7 nejčastějších chyb v nastavení e-shopu

Chybami se člověk učí a ještě lepší je se učit z chyb, které už udělal někdo jiný.

Máte za sebou už testování a nastavení e-shopu, máte přehled o jeho propagaci a víte, jak si práci zjednodušit a zautomatizovat. Možná se ptáte, jestli vás na cestě za skvěle fungujícím e-shopem čekají nějaké nástrahy. Vy se jich určitě obávat nemusíte, protože jsme připravili seznam sedmi nejčastějších.

1) Daně

Často bývají nastaveny neúplně nebo nesprávně. Doporučujeme nastavení projít opravdu pečlivě, ať už se jedná o celkové nastavení sazby daně nebo o daň u jednotlivých produktů. Pomocnou ruku vám podá článek Daně, který vás provede jejich nastavením.

2) Faktury

Občas se stane, že fakturaci majitel e-shopu řeší zpětně po prvních prodejích, což může vyvolat zmatky v účetní závěrce. Projděte si náš článek Fakturace a vše si nastavte dřív, než vám začnou chodit první objednávky. Tím si ušetříte spoustu času.

3) Nákupní cena

Když si v detailu produktu nákupní cenu nastavíte, bude se vám ve statistikách správně zobrazovat marže. Budete tak mít své výdaje a zisky pod kontrolou. Nezapomeňte však nákupní a prodejní cenu uvádět v jednotném formátu, tedy buď obě včetně DPH nebo bez DPH. Pokud prodáváte koncovému zákazníkovi s DPH, je třeba si jeho výši k nákupní ceně připočítat.

4) Skladový nárok u stavu objednávek

Doplněk Skladové hospodářství pomáhá hlídat vaše zásoby na skladě a pomáhá i s vyřizováním objednávek. Políčko Skladový nárok vyřešen je nastaveno u každého stavu. Ale mělo by být označené jen v případě, kdy je zboží připravené k expedici. S nastavením nejen skladových nároků vám poradí článek Stavy objednávky, kde najdete i konkrétní příklad jejich využití.

5) Správně nastavená e-mailová schránka

E-mail na Shoptetu můžete používat k běžné komunikaci se zákazníky, k rozesílání newsletterů, slevových kupónů nebo informací o objednávkách. Předpokladem pro vytvoření vlastní e-mailové schránky je, že e-shop běží na vlastní doméně. Pro nastavení e-mailů je důležité správně vyplnit MX záznamy u provozovatele vaší domény.

6) Číslo účtu

Při vyplňování čísla účtu nezapomeňte doplnit i IBAN a BIC kód. Bez toho by vám nefungoval např. QR kód nebo se zákazníkům odešle e-mail s neúplnými platebními údaji.

7) Fakturační e-mailová adresa

Adresa uvedená v Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu v sekci Fakturační údaje, slouží jako hlavní prostředek pro komunikaci Shoptetu s vámi. Pro případ nepředvídatelného výpadku by tato adresa měla být registrovaná jinde, než jsou vaše e-maily z administrace Nastavení → Emaily → Emailové schránky. Ze stejného důvodu také nedoporučujeme jako fakturační použít e-mailovou adresu, která je spojená s provozovatelem vaší domény.

Největším pomocníkem při nastavení e-shopu je naše Nápověda. Můžete si procházet články dle témat. Nebo pokud hledáte konkrétní informaci, zkuste si zadat klíčové slovo do vyhledávacího okénka.