Získat si a zachovat přízeň zákazníků, vyžaduje dlouhodobou péči. V tomto návodu se zaměříme na jednu z možností, jak odměňovat své zákazníky za přízeň a jak je motivovat k dalšímu nákupu. Tím doplňkem jsou Věrnostní slevy. S výběrem doplňku vám rádi poradíme na info@shoptet.cz.
Zákaznickou skupinu vytvoříte pod kartou Zákazníci → Skupiny. Skupin si můžete vytvořit libovolné množství (obrázek 01).
Novou skupinu přidáte kliknutím na tlačítko Přidat, editaci dané skupiny si otevřete kliknutím na řádek. Níže vidíte detail skupiny Velkoobchodní odběratel (obrázek 02).
V rámci skupiny lze pak upravit následující:
Následující možnosti se pak zobrazí v případě aktivního doplňku Velkoobchod.
Věrnostní slevy naleznete pod kartou Marketing → Věrnostní slevy. Vyberte si příslušnou zákaznickou skupinu a přidejte cenové úrovně, po jejichž dosáhnutí získá zákazník slevu.
Sčítají se hodnoty všech objednávek, které daný registrovaný zákazník učinil. Pokud tedy učiní například čtyři objednávky po 500 Kč, získá slevu 5 %. Stejnou slevu získá i zákazník s jednou objednávkou za 2 000 Kč.
Pokud se zákazník registruje pomocí checkboxu Chci se registrovat v e-shopu ve třetím kroku objednávky, věrnostní sleva se na první objednávku neaplikuje, i když splní limit pro její uplatnění. Sleva bude aplikována na druhou a další objednávku, pokud bude zákazník pod svým účtem přihlášen.
Aby nenastala situace, kdy zákaznická sleva doroste do takové výše, aby převýšila i marži za prodávané zboží, je možné nastavit limit pro maximální možnou slevu pro danou zákaznickou skupinu. Slevy klientovi tak budou neustále růst, ale maximálně do výše nastaveného limitu. Maximální slevu nastavíte v Zákazníci → Skupiny po kliknutí na detail skupiny.
Do přehledu zákazníků se dostanete přes kartu Zákazníci → Přehled. Zde uvidíte přehled vašich registrovaných zákazníků a jednotlivé zákaznické skupiny. Můžete zde přidat další zákazníky, měnit jim ceníky, přesouvat je mezi skupinami a autorizovat je.
Detail zákazníka otevřete kliknutím na řádek. Pod kartou Objednávky naleznete veškeré objednávky, které daný zákazník učinil jako registrovaný i neregistrovaný. Jakým způsobem byla objednávka vytvořena, zjistíte v detailu příslušné objednávky na záložce Historie.
Pokud se zákazník na e-shopu nepřihlásí, tak se mu produkt podle věrnostní slevy nezlevní. Aby měl při příštím nákupu nárok na věrnostní slevu, je možné sečíst jeho nákupy, které udělal pod jednou e-mailovou adresou.
V umístění Zákazníci → Přehled otevřete detail profilu zákazníka. V záložce Účty uživatele zaškrtněte u účtu daného zákazníka políčko Ověřeno (obrázek 03). Tak se mu započítají do věrnostní slevy všechny objednávky realizované pod jeho e-mailem.
Přehled slev pro konkrétního zákazníka si můžete prohlédnout pod kartou Slevy (obrázek 04):
V detailu každého produktu (případně jeho varianty) můžete stanovit, které slevy se u daného zboží mohou aplikovat. Toto nastavení je možné provést na daném produktu pro každý vytvořený ceník samostatně. Stejně, jako je možné nastavit maximální slevu u zákazníka, je možné omezit i maximálně aplikovatelnou slevu na daném zboží.
Slevy na zboží je možné povolit nebo zakázat v detailu produktu pod kartou Ceník, sekce Slevy (obrázek 05):
Přehled aplikovaných slev u jednotlivých produktů si můžete prohlédnout a nastavit pod kartou Produkty → Slevy (obrázek 06) nebo přes export/import produktů.