hárok. V těchto případech kontaktujte podporu Slovenské pošty, kde vám navrhnou vhodné řešení.
obrázek 03
Přidělený rozsah zásilek vyplňte do příslušných polí. Do prvního pole vyplňte začátek rozsahu, do druhého pole pak konec rozsahu.
Pokud používáte Balíkobot, přidělený rozsah podacích čísel je třeba vyplnit v rozhraní Balíkobotu a jednotlivé objednávky zpracovávat jeho prostřednictvím. |
Vygenerování podacích čísel pro objednávky
Pro použití podacího systému ePodací hárok je třeba mít v importním souboru vygenerovaná čísla zásilek pro jednotlivé objednávky.
Při zpracování zásilek v Přehledu objednávek (Objednávky → Přehled) vyberte příslušné objednávky a použijte volbu Zásilky → Slovenská pošta - Generovat čísla zásilek pro vytvoření podacích čísel zásilek k jednotlivým objednávkám (obrázek 04).
obrázek 04
Podání zásilek do rozhraní Slovenské pošty
Přes webové rozhraní Slovenské pošty je možné zadat podání zásilek jednotlivě nebo pomocí importu *.xlsx souboru.
Pod kartou Objednávky → Export objednávek zvolte systémový typ exportu Slovenská pošta (obrázek 05) a klikněte na tlačítko Exportovat. Vygeneruje se soubor, který pak bez dalších úprav můžete nahrát přímo do administrace Slovenské pošty.
obrázek 05