Přihlášení do obchodu – Facebook

Pomocí doplňku Sociální sítě můžete mimo jiné nastavit, aby se zákazníci přihlásili do vašeho e-shopu prostřednictvím jejich Facebook účtu. Při prvním přihlášení se zákazník do vašeho obchodu zaregistruje. Taková registrace je zcela plnohodnotná, v administraci e-shopu se založí účet zákazníka pod e-mailem jeho Facebook účtu a zákazník bude zahrnutý do programu věrnostních slev a získá další výhody vázané na zákaznický účet.

Více informací o propojení s dalšími sociálními sítěmi a widgetech se dozvíte v článku Sociální sítě. Zákazníkům můžete umožnit přihlašování také prostřednictvím jejich Google nebo Seznam účtu. Podrobnosti najdete v samostatných článcích Přihlášení do obchodu – Google a Přihlášení do obchodu – Seznam.

Pokud byste potřebovali poradit s výběrem a objednáním doplňku, kontaktujte nás na info@shoptet.cz.

Pro správnou činnost této funkce je třeba mít e-shop zabezpečený protokolem HTTPS.

Přihlášení pomocí Facebooku

Pro vytvoření aplikace je podmínkou mít osobní účet na Facebooku, pomocí kterého se přihlásíte. Pokud účet ještě nemáte, bude třeba si jej vytvořit na webu Facebooku.

Po přihlášení do osobního účtu je následně třeba vytvořit developerský účet na Meta for Developers. Pro registraci stačí zvolit možnost Register Now. Na konkrétní roli, kterou zvolíte, nezáleží. V dalších krocích pak aplikace sama propojí váš osobní účet s účtem pro vývojáře. 

Pokud už účet na Meta for Developers máte, pak se přihlaste.

Krok 1

  • Po přihlášení nebo registraci na hlavní stránce zvolte Create App.
  • Vyberte volbu Allow people to log in with their Facebook account.
  • Poté vyplňte název aplikace, tedy Add an app name. E-mail je přenesen automaticky z vašeho profilu.
  • Volba přiřazení Business Manager account je volitelná.
  • Po zadání údajů klikněte na Create App.

Krok 2

  • Přejděte do administrace e-shopu a otevřete si sekci Propojení → Sociální sítě, záložka Facebook.
  • Pod nadpisem Přihlášení do obchodu zaškrtněte volbu Povolit přihlášení.
  • Zkopírujte hodnotu uvedenou u Vaše "Valid OAuth redirect URIs". Má vždy stejný tvar jako: https://www.domena-eshopu.cz/cms/libs/hybridauth/index.php?hauth.done=Facebook, jen se liší názvem vaší domény (obrázek 01).
  • Vraťte se zpět do rozhraní Meta for Developers. Ve výběru (na desktopovém zobrazení v levém horním rohu) zvolte vámi založenou aplikaci, poté přejděte do Use Cases → Authentication and account creation → Customize → Go to settings.
  • Do pole Valid OAuth redirect URIs je potřeba vložit URL adresu zkopírovanou z administrace e-shopu.
  • Ostatní pole nechte beze změny a stránku uložte.
Obrázek 01
Obrázek 01

Krok 3

V rozhraní Meta for Developers jděte do sekce App Settings → Basic a tam vyplňte následující údaje: 

  • App domains: zadejte adresu hlavní stránky svého e-shopu.
  • App icon: můžete vložit libovolný obrázek pro logo e-shopu. Velikost musí být 1024 x 1024 px, doporučujeme použít transparentní pozadí.
  • Privacy Policy URL: URL adresa stránky na vašem e-shopu, kde jsou umístěné zásady ochrany osobních údajů. Využít můžete i vzor, který najdete v Shoptet Univerzitě (jedná se o ikonku čapky v horní liště vašeho e-shopu) v sekci E-shop a právo. Podmínky jsou univerzální, je třeba je přizpůsobit na míru vašemu podnikání. Text vložte v administraci e-shopu do článku a publikujte jako samostatnou stránku.
  • Terms of Service URL: URL stránky, kde se nachází obchodní podmínky vašeho e-shopu. Můžete použít i vzor, který najdete v Shoptet Univerzitě v sekci E-shop a právo
  • Obchodní podmínky jsou univerzální, je třeba je přizpůsobit na míru vašemu podnikání. Text vložte v administraci e-shopu do článku a publikujte jako samostatnou stránku.
  • User data deletion: URL adresa stránky na vašem e-shopu, kde jsou umístěné informace o možnosti smazání uživatelských dat – může to být samostatná stránka, nebo to může být součástí vašich zásad ochrany osobních údajů.
  • Category: doporučujeme zvolit Shopping.
  • Pod nadpisem Data Protection Officer contact information vyplňte kontaktní osobu, kterou zákazníci mohou kontaktovat ohledně zpracování jejich osobních údajů.
  • Změny uložte.

Krok 4

Nyní je třeba nastavit do administrace e-shopu obsah polí App ID a App Secret.

  • Hodnoty najdete v horní části formuláře, který jste právě dokončili.
  • Oba kódy zkopírujte.
  • Zkopírované kódy v administraci e-shopu (Propojení → Sociální sítě, záložka Facebook) vložte do příslušných polí vyznačených na obrázku 02 a stránku uložte.
Obrázek 02
Obrázek 02

Krok 5

Vraťte se zpět do administrace Meta for Developers.

  • V levém sloupci překlikněte do sekce Use cases.
  • Na řádku Authentication and account creation klikněte na Customize.
  • Následně vyhledejte položku emaila klikněte na Add.

Krok 6

V Meta Developers přejděte do Settings → Advanced přejděte do části Security.

  • Zde přepněte tlačítko Allow API Access to app settings na hodnotu Yes. Ostatní tlačítka ponechte na původních hodnotách.

Krok 7

Jako poslední krok je třeba projít ověřovacím procesem ze strany Facebooku. 

  • Přejděte přes levé menu do sekce Verification. Zde projděte ověřovacím procesem ohledně vaší firmy. Více najdete v nápovědě Meta v článku Ověření firmy v Nastavení firmy.
  • Po ověření firmy přejděte na záložku Data handling question. Zde je třeba zodpovědět dotazy, které se týkají toho, jak jsou data zákazníků zpracována. Více najdete v nápovědě Meta for Developers v článku Data handling guidelines.
  • Záložka App review se týká ověření samotné funkčnosti aplikace.

Po schválení všech tří ověřovacích procesů přejděte v levém menu na záložku Go Live a aplikaci zveřejněte. 

Z pohledu zákazníka je pak možné na stránce přihlášení nebo v objednávkovém procesu využít login pomocí Facebooku (obrázek 03). Pokud se zákazník takto registruje, potvrzení mu přijde na e-mail, který používá pro přihlášení na Facebook.

Obrázek 03
Obrázek 03