Díky reklamě na Facebooku můžete oslovit nové potenciální zákazníky, připomenout se návštěvníkům e-shopu a pečovat o stávající zákazníky.
Facebook nabízí mnoho formátů a možností cílení, které je možné testovat. Více info najdete v nápovědě Facebooku v článku Sladění formátů Facebook reklamy a obchodních cílů.
Meta pixel je analytický nástroj přímo z dílny Facebooku. Jedná se o kus zdrojového kódu, který vložíte do hlavičky vašeho e-shopu. Nástroj pak bude analyzovat chování vašich zákazníků na Facebooku a pomůže vám na ně lépe cílit reklamu podle jejich preferencí.
Umožňuje vytváření remarketingových publik, měření konverzí a optimalizaci kampaní. Abyste mohli na Facebooku tyto funkce využívat, je třeba vložit kód Meta pixelu na váš e-shop.
Více informací o této službě najdete přímo na webu Meta pixelu a v nápovědě Facebooku v článku Meta pixel.
V Meta Business Suite přejděte do sekce Všechny nástroje → Reklama → Správce událostí.
V administraci e-shopu jděte do umístění Propojení → Sociální sítě, záložka Facebook. Zkopírované ID vložte v sekci Facebook Pixel a Conversion API (Obrázek 01).
Funkčnost vloženého pixelu lze zkontrolovat v prohlížeči Google Chrome, pomocí doplňku Pixel Helper.
Facebook Conversions API je alternativa k Meta pixelu. Jedná se o přímé propojení mezi e-shopem a Facebookem, které poskytuje lepší možnosti pro sběr dat, a zvyšuje tím výkon vašich reklam. Více informací o Conversions API naleznete v nápovědě Informace o Conversions API. Stejně jako Meta pixel umožňuje vytváření remarketingových publik, měření konverzí a optimalizaci kampaní.
Pro co nejlepší výkon reklam doporučujeme kombinovat jak Conversions API, tak Meta pixel. Umožní to lepší párování událostí a informací o jednotlivých zákaznících. Aby nebyla data o událostech duplicitní, na pozadí probíhá deduplikace mezi daty přijatými z pixelu a ze serveru. Více informací k doporučeným postupům pak naleznete v nápovědě Facebooku Doporučené postupy pro Conversions API.
Pomocí Facebook Conversions API dochází k odesílání dat o zákaznících jako telefon, e-mail, adresa a jméno, které pak umožňují identifikaci a přiřazení ke konkrétnímu kliknutí na reklamu. Data v přehledech jsou nadále souhrnná a anonymní a jednotlivé zákazníky z nich nelze identifikovat.
Upozorňujeme, že je povinností provozovatele e-shopu, aby posoudil, jestli splnil veškeré právní povinnosti související s aktivací a využíváním rozšířených konverzí, zejména, nikoliv však výlučně, informační povinnost a další povinnosti v oblasti ochrany osobních údajů.
Vygenerovaný token si zkopírujte do schránky a přejděte do administrace e-shopu do Propojení → Sociální sítě na záložku Facebook.Token vložte v sekci Facebook Pixel a Conversion API(Obrázek 02).
Pomocí Meta pixelu a Conversions API je možné sledovat tzv. události, tedy např. návštěvy na webu, přidání zboží do košíku, nákup a další.
Díky těmto informacím mohou inzerenti vytvářet publika pro remarketing, sledovat počty konverzí a optimalizovat kampaně.
Abyste s nastavením měli co nejméně práce, implementovali jsme následující události, které jsou pro e-shopy standardní.
Událost | Popis |
---|---|
View Content | Zobrazení obsahu |
View Category | Zobrazení kategorie |
Add To Cart | Přidání do košíku |
Initiate Checkout | Přechod k zaplacení |
Add Payment Info | Přidání platebních údajů |
Purchase | Provedení nákupu |
Search | Vyhledávání |
CompleteRegistration | Dokončená registrace. Platí jak pro košík, tak pro samotnou registraci. |
Pokud uživatel navštíví kartu produktu s více variantami, odešleme pomocí Meta pixelu událost ViewContent s ID číslem první varianty ze seznamu. Pro další události nákupního procesu (AddToCart, Initiate Checkout nebo Purcahse) už odesíláme ID (Kód) té varianty, kterou si uživatel zvolil.
Díky dynamickému remarketingu je možné oslovit potencionální zákazníky velmi relevantní reklamou. Můžete jim zobrazit produkty, které si během návštěvy e-shopu prohlíželi. Reklamy jsou připraveny dynamicky díky XML feedu a informacím z Meta pixelu.
Více informací v článku Vytvoření Facebook katalogu. Další informace o katalogu pak najdete v nápovědě Facebooku v článku Správa katalogu v Business Manageru.
Pro kompletní nahrání produktů do Facebook katalogu je podle specifikace potřeba doplnit k produktům následující parametry:
Meta pixel a Conversions API je na Shoptetu implementován včetně údajů potřebných pro měření konverzí. Uskutečnění objednávky končí na tzv. děkovací stránce, kde odesíláme konverzi pomocí události Purchase.
V parametrech této události zasíláme také hodnotu objednávky, počet objednaných produktů a jejich ID.
Jako hodnotu konverze odesíláme hodnotu objednávky bez DPH (pokud je e-shop nastavený jako plátce DPH) a bez ceny dopravy a platby.
Parametr | Název | Odesílaná data |
---|---|---|
Hodnota konverze | Purchase Value | Celková cena bez případného DPH a bez dopravy a platby |
Měna | Purchase Currency | Měna z objednávky |