Pozastavení nebo ukončení e-shopu

Naším cílem je, aby se vašemu podnikání dařilo a váš e-shop u nás pokud možno jen rostl. Chápeme ale, že ne vždy se to z různých důvodů podaří, a můžete se ocitnout v situaci, kdy je váš e-shop třeba dočasně pozastavit, nebo přímo ukončit.

O pozastavení nebo ukončení e-shopu můžete snadno požádat buď v administraci e-shopu v sekci Tarif, platba a faktury (více podrobností dále v článku), a nebo nás můžete kontaktovat na e-mailu info@shoptet.cz a vaši žádost společně s vámi vyřešíme.

Pozastavení nebo ukončení e-shopu může provést pouze majitel e-shopu. V administraci e-shopu jde o majitelský správcovský účet, v případě e-mailové komunikace je třeba žádosti odeslat z e-mailu, který evidujeme u majitelského správcovského účtu.

Pozastavení e-shopu

Pozastavením e-shopu dojde ke skrytí jak samotného e-shopu, který vidí vaši zákazníci, tak i jeho administrace. Veškerá nastavení a data e-shopu zůstávají po dobu pozastavení zachována. První 3 měsíce pozastavení jsou zdarma, od dalšího následujícího dne pak dochází k účtování měsíčního udržovacího poplatku za webhosting, který se liší v závislosti na tarifu e-shopu.

Pro podání žádosti o pozastavení provozu e-shopu přejděte v administraci e-shopu do sekce Tarif, platba a faktury, na záložku Ukončit e-shop.

V sekci Alternativní možnosti máte na výběr, zda chcete e-shop pozastavit, a nebo přejít na tarif Free, který je zdarma. V případě přechodu na tarif Free je potřeba splnit určité limity (např. maximální počet produktů). Pokud se rozhodnete pro pozastavení e-shopu, klikněte na tlačítko Pozastavit e-shop a potvrďte odeslání podmínek na váš e-mail.

Pozastavení e-shopu je třeba následně potvrdit odpovědí na zaslanou zprávu s podmínkami pozastavení. Pro odpověď prosím použijte e-mail, který je veden u vašeho majitelského správcovského účtu.

Pokud budete chtít pozastavený e-shop obnovit, napište nám prosím (z majitelského e-mailu) na info@shoptet.cz.

Ukončení e-shopu

V sekci Datum ukončení jsou dvě pole, která se vyplňují automaticky a není tak možné je měnit. Datum výpovědi je vždy stanoveno na dnešní datum. Datum ukončení e-shopu je stanoveno na základě našich Všeobecných obchodních podmínek s jednoměsíční výpovědní lhůtou, která se počítá od dalšího fakturačního dne.

Pokud je váš fakturační den například 5. den v měsíci a o ukončení e-shopu požádáte dne 15. 9., jednoměsíční výpovědní doba začíná běžet dne 5. 10. K ukončení e-shopu pak dojde po uplynutí této výpovědní doby, tzn. dne 4. 11.

Vyplnění sekce Důvod ukončení není povinné, ale budeme vám velmi vděční, pokud nám důvod (případně důvody), které vás k ukončení e-shopu vedly, uvedete. Vaše zpětná vazba nám pomáhá zlepšovat naši platformu.

Pro odeslání žádosti o ukončení e-shopu stačí kliknout na tlačítko Potvrdit ukončení e-shopu, a pro potvrzení zadat heslo k vašemu majitelskému účtu.

Pokud bude možné vaši žádost zpracovat automaticky, dojde k jejímu schválení okamžitě, a bude vám zobrazeno potvrzení o ukončení, včetně data, ke kterému k ukončení provozu e-shopu dojde.

Z různých důvodů se může stát, že bude nutné vaši žádost o ukončení e-shopu schválit z naší strany manuálně. V takovém případě dostanete upozornění, že vaše žádost byla předána našemu týmu zákaznické podpory a o dalším postupu vás budeme informovat.

Export dat a zrušení výpovědi

Do dne uvedeného jako Datum ukončení e-shopu máte možnost si z e-shopu vyexportovat vaše vlastní data (např. objednávky). Důrazně doporučujeme exporty dat provést a exportovaná data si uchovat.

Stejně tak máte možnost do data ukončení e-shopu vaši výpoveď kdykoliv zrušit a v provozu e-shopu nadále pokračovat.