Synchronizace skladů (Sklad 2.0)

Doplněk Synchronizace skladů vám umožní jednoduše propojit skladové zásoby mezi více e-shopy na Shoptetu a synchronizovat mezi nimi skladové množství. Pokud tedy prodáte zboží například v českém e-shopu, tak se automaticky produkt odečte i ve vašem slovenském, a nebo v jakémkoliv jiném propojeném e-shopu.

Instalace a úvodní nastavení doplňku

Objednat a instalovat doplněk do vašeho e-shopu můžete stejně jako ostatní doplňky a rozšiřující funkce. Nejsnadněji můžete doplněk instalovat z jeho profilu na webu Shoptet Doplňky kliknutím na tlačítko Objednat doplněk. Doplněk je třeba instalovat do všech e-shopů, které mezi sebou chcete synchronizovat.

Pro správnou funkčnost je třeba mít v obchodě aktivní také funkci Skladové hospodářství.

Doplněk Synchronizace skladů je třeba nainstalovat do všech e-shopů, které mezi sebou chcete propojit.

Po instalaci doplňku do e-shopu přejděte do administrace e-shopu do Propojení → Správce doplňků, na záložku Produkty a u doplňku Synchronizace skladů klikněte na odkaz Nastavení. Tím se dostanete do administrace doplňku na webu sklad20.cz.

Nastavení v administraci doplňku

V administraci doplňku nejprve na stránce Párovat nový e-shop zadejte všechny URL adresy vašich dalších e-shopů, které chcete synchronizovat.

Přejděte na stránku Nová synchronizace. Otevře se vám průvodce pro nastavení synchronizace mezi e-shopy. Vyberte, které sklady mezi sebou chcete synchronizovat, a který sklad a e-shop má být považován za výchozí.

Doplněk automaticky provede kontrolu před zahájením synchronizace – které produkty a varianty mohou být synchronizovány, a vypíše případné chyby.

Synchronizace

Synchronizace skladového množství produktů a variant probíhá na základě kódu produktu (nebo varianty produktu). To znamená, že kódy produktů a variant se u jedné položky musí ve všech propojených e-shopech shodovat, aby mohla být jejich skladová zásoba synchronizovaná.

K synchronizaci po skladovém pohybu (vytvořením nebo kompletací objednávky, ruční úpravou zásoby v administraci e-shopu atd.) dochází v řádu jednotek, maximálně desítek sekund.

V administraci doplňku na stránce Dashboard vidíte vaší aktivní synchronizaci. Kliknutím na její název se dostanete do jejího detailu, kde můžete podle kódu produktu najít podrobnosti k tomu, kdy a jak byl daný produkt synchronizován.

Založení nového produktu

Nové produkty je třeba založit vždy ve všech propojených e-shopech. Po založení nového produktu a úpravy jeho skladové zásoby ve výchozím skladu dojde nejpozději do jedné minuty k synchronizaci na všechny propojené sklady. Produkt bude sychronizován, pouze pokud bude mít produkt (nebo varianta) stejný kód i na ostatních e-shopech.

Naskladnění

Nové produkty a jejich skutečné množství naskladňujte nejdříve na výchozí sklad. Na ostatních e-shopech můžete produkty založit s libovolým množstvím kusů. Jakmile bude produkt založen, skladové množství se přepíše z výchozího skladu.

Stávající produkty můžete naskladňovat na libovolném e-shopu, ale obecně doporučujeme naskladňovat vždy nejprve na výchozí sklad, pokud je to možné.

Známá omezení doplňku

Mazání produktů a jejich opětovné vytvoření

U produktů, které se rozhodnete smazat a následně pod stejným kódem vytvořit, je nutné dodržet postup popsaný níže. V opačném případě skladové množství nově vytvořeného produktu naváže na historii předchozího produktu.

  1. Odstraňte produkt na všech synchronizovaných e-shopech
  2. Nové produkty se stejným kódem založte nejdříve po 2 hodinách. Interval je daný technickým omezením.

Dlouhá prodleva při nastavování nové synchronizace

Při nastavování nové synchronizace v administraci doplňku při přechodu z třetího kroku (Pojmenování) na čtvrtý krok (Kontrola) může prohlížeč stránku načítat velmi dlouho (desítky vteřin až jednotky minut). Toto je způsobeno technickým omezením na straně doplňku. Na jeho odstranění pracujeme, do té doby je třeba při případné prodlevě počkat a nezavírat okno prohlížeče před dokončením načtení čtvrté kontrolní stránky.

Přechod na ostrou/jinou doménu

Změnu domény kontroluje doplněk jednou za 24h. Přidejte tedy obchod do synchronizace pod původní doménou, druhý den se to změní. Na samotnou synchronizaci to vliv mít nebude.

Vypnuli jsme jeden eshop v existující synchronizaci a ostatní se přestaly synchronizovat

Pokud se nepodaří získat skladové pohyby z některého eshopu, přeskočí se toto synchronizační kolo, protože chybí část informací pro synchronizaci. Další synchronizační kolo se spustí příští minutu.

Všechny eshopy v synchronizaci musí být v provozu. Existující synchronizaci ale nejde upravit. Je třeba synchronizaci vypnout a naklikat novou synchronizaci podobně jako při přidání nového eshopu.

Často kladené otázky

Podle čeho se synchronizují sklady?

Párování probíhá na základě kódu produktu nebo kódu varianty produktu.

Na e-shopu mám více skladů, počítá s tím doplněk?

Ano. Pomocí doplňku je možné synchronizovat více skladů, a to ve všech vašich e-shopech.

Kdy dojde k odečtení skladu, pokud na jiném e-shopu něco prodám nebo odečtu?

Synchronizace funguje v řádech sekund.

V čem se doplněk liší od automatického importu produktů?

Automatický import produktů napojíte pouze jedním směrem. Například z CZ e-shopu na SK e-shop, ale opačně už ne. Tato jednosměrná synchronizace navíc probíhá pouze v hodinových intervalech, což není u skladových pohybů dostatečné.

Importuju zboží a sklad od dodavatele, lze v takovém případě použít doplněk?

Ano, je to možné. Stačí si pomocí automatického importu produktů napojit feed od dodavatele pouze na výchozí e-shop. Doporučujeme v takovém případě nové produkty nahrávat do skryté kategorie, abyste tyto nové produkty snadno poznali.

Pomocí exportu produktů si pak můžete vytvoří trvalý odkaz na kompletní XML export, s filtrem na produkty ze skryté kategorie. Do ostatních e-shopů si můžete nové produkty natáhnout opět přes automatický import produktů, s využitím trvalého odkazu na XML export z výchozího e-shopu. Poté si můžete produkty přejmenovat do daného jazyka a změnit u nich patřičné atributy jako je cena, popisky apod. Sklad bude u těchto položek již synchronizovaný.

Při přechodu na ostrou/jinou doménu nejde přidat e-shop do synchronizace, co s tím?

Změnu domény kontrolujeme jednou za 24h. Přidejte tedy obchod do synchronizace pod původní doménou, druhý den se to změní. Na samotnou synchronizaci to vliv mít nebude.

Chtěl bych přidat další obchod do již probíhající synchronizace. Jak na to?

Nový obchod přidáte stejně jako ostatní v administraci doplňku v sekci Párovat nový e-shop. Poté stačí jít do sekce Dashboard a tam odstranit současnou sychronizaci (do probíhající nelze přidat nové e-shopy). Pak už jen nastavíte novou synchronizaci se všemi obchody včetně nového.