Přihlášení do obchodu – Seznam

Pomocí doplňku Sociální sítě můžete mimo jiné nastavit, aby se zákazníci přihlásili do vašeho e-shopu prostřednictvím jejich Seznam účtu. Při prvním přihlášení se zákazník do vašeho obchodu zaregistruje. Taková registrace je zcela plnohodnotná, v administraci e-shopu se založí účet zákazníka pod e-mailem jeho Seznam účtu a zákazník bude zahrnutý do programu věrnostních slev a získá další výhody vázané na zákaznický účet.

Více informací o propojení s dalšími sociálními sítěmi a widgetech se dozvíte v článku Sociální sítě. Zákazníkům můžete umožnit přihlašování také prostřednictvím jejich Google nebo Facebook účtu. Podrobnosti najdete v samostatných článcích Přihlášení do obchodu – Google a Přihlášení do obchodu – Facebook.

Pokud byste potřebovali poradit s výběrem a objednáním doplňku, kontaktujte nás na info@shoptet.cz.

Pro správnou činnost této funkce je třeba mít e-shop zabezpečený protokolem HTTPS.

Nastavení Přihlášení přes Seznam

Pro nastavení propojení vašeho obchodu se službou Přihlášení přes Seznam je třeba mít svůj vlastní účet Seznam. Pokud ho nemáte, založte si ho na webu Seznamu

Krok 1

Krok 2

  • V administraci vašeho e-shopu přejděte do Propojení → Sociální sítě, záložka Seznam.
  • V části Přihlášení do obchodu zkopírujte URL adresu, která se nachází v řádku Vaše "Redirect URIs". Má vždy stejný tvar jako: https://www.domena-eshopu.cz/cms/libs/hybridauth/index.php?hauth.done=Seznam, liší se jen názvem domény.

Krok 3

  • Vraťte se do nastavení nové služby Přihlášení přes Seznam.
  • Do pole Každý řádek je jedna URL pro přesměrování vložte URL adresu zkopírovanou z vašeho obchodu v kroku 2.
  • Do pole Ikona služby (URL) můžete vložit odkaz na ikonu (např. vaše logo), která se pak bude uživatelům zobrazovat v jejich účtu v přehledu přihlášení na Seznamu.
  • Do pole URL vašich zásad ochrany soukromí vložte odkaz na vaše zásady nakládání s osobními údaji uživatelů.
  • Zaškrtněte souhlas s podmínkami Seznamu a klikněte na Přidat novou službu.
Obrázek 01 – Příklad vyplněných polí pro přidání nové služby
Obrázek 01 – Příklad vyplněných polí pro přidání nové služby

Krok 4

  • Po přidání nové služby se vám zobrazí její detaily, včetně vygenerovaných údajů ID klienta (client_id)OAuth tajemství (client_secret), viz Obrázek 02.
  • Oba kódy (client_id a client_secret) si zkopírujte a přejděte do administrace obchodu.
Obrázek 02 – Příklad založené služby
Obrázek 02 – Příklad založené služby

Krok 5

  • V administraci obchodu v Propojení → Sociální sítě, na záložce Seznam, zadejte:
    • do pole Vaše "Client ID" kód client_id
    • do pole Vaše "Client Secret" kód client_secret
  • Zaškrtněte volbu Povolit přihlášení a nastavení uložte.
Obrázek 03 – Příklad vyplněných údajů v administraci obchodu
Obrázek 03 – Příklad vyplněných údajů v administraci obchodu

Po vyplnění a uložení nastavení se vašim zákazníkům začne v obchodě zobrazovat tlačítko pro přihlášení přes Seznam (viz Obrázek 04). Po nastavení doporučujeme přihlášení přes Seznam otestovat, zda vše funguje v pořádku.

Obrázek 04 – Příklad zobrazení přihlašovacího tlačítka v šabloně Samba
Obrázek 04 – Příklad zobrazení přihlašovacího tlačítka v šabloně Samba

Motivovace k přihlášení

Aby vaši zákazníci nemuseli proaktivně hledat možnost přihlášení do e-shopu pomocí jejich Seznam účtu, můžete v nastavení propojení v sekci Propojení > Sociální sítě, na záložce Seznam, aktivovat funkci Motivovat k přihlášení.

Pokud už váš zákazník využívá Seznam účet, po aktivaci zmíněné funkce uvidí na vašem e-shopu jednoduché pop-up okno (viz Obrázek 05), které mu nabídne přímou možnost se přihlásit do zákaznického účtu pomocí Seznam účtu. Zákazníkům tak tímto způsobem můžete nabídnout jednodušší možnost přihlášení, a zároveň tak můžete zvýšit celkový počet aktivních zákaznických účtů ve vašem e-shopu. 

Obrázek 05 - Ukázka pop-up okna funkce Motivovat k přihlášení
Obrázek 05 - Ukázka pop-up okna funkce Motivovat k přihlášení