Přihlašování přes sociální sítě
Díky doplňku Sociální sítě můžete nastavit, aby se zákazníci přihlásili do e-shopu pomocí sociální sítě Facebook. Registrace přes Facebook je zcela plnohodnotná, v administraci e-shopu se založí účet zákazníka a zákazník bude zahrnutý do programu věrnostních slev a a získá další výhody vázané na zákaznický účet.
Více informací o propojení s dalšími sociálními sítěmi a widgetech se dozvíte v článku Sociální sítě. Návod na přihlašování přes Google najdete v článku Přihlašování přes sociální sítě – Google. Pokud byste potřebovali poradit s výběrem a objednáním doplňku, kontaktujte nás na info@shoptet.cz
Pro správnou funkčnost je třeba mít e-shop zabezpečený protokolem HTTPS. |
Přihlášení pomocí Facebooku
Pro vytvoření aplikace je podmínkou mít osobní účet na Facebooku, pomocí kterého se přihlásíte. Pokud účet nemáte, můžete ho jednoduše zaregistrovat zde.
Po přihlášení do osobního účtu je následně třeba vytvořit developerský účet na Meta for Developers. Pro registraci stačí zvolit možnost Register Now. Na konkrétní roli, kterou zvolíte, nezáleží. V dalších krocích pak aplikace sama propojí váš osobní účet s účtem pro vývojáře.
Pokud už účet na Meta for Developers máte, pak se přihlaste.
Krok 1
- Po přihlášení nebo registraci na hlavní stránce zvolte Create App.
- Vyberte volbu Allow people to log in with their Facebook account.
- Poté vyplňte název aplikace, tedy Add an app name. E-mail je přenesen automaticky z vašeho profilu.
- Volba přiřazení Business Manager account je volitelná.
- Po zadání údajů klikněte na Create App.
Krok 2
- Přejděte do administrace e-shopu a otevřete si sekci Propojení → Sociální sítě, záložka Facebook.
- Pod nadpisem Přihlášení do obchodu zaškrtněte volbu Povolit přihlášení a objeví se další údaje.
- Zkopírujte hodnotu Vaše "Valid OAuth redirect URIs". Má vždy stejný tvar jako:
http://www.domena-eshopu.cz/cms/libs/hybridauth/index.php?hauth.done=Facebook
, jen se liší jen názvem vaší domény (obrázek 01). - Vraťte se zpět do rozhraní Meta for Developers.
- Přes levé menu přejdete na záložku Products. Pro Facebook Login klikněte na tlačítko Configure a zvolte Settings.
- Do pole Valid OAuth redirect URIs je potřeba vložit zkopírovanou URL adresu z administrace e-shopu.
- Ostatní pole nechte beze změny a stránku uložte.
obrázek 01
Krok 3
V rozhraní Meta for Developers jděte do sekce Settings → Basic a tam vyplňte následující údaje:
- App domains: zadejte adresu hlavní stránky svého e-shopu.
- App icon: můžete vložit libovolný obrázek pro logo e-shopu. Velikost musí být 1024 x 1024 px, doporučujeme použít transparentní pozadí.
- Privacy Policy URL: URL adresa stránky na vašem e-shopu, kde jsou umístěné zásady ochrany osobních údajů. Využít můžete i vzor, který najdete v Shoptet Univerzitě v sekci E-shop a právo (jedná se o ikonku čapky v horní liště vašeho e-shopu. Podmínky jsou univerzální, je třeba je přizpůsobit na míru vašemu podnikání. Text vložte v administraci e-shopu do článku a publikujte jako samostatnou stránku.
- Terms of Service URL: URL stránky, kde se nachází obchodní podmínky vašeho e-shopu. Můžete použít i vzor, který najdete v Shoptet Univerzitě v sekci E-shop a právo (jedná se o ikonku čapky v horní liště vašeho e-shopu
- Obchodní podmínky jsou univerzální, je třeba je přizpůsobit na míru vašemu podnikání. Text vložte v administraci e-shopu do článku a publikujte jako samostatnou stránku.
- User data deletion: URL adresa stránky na vašem e-shopu, kde jsou umístěné informace o možnosti smazání uživatelských dat. Pokud používáte naše Podmínky ochrany osobních údajů, je tato v informace uvedena v bodu IV.
- Category: doporučujeme zvolit Shopping.
- Pod nadpisem Data Protection Officer contact information vyplňte kontaktní osobu, kterou zákazníci mohou kontaktovat ohledně zpracování jejich osobních údajů.
- Změny uložte.
Krok 4
Nyní je třeba nastavit do administrace e-shopu obsah polí App ID a App Secret.
- Hodnoty najdete v horní části formuláře, který jste právě dokončili.
- Oba kódy zkopírujte.
- Zkopírované kódy v administraci e-shopu (Propojení → Sociální sítě, záložka Facebook) vložte do příslušných polí vyznačených na obrázku 02 a stránku uložte.
obrázek 02
Krok 5
Vraťte se zpět do administrace Meta for Developers.
- V levém sloupci překlikněte do sekce Use cases.
- Na řádku Authentication and account creation klikněte na Edit.
-
Následně vyhledejte položku email a klikněte na Add.
Krok 6
V Meta Developers přejděte do Settings → Advanced přejděte do části Security.
- Zde přepněte tlačítko Allow API Access to app settings na hodnotu Yes. Ostatní tlačítka ponechte na původních hodnotách.
Krok 7
Jako poslední krok je třeba projít ověřovacím procesem ze strany Facebooku.
- Přejděte přes levé menu do sekce Verification. Zde projděte ověřovacím procesem ohledně vaší firmy. Více najdete v nápovědě Ověření firmy v Nastavení firmy.
- Po ověření firmy přejděte na záložku Data handling question. Zde je třeba zodpovědět dotazy, které se týkají toho, jak jsou data zákazníku zpracována. Více najdete v Data handling guidelines.
- Záložka App review se týká ověření samotné funkčnosti aplikace.
Po schválení všech tří ověřovacích procesů přejděte v levém menu na záložku Go Live a aplikaci zveřejněte.
Z pohledu zákazníka je pak možné na stránce přihlášení nebo v objednávkovém procesu využít login pomocí Facebooku (obrázek 03). Pokud se zákazník takto registruje, potvrzení mu přijde na e-mail, který používá pro přihlášení na Facebook.
obrázek 03