Doplněk Velkoobchod je určen větším e-shopům, které dodávají i velkoobchodně nebo si své velkoobchodní odběratele teprve hledají. Díky doplňku můžete nabídnout svým stálým větším klientům velkoobchodní ceny a můžete se tak stát jejich výhradním a pravidelným dodavatelem.
Doplněk umožňuje vytvořit více zákaznických skupin a následně jednotlivým skupinám přidělovat různé ceníky, nastavit jim tabulkové zobrazení produktů anebo od nově registrovaných velkoobchodních zákazníků vyžadovat kompletně vyplněný profil.
Skupinám označeným jako velkoobchodní snadno nastavíte vlastní ceny doprav a plateb. Můžete si i vyfiltrovat pouze objednávky od velkoobchodních klientů nebo si zobrazit jejich statistiky, abyste zjistili, jaký vám generují zisk.
S výběrem doplňku vám rádi poradíme na info@shoptet.cz.
Nejprve je třeba definovat další druhy ceníků kromě systémového Hlavního ceníku (výchozí). Tuto možnost naleznete pod kartou Zákazníci → Ceníky. Nový ceník vytvoříte kliknutím na tlačítko Přidat (obrázek 01).
V umístění Produkty → Přehled v detailu produktu (případně v detailu varianty, pokud se jedná o zboží s variantami) na záložce Ceník se vám zobrazí kolonka pro nově přidaný ceník nebo ceníky (obrázek 02). U každého produktu tak můžete nastavit kromě klasických cen i ceny pro nový ceník.
Pod kartou Zákazníci → Skupiny definujete zákaznické skupiny (typy odběratelů). Každé skupině můžete přiřadit její vlastní ceník, vyplnit popis skupiny a také vybrat, jestli budete chtít zákazníky nejdříve po registraci osobně schválit nebo se mohou do skupiny registrovat automaticky. Bližší informace o tomto nastavení naleznete v článku Skupiny zákazníků.
Pokud si nepřidáte vlastní, existují dvě zákaznické skupiny:
Doplněk Velkoobchod umožňuje zákaznické skupiny označovat jako velkoobchodní. O zařazení skupiny pod velkoobchod rozhoduje zaškrtávací pole Velkoobchodní skupina v detailu zákaznické skupiny (obrázek 03).
Velkoobchodní skupina se odlišuje maloobchodní v těchto vlastnostech:
V Produkty → Dárky v sekci Nastavení dárků můžete zaškrtnout, jestli se budou dárky nabízet i velkoobchodním zákazníkům.
V Nastavení → Doprava a platby → Způsob dopravy / Způsob platby máte k dispozici záložku Velkoobchod. Zde můžete aktivovat nastavení velkoobchodní dopravy a platby.
Označením této možnosti se zkopírují maloobchodní dopravy a platby (pokud nejsou vyplněné) do velkoobchodních včetně vzájemných vazeb a můžete je dále upravovat.
V Objednávky → Přehled na každé ze záložek si můžete s použitím filtru Skupina zobrazit, které objednávky byly vytvořené pro maloobchodní a velkoobchodní zákazníky. Toto filtrování neumožňuje zobrazovat výsledky podle zákaznických skupin. Jedná se pouze o rozlišení Maloobchodu a Velkoobchodu, které určuje volba na obrázku 03.
Ve statistikách Objednávky a obraty, Pokladna, Produkty a Zákazníci můžete při použití filtru Skupina zobrazovat údaje pro skupiny Maloobchod a Velkoobchod. Pro tento filtr platí totéž, co pro filtr u objednávek.
Více informací o nastavení zákaznických skupin se dočtete v našem článku Skupiny zákazníků.
Zákazník při registraci dostane na výběr všechny skupiny, které jsou povoleny pro registraci (obrázek 04).
Pro jednotlivé zákazníky můžete ceník nebo skupinu změnit v detailu zákazníka v Zákazníci → Přehled na záložce Slevy (obrázek 05).
Pokud u některé zákaznické skupiny vyžadujete autorizaci, tj. zákazník nebude mít účet aktivní, dokud ho neautorizujete, tuto možnost můžete schválit pod kartou účty uživatele (Autorizováno – Ano) (obrázek 06).
Hromadně spravovat další ceníky můžete, když si pod kartou Produkty → Ceny vyfiltrujete ceník, se kterým chcete pracovat (obrázek 07).
Pomocí funkce hromadných úprav můžete měnit ceny u více produktů najednou. Cenu můžete mimo jiné snížit nebo zvýšit o fixní nebo procentuální částku.
Ceníky může také importovat a exportovat. Takový postup vám pomůže také v případě, kdy jste nový ceník teprve vytvořili a chcete do něj ceny vložit. Dokud nebudou ceny vložené do nového ceníku, nebude možné na ně použít funkci hromadných úprav. Ceny v nově vytvořeném ceníku sice vidíte, jedná se však o ceny, které se propisují z Hlavního ceníku. V přehledu cen produktů (obrázek 07) by takové ceny byly napsané šedým písmem namísto černého. Detailní postup naleznete v článku Export produktů.
Podobný postup můžete využít při editaci slev (Produkty → Slevy) a skladu (Produkty → Sklad).
Pokud máte produkt ve více cenících, je možné, aby byl viditelný jen pro uživatele, pro které daný ceník platí.
Máte například dva ceníky, jeden Hlavní a jeden Velkoobchodní. Chcete, aby byl produkt viditelný jen pro zákazníky s Velkoobchodním ceníkem. Stačí smazat Cenu produktu v Hlavním ceníku. A naopak nechat cenu vyplněnou na Velkoobchodním ceníku.
Aby byl produkt vidět na e-shopu, musí mít cenu vyplněnou. Uživatelé, kterým zobrazujete Hlavní ceník, tak produkt neuvidí. Uvidí ho jen přihlášení uživatelé, kteří mají daný ceník přiřazený, ať už individuálně nebo jako skupina.
S doplňkem Velkoobchod můžete také zákazníkům ve skupinách nabídnout tabulkové zobrazení produktů. To ocení vaši velkoobchodní zákazníci, kterým tak usnadníte orientaci na e-shopu. Tabulkové zobrazení můžete nastavit i skupině koncových zákazníků.
V detailu zákaznické skupiny (Zákazníci → Skupiny) v sekci Velkoobchod zaškrtněte možnost Tabulkové zobrazení produktů. Na e-shopu se pak budou produkty zobrazovat takto (obrázek 08).