Facebook reklama a měření konverzí

Díky reklamě na Facebooku můžete oslovit nové potenciální zákazníky, připomenout se návštěvníkům e-shopu a pečovat o stávající zákazníky.

Facebook nabízí mnoho formátů a možností cílení, které je možné testovat. Více info najdete v nápovědě Facebooku v článku Sladění formátů Facebook reklamy a obchodních cílů.

Meta pixel

Meta pixel je analytický nástroj přímo z dílny Facebooku. Jedná se o kus zdrojového kódu, který vložíte do hlavičky vašeho e-shopu. Nástroj pak bude analyzovat chování vašich zákazníků na Facebooku a pomůže vám na ně lépe cílit reklamu podle jejich preferencí.

Umožňuje vytváření remarketingových publik, měření konverzí a optimalizaci kampaní. Abyste mohli na Facebooku tyto funkce využívat, je třeba vložit kód Meta pixelu na váš e-shop.

Více informací o této službě najdete přímo na webu Meta pixelu a v nápovědě Facebooku v článku Meta pixel.

Vložení Meta pixelu na e-shop

V Meta Business Suite přejděte do sekce Všechny nástroje → Reklama Správce událostí.

  • Klikněte na tlačítko Připojit zdroje dat a vyberte volbu Web.
  • Vložte jméno pixelu.
  • Další možnosti ohledně snadného nastavení přeskočte, pro implementaci potřebujete pouze ID svého Meta pixelu.
  • Přejděte do záložky Zdroje dat a vyberte nově vytvořený pixel. V kartě Nastavení pak najdete ID pixelu, které se vkládá do administrace e-shopu.

V administraci e-shopu jděte do umístění Propojení → Sociální sítě, záložka Facebook. Zkopírované ID vložte v sekci Facebook Pixel a Conversion API (Obrázek 01).

Funkčnost vloženého pixelu lze zkontrolovat v prohlížeči Google Chrome, pomocí doplňku Pixel Helper.

Obrázek 01
Obrázek 01

Conversions API

Facebook Conversions API je alternativa k Meta pixelu. Jedná se o přímé propojení mezi e-shopem a Facebookem, které poskytuje lepší možnosti pro sběr dat, a zvyšuje tím výkon vašich reklam. Více informací o Conversions API naleznete v nápovědě Informace o Conversions API. Stejně jako Meta pixel umožňuje vytváření remarketingových publik, měření konverzí a optimalizaci kampaní.

Pro co nejlepší výkon reklam doporučujeme kombinovat jak Conversions API, tak Meta pixel. Umožní to lepší párování událostí a informací o jednotlivých zákaznících. Aby nebyla data o událostech duplicitní, na pozadí probíhá deduplikace mezi daty přijatými z pixelu a ze serveru. Více informací k doporučeným postupům pak naleznete v nápovědě Facebooku Doporučené postupy pro Conversions API.

Pomocí Facebook Conversions API dochází k odesílání dat o zákaznících jako telefon, e-mail, adresa a jméno, které pak umožňují identifikaci a přiřazení ke konkrétnímu kliknutí na reklamu. Data v přehledech jsou nadále souhrnná a anonymní a jednotlivé zákazníky z nich nelze identifikovat.

Upozorňujeme, že je povinností provozovatele e-shopu, aby posoudil, jestli splnil veškeré právní povinnosti související s aktivací a využíváním rozšířených konverzí, zejména, nikoliv však výlučně, informační povinnost a další povinnosti v oblasti ochrany osobních údajů.

Kde Conversions API nastavit?

  • V Meta Business Suite přejděte vyberte volbu Všechny nástroje Správce událostí.
  • Zvolte Zdroje dat.
  • Vyberte pixel, ke kterému chcete Conversions API přidružit.
  • Klikněte na záložku Nastavení. Pod nadpisem Conversions API vyberte možnost Ručního nastavení, kde kliknete na odkaz Vygenerovat přístupový token.

Vygenerovaný token si zkopírujte do schránky a přejděte do administrace e-shopu do Propojení → Sociální sítě na záložku Facebook.Token vložte v sekci Facebook Pixel a Conversion API(Obrázek 02). 

Obrázek 02
Obrázek 02

Jak Meta pixel a Conversions API funguje?

Pomocí Meta pixelu a Conversions API je možné sledovat tzv. události, tedy např. návštěvy na webu, přidání zboží do košíku, nákup a další.

Díky těmto informacím mohou inzerenti vytvářet publika pro remarketing, sledovat počty konverzí a optimalizovat kampaně.

Abyste s nastavením měli co nejméně práce, implementovali jsme následující události, které jsou pro e-shopy standardní.

UdálostPopis
View ContentZobrazení obsahu
View CategoryZobrazení kategorie
Add To CartPřidání do košíku
Initiate CheckoutPřechod k zaplacení
Add Payment InfoPřidání platebních údajů
PurchaseProvedení nákupu
SearchVyhledávání
CompleteRegistrationDokončená registrace. Platí jak pro košík, tak pro samotnou registraci.

Produkty s variantami

Pokud uživatel navštíví kartu produktu s více variantami, odešleme pomocí Meta pixelu událost ViewContent s ID číslem první varianty ze seznamu. Pro další události nákupního procesu (AddToCart, Initiate Checkout nebo Purcahse) už odesíláme ID (Kód) té varianty, kterou si uživatel zvolil.

Dynamický remarketing

Díky dynamickému remarketingu je možné oslovit potencionální zákazníky velmi relevantní reklamou. Můžete jim zobrazit produkty, které si během návštěvy e-shopu prohlíželi. Reklamy jsou připraveny dynamicky díky XML feedu a informacím z Meta pixelu.

Nastavení dynamického remarketingu

  • Meta pixel/Conversions API: pro spuštění dynamického remarketingu je třeba nastavit služby a odesílat jednotlivé události na webu. U standardních událostí odesíláme také ID jednotlivých produktů, jejich ceny a měnu. Tyto informace se pak párují s identifikátory v XML feedu a umožňují personalizovat obrázky v reklamách na míru uživatelům.
  • XML feed: druhým krokem je nahrání XML feedu do tzv. katalogu produktů. Tento soubor obsahuje informace o produktech, které Facebook využije pro vytvoření reklam. Facebook akceptuje feed pro Google Merchant Centre, ten najdete v administraci v sekci Propojení → XML feedy. Vyberte XML feed s názvem Google Nákupy, který je kompatibilní s požadavky Facebooku.
  • Katalog produktů: v Business Manageru, který slouží pro správu účtů a stránek, založte katalog produktů. Do katalogu nahrajte URL adresu XML feedu.

Více informací v článku Vytvoření Facebook katalogu. Další informace o katalogu pak najdete v nápovědě Facebooku v článku Správa katalogu v Business Manageru.

Pro kompletní nahrání produktů do Facebook katalogu je podle specifikace potřeba doplnit k produktům následující parametry:

  • dostupnost,
  • stav,
  • popisek (max. 5000 znaků),
  • link obrázku,
  • titulek (max. 100 znaků),
  • cena,
  • kód GTIN / MPN nebo značka zboží.

Měření konverzí

Meta pixel a Conversions API je na Shoptetu implementován včetně údajů potřebných pro měření konverzí. Uskutečnění objednávky končí na tzv. děkovací stránce, kde odesíláme konverzi pomocí události Purchase.

V parametrech této události zasíláme také hodnotu objednávky, počet objednaných produktů a jejich ID.

Jako hodnotu konverze odesíláme hodnotu objednávky bez DPH (pokud je e-shop nastavený jako plátce DPH) a bez ceny dopravy a platby.

ParametrNázevOdesílaná data
Hodnota konverzePurchase ValueCelková cena bez případného DPH a bez dopravy a platby
MěnaPurchase CurrencyMěna z objednávky