Zásilkovna je služba, která vám umožní využít výhod kamenného obchodu a nabídnout vašim zákazníkům osobní odběr. Výhodou je větší množství poboček nejen v České republice, ale i na Slovensku. Jejich úplný seznam naleznete na stránkách Zásilkovny.
Nejprve je třeba zaregistrovat se na stránkách Zásilkovny. Ihned po potvrzení registrace můžete podávat zásilky přes rozhraní Zásilkovny. To lze jednotlivě nebo hromadně prostřednictvím CSV souboru, který musí mít kódování UTF-8. Způsob podání je zcela na vás a na množství zásilek, které chcete podat.
Po podání zásilek si můžete přímo v rozhraní Zásilkovny vygenerovat štítky s podacím číslem balíku. Velikost štítku si navíc můžete zvolit tak, aby vyhovovala rozměrům vaší zásilky. Jednoduchým kliknutím v systému získáte dodací list. Ten si můžete nechat potvrdit při osobním podání a slouží pro vaši evidenci.
Všechny vaše zásilky pak vložíte do jednoho balíku a buď osobně nebo kurýrem doručíte na některé z podacích míst Zásilkovny.
Doprava přes Zásilkovnu a pobočky Z-point se nebude zobrazovat na e-shopu, pokud nevyplníte API klíč, který najdete ve svém účtu Zásilkovny.
Nejprve je třeba z administrace Zásilkovny získat Klíč API. Ten naleznete v detailu svého účtu v horní liště administrace Zásilkovny (obrázek 01).
Následně přejděte do administrace e-shopu a v sekci Propojení → Zásilkovna vložte získaný klíč do příslušného pole. Stránku uložte. Zásilkovna je nyní propojena s vaším e-shopem (obrázek 02).
V sekci Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy přidáte novou dopravu pomocí tlačítka Přidat.
V detailu dopravy je důležité nastavit jako Přepravní společnost Zásilkovnu.
Vaši zákazníci pak mají možnost si při výběru doprav a plateb v objednávkovém procesu zvolit výdejní místo Zásilkovny nebo doručení na adresu (obrázek 04).
U vybrané pobočky se zákazníkovi zobrazí detailní informace o daném výdejním místě (obrázek 05). V detailu objednávky pak uvidíte, které odběrné místo si zákazník vybral.
Společně se Zásilkovnou je možné používat i jiné dopravy, než jen pobočky Z-point a Nejlevnější doručení na adresu. Konkrétně lze napárovat tyto další služby:
Pro export objednávek pro jiné dopravce lze využít systémový export objednávek Packeta, který najdete v sekci Objednávky → Export.
Pro správnou funkčnost exportu je třeba v detailu konkrétní dopravy (Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy) vybrat pro Přepravní společnost volbu Zásilkovna a poté z nabídky Přepravní služba zvolit odpovídající službu (obrázek 06).
Pokud externí výdejní místa povolíte v rozhraní Zásilkovny, automaticky se budou nabízet i vašim zákazníkům v nákupním procesu.
U některých externích výdejních míst je pro hromadný import zásilek do rozhraní Zásilkovny vyžadován rozměr zásilky nebo se mohou lišit limity pro váhu zásilek. Shoptet aktuálně v systémovém exportu zadání rozměru zásilek nepodporuje a v těchto případech tak musí být rozměry do vyexportovaného souboru doplněny ručně.
V detailu objednávky vidíte pobočku Zásilkovny, kterou si zákazník vybral k vyzvednutí.
Pokud je pobočka Zásilkovny v objednávce označena červeným vykřičníkem, jde o dočasně neaktivní pobočku (i když v době objednávky mohla být). Je třeba se zákazníkem dohodnout dodání na jinou pobočku nebo změnu přepravy.