Sleva u produktů

Slevy u produktů

Slevy jsou silným marketingovým nástrojem, který používají prakticky všechny e-shopy. V tomto článku vám představíme všechny typy slev, které máte s Shoptetem k dispozici. Najdete u nich také odkaz, který vás zavede na podrobné informace a postup, jak daný typ slevy správně nastavit.

Slev můžete v rámci Shoptetu využívat celou řadu. Některé máte ve své administraci od základu a některé jsou dostupné jako doplňky. 

S výběrem a objednáním jakéhokoliv doplňku vám rádi poradíme na info@shoptet.cz.

Typy slev

  • Rozdíl Standardní ceny a Ceny: nejjednodušší způsob, jak si nastavit slevu u produktů, je ten, který popisuje kapitola Jak nastavit základní slevu u produktů. Sleva se počítá jako rozdíl Standardní ceny a Ceny. Tuto slevu můžete také vytvořit pomocí hromadného nastavení ceny produktů.
    • Na základě evropské směrnice by pole Standardní cena mělo obsahovat nejnižší cenu, za kterou se zboží prodávalo předchozích 30 dní. Nemělo by tedy obsahovat cenu doporučenou výrobcem nebo běžnou cenu.
  • Akční cena: slevová akce, kterou je možné časově ohraničit. Může se používat dohromady s příznakem Akce. Je automaticky přístupná pro všechny e-shopy. Více informací najdete v článku Akční cena produktů.
  • Věrnostní slevy: pomocí doplňku Věrnostní slevy si můžete udržet přízeň zákazníků, kteří u vás často nakupují. Podrobnosti se dočtete v článku Věrnostní slevy.
  • Objemové slevy: díky doplňku Objemové slevy můžete zákazníkům poskytnout slevu podle hodnoty jejich objednávky. Více informací naleznete v článku Objemové slevy.
  • Množstevní slevy: s doplňkem Množstevní slevy můžete dát zákazníkům slevu podle počtu objednaných položek. Jak na to se dozvíte v článku Množstevní slevy.
  • Slevové kupóny: pomocí doplňku Slevové kupóny můžete motivovat zákazníky, aby u vás opakovaně nakoupili. Kupóny můžete tvořit ručně nebo generovat automaticky. Návod, jak doplněk nastavit a používat, najdete v článku Slevové kupóny.

Jak nastavit základní slevu u produktů

Přejděte do detailu produktu, pro který chcete slevu nastavit. Na příkladu si ukážeme nastavení slevy pro produkt bez variant (obrázek 01). Pro nastavení slevy pro variantu produktu klikněte na název varianty a poté přejděte na kartu Ceník. Další nastavení je shodné pro produkty s variantou i bez. 

Zadejte Standardní cenu, tedy cenu před akcí a zároveň hodnotu, ze které se bude počítat, kolik zákazník ušetří. Do políčka Cena pak vyplníte tu částku, za kterou zákazník nakoupí už se slevou.

Jako Standardní cena by měla být vyplněna taková cena, za níž se zboží prodávalo předchozích třicet dní. Nemělo by tedy obsahovat cenu doporučenou výrobcem nebo běžnou cenu. 

Obrázek 01
Obrázek 01

Po zadání informací si systém vypočítá, kolik zákazník ušetří a tuto sumu promítne do e-shopu (obrázek 02). Výše slevy v procentech je vždy zaokrouhlena na celé číslo směrem dolů. Pokud tedy systém vypočítá procentuální slevu např. 11,8 %, zobrazí se zákazníkům sleva 11 %. 

Obrázek 02
Obrázek 02

Hromadné nastavení ceny produktů

Slevu u produktů nemusíte nastavovat jen v detailu každého produktu zvlášť. Slevu je možné nastavit pro více vybraných produktů najednou nebo pro celou kategorii. Slevu jednoduše vypočítá náš systém, odpadá tedy nutnost částku ručně dopočítávat. Následující postup tedy využijete, i když chcete automaticky cenu vypočítat u jediného produktu.

Stejně tak jako lze cenu snížit, lze ji stejným způsobem i navýšit. Přejděte do umístění Produkty → Ceny. V šedé liště nad seznamem produktů najdete kategorie produktů ve stromové struktuře. Přes černou šipečku se proklikejte až ke kategorii, ve které chcete produkty zlevnit.

Klikněte na zaškrtávací pole pod kategoriemi. Označí se všechny produkty v kategorii. Pokud chcete měnit cenu jen u některých produktů, můžete označit jen je.

Produkty není nutné hledat jen pomocí kategorie. Můžete je vyhledat jen pomocí filtru. Důležité je, aby všechny produkty, u kterých chcete cenu změnit, byly označené.

Následně z nabídky Funkce vyberte možnost Změnit cenu(obrázek 03). 

Obrázek 03
Obrázek 03

Pokud zaškrtnete možnost Použít na všechny stránky, tak se Funkce, kterou následně zvolíte, propíše i na produkty, které jsou na dalších stránkách aktuálního výpisu produktů (obrázek 04).

V okně, které se po kliknutí na volbu Změnit cenu, můžete určit parametry změny:

  • Typ ceny: můžete změnit jak konečnou cenu, tak nákupní, standardní nebo akční cenu.
  • Cenová změna:
    • Zvýšit cenu,
    • Snížit cenu,
    • Nová cena.
  • Typ
    • Procentuální,
    • Fixní.
  • Změna ceny: může být vyjádřená absolutní hodnotou nebo procentem. Záleží na předchozím nastavení.
  • Zaokrouhlení: provede se vždy na celá čísla.
    • Žádné: cena produktu po aplikaci slevy nebude zaokrouhlena.
    • Nahoru: zaokrouhlení provede vždy nahoru bez ohledu na na číslo v řádu desetin.
    • Dolů: zaokrouhlení provede vždy dolu bez ohledu na číslo v řádu desetin.
    • Matematicky: zaokrouhlí s ohledem na číslo v řádu desetin.

Pro nastavení slevy například o 10 % nastavte hodnoty tak, jako jsou na obrázku 04 a klikněte na tlačítko Uložit.

Obrázek 04
Obrázek 04