Skladové nároky jsou funkcionalitou doplňku Skladové hospodářství a umožňují evidenci, kolik kusů zboží se nachází v rozpracovaných objednávkách, které ještě neopustily sklad. Díky tomu je snadnější:
U každého stavu objednávky je možné nastavit, jestli vznáší nárok na sklad (něco jako nezávaznou rezervaci). V okamžiku, kdy zboží opustí sklad a položka objednávky je přepnuta do stavu, který nevznáší nárok na sklad, tento nárok zaniká a položka je odečtena ze skladu. Skladové nároky jsou zobrazeny v administraci v detailu produktu (obrázek 01).
Fyzicky bude v tomto okamžiku (viz obrázek 01) na skladě 16 kusů produktu. Sklad ukazuje, že potřebujeme objednat u dodavatele 17 kusů produktu, abychom uspokojili nároky na všechny otevřené objednávky s tímto produktem. Zároveň můžeme ale expedovat objednávky, které mají v součtu 17 kusů (kolonka Reálný stav).
Kromě detailu produktu jsou skladové nároky zobrazeny i v inventuře, a tím umožňují lepší kontrolu skutečného počtu kusů. Fyzický počet kusů zde odpovídá součtu sloupců Stav skladu a Skladový nárok. Zobrazen je ve sloupci Reálný stav (obrázek 02).
Na aktivaci Skladových nároků je třeba doplněk Skladové hospodářství, který je součástí tarifu Business, Profi a Enterprise. V případě ostatních tarifů lze doplněk doobjednat.
Aktivace probíhá v sekci Nastavení skladu v umístění Nastavení → Produkty → Sklady, karta Nastavení (obrázek 03).
Po aktivaci je u všech stavů objednávek (Nastavení → Objednávky → Stavy) nastaveno, že mají skladový nárok vyřešen. Položky objednávek s tímto stavem se považují za expedované nebo stornované. Nastavení je třeba změnit pro stavy objednávek, které expedici předchází. Například pro stav Nevyřízená (obrázek 04).
Čísla objednávek s nevyřešeným skladovým nárokem se zobrazují při Naskladnění zboží. To vám pomůže rychleji objednávku zkompletovat.
Pole Skladový nárok vyřešen se při aktivaci zaškrtne u každého stavu. Je nutné vše zkontrolovat a zaškrtnuté pole ponechat jen u stavů, které mají skladový nárok opravdu vyřešen. Konkrétní nastavení záleží na vašem konkrétním pracovním procesu.
Skladový nárok vyřešen by měly mít nastaven jen ty objednávky, které opustily místo ve vašem skladu a jsou odeslané nebo zabalené čekají na odeslání.