Množstevní slevy

Doplněk Množstevní slevy vám umožní vytvářet procentuální slevy na základě objednaného počtu kusů jednoho produktu. Množstevní slevy vám pomůžou motivovat velkoobchodní i koncové zákazníky ke koupi většího množství produktu.

Jednotlivé množstevní slevy můžete nastavit pro vybrané produkty, celé kategorie nebo značky, a nebo plošně pro celý e-shop. Otázky ohledně objednání a výběru doplňku vám rádi zodpovíme na info@shoptet.cz.

Přehled množstevních slev

Spravovat množstevní slevy můžete v administraci e-shopu v Marketing → Množstevní slevy. Na přehledu najdete všechny vytvořené množstevní slevy. Tlačítkem Přidat můžete vytvořit novou množstevní slevu. Kliknutím na název konkrétní slevy v přehledové tabulce se dostanete na její detail. Více podrobností k detailu slev a k založení nové slevy najdete v další sekci Přidání a úprava množstevní slevy.

Přehled množstevních slev
Přehled množstevních slev

V přehledové tabulce vidíte, které zákaznické skupiny mohou slevu uplatnit, od kdy a do kdy je sleva platná a její aktuální stav (zda je dostupná, nedostupná, expirovaná nebo naplánovaná). Kliknutím na přepínač ve sloupci Aktivace můžete snadno danou slevu aktivovat nebo deaktivovat. V posledním sloupci tabulky po najetí na konkrétní řádek najdete tlačítka pro smazání slevy a pro změnu jejího pořadí (priority) v tabulce.

Na pořadí množstevních slev v přehledové tabulce záleží. Čím výše je sleva v tabulce, tím větší má prioritu. Pokud máte spuštěných více množstevních slev najednou, které mají stejné podmínky pro uplatnění, pak se v košíku uplatní sleva s vyšší prioritou. Tímto opatřením se zabraňuje případné kolizi mezi slevami.

Tlačítka pro úpravu priority slevy a pro smazání slevy
Tlačítka pro úpravu priority slevy a pro smazání slevy

Přidání a úprava množstevní slevy

Přidat novou množstevní slevu můžete v administraci e-shopu v Marketing → Množstevní slevy kliknutím na tlačítko Přidat. Upravit vytvořenou množstevní slevu můžete v jejím detailu, do kterého se dostanete kliknutím na název slevy v přehledové tabulce v Marketing → Množstevní slevy. Přidání nové i úprava již vytvořené množstevní slevy má shodná nastavení.

Nastavení

Základní nastavení

Název: Toto je váš interní název slevy, pro zákazníky není viditelný.

Časově neomezeno: Zaškrtnutím volby bude množstevní sleva platná bez omezení.

Datum od a Datum do: Slouží pro zadání data začátku a data ukončení slevy. Obě data jsou uváděna včetně, což znamená, že sleva začíná počátkem dne v Datum od a končí na konci dne v Datum do. Můžete vyplnit obě pole, nebo pouze jedno z nich.

Zákaznická skupina: Určuje, pro které zákaznické skupiny bude sleva platit. Ponecháte-li všechna pole prázdná, nebude sleva dostupná pro žádné registrované zákazníky.

Zahrnout neregistrované zákazníky: Zaškrtnutím povolíte slevu pro neregistrované zákazníky.

Pro viditelnost slevy je nutné vybrat alespoň jednu zákaznickou skupinu nebo zahrnout neregistrované zákazníky. Bez výběru skupiny bude sleva nedostupná.

Detail základního nastavení množstevní slevy
Detail základního nastavení množstevní slevy

Zobrazení

Zobrazit příznak množstevní slevy a Barva příznaku pro množstevní slevy: Tato nastavení umožňují zobrazení příznaku v náhledovém obrázku všech produktů, na které je možné slevu aplikovat, a výběr barvy tohoto příznaku. Příznak se zobrazí se systémově nastaveným textem „Více za méně“.

Zobrazení příznaku množstevní slevy u produktu
Zobrazení příznaku množstevní slevy u produktu

Zobrazit tabulku s množstevními slevami: Zaškrtnutím této volby se bude na detailu produktů, na které je možné slevu aplikovat, zobrazovat přehledová tabulka s cenami a slevami pro jednotlivé množstevní intervaly.

Zobrazení tabulky v detailu produktu
Zobrazení tabulky v detailu produktu

Sleva a produkty

Nastavení slevy

V této části určujete konkrétní výši slevy v procentech v závislosti na počtu kusů. Do sloupce Od počtu zadejte počet kusů, od kterého má sleva platit, do sloupce Sleva v % pak procentuální výši slevy. Zadat můžete více řádků, tím se vám vytvoří několik úrovní množstevní slevy.

Ukázka nastavení úrovní množstevní slevy
Ukázka nastavení úrovní množstevní slevy

Příklad: Řekněme, že nastavíte množstevní slevu jako na předchozím obrázku. Tedy že od počtu 10 ks bude sleva 5 %, od počtu 50 ks sleva 10 % a od 100 ks sleva 15 %. V takovém případě by se po objednání více kusů stejného produktu (případně stejné varianty produktu) uplatnila v košíku sleva podle objednaného množství následovné:

  • 1-9 ks – žádná sleva
  • 10-49 ks – sleva 5 %
  • 50-99 ks – sleva 10 %
  • 100 ks a více – sleva 15 %

Výběr produktů

Množstevní sleva se uplatňuje vždy na jeden konkrétní produkt nebo variantu produktu. Vybrané produkty nebo varianty musí mít v nastavení povolené uplatnění množstevních slev. Zkontrolovat toto nastavení můžete na detailu produktu, nebo v přehledu Produkty → Slevy.

Volba Vybrat na úrovni vám umožní vybrat, na jaké produkty bude množstevní slevu možné aplikovat. Podle zvolené možnosti se vám případně zobrazí další nastavení.

E-shop – množstevní sleva bude aplikovatelná na všechny produkty v e-shopu.

Kategorie – slevu bude možné uplatnit pouze na produkty, které jsou zařazené v zaškrtnutých kategoriích.

Produkty – můžete zadat konkrétní produkt nebo produkty, na které bude sleva aplikovatelná.

Značka – množstevní sleva se bude aplikovat na všechny produkty od vybraného výrobce nebo výrobců.

Příklad cílení množstevní slevy na konkrétní produkty
Příklad cílení množstevní slevy na konkrétní produkty