Sklik

Co je Sklik?

Sklik je český PPC systém, který provozuje společnost Seznam.cz. Systém Sklik vám umožní inzerovat ve vyhledávání na Seznam.cz nebo na partnerských a vlastních obsahových webech včetně homepage Seznam.cz.

Sklik je placená služba. Můžete si zvolit platbu za jeden proklik nebo možnost platit za 1 000 zobrazení.

Měření konverzí

Aby mohl systém rozpoznat, že uživatel z reklamy Sklik nakoupil, musíte vložit na stránky e-shopu vygenerovaný konverzní kód přidělený Sklikem. Návštěvník přicházející přes reklamu Sklik je pak rozeznán díky uloženému záznamu v jeho počítači (souboru cookie s platností 30 dní). Pokud se tak uživatel do 30 dnů od návštěvy přes reklamu Sklik dostane na konverzní stránku, započítá se konverze ke dni změření.

Jak na stránkách Sklik vytvořit novou konverzi

Novou konverzi vytvoříte pod kartou Nástroje → Sledování konverzí → Vytvořit konverzi. Po jejím vytvoření vám Sklik automaticky vygeneruje konverzní kód, jehož fragment budete následně zadávat do administrace e-shopu. Návod s postupem pro vygenerování kódu můžete najít v nápovědě Skliku Konverzní kód

Více o tom, jak fungují konverze, naleznete v nápovědě Konverze.

Jak zadat konverzní kód do administrace

Na straně Shoptetu je propojení připraveno a postačí pouze zadat fragment konverzního kódu, který jste získali v předchozím kroku.

V administraci přejděte na Propojení → Seznam → Sklik a na této stránce vložte ID konverzního kódu do části Měření konverzí – Objednávky (obrázek 01). Jedná se o pouze o číselnou část kódu za řetězcem "checkConversion?c=". Pokud si nejste jisti, jakou hodnotu vložit, klikněte na tooltip za polem pro vložení kódu. 

Obrázek 01
Obrázek 01

Měření registrací do e-shopu

Dalším typem konverze, kterou lze měřit, jsou registrace návštěvníků vašeho e-shopu. Pokud si je přejete měřit, ve vašem Sklik účtu pod záložkou Nástroje → Sledování konverzí → Vytvořit konverzi a vyberte konverzi typu Registrace uživatele.

Z konverzního kódu opět zkopírujte ID a zadejte ho v administraci do příslušné části Měření konverzí – Objednávky(obrázek 02). Zadává se pouze číselná část kódu za řetězcem "checkConversion?c=". Pokud si nejste jisti, jakou hodnotu vložit, klikněte na tooltip za polem pro vložení kódu. 

Obrázek 02
Obrázek 02

Upozorňujeme, že je povinností provozovatele e-shopu, aby posoudil, jestli splnil veškeré právní povinnosti související s aktivací a využíváním rozšířených konverzí, zejména, nikoliv však výlučně, informační povinnost a další povinnosti v oblasti ochrany osobních údajů.

Měření hodnoty objednávek

V konverzním kódu odesíláme do Skliku jako hodnotu konverze hodnotu objednávky bez DPH (pokud je e-shop nastavený jako plátce DPH) a bez ceny dopravy a platby.

ParametrNázevOdesílaná data
Hodnota konverzeValueCelková cena bez případného DPH a bez dopravy a platby

Rozdíl mezi konverzí a transakcí

Pokud na vašich stránkách konverzní uživatel do 30 dnů od prokliku reklamy Sklik nakoupí dohromady 3x, započítá se 1 konverze (1 zákazník) a 3 transakce (tři nákupy učiněné jedním zákazníkem).

Retargeting

Retargeting v rámci Skliku cílí na uživatele, kteří již váš obchod někdy navštívili. Pomocí této funkce tak můžete vaše reklamy cílit specificky na tyto uživatele, například i podle toho, jaký produkt či kategorii navštívili. Podrobnosti k fungování a aktivaci retargetingu v Skliku najdete v nápovědě Skliku.

Pro aktivaci stačí do pole Vaše "Sklik retargeting ID" zadat ID, což je číslo, které najdete uvnitř vašeho retargetingového kódu v řádku rtgID: 123456. Do administrace obchodu zadejte pouze číslo, v tomto příkladu tedy 123456. Jak získat retargetingový kód zjistíte v nápovědě Skliku

Volitelně máte možnost aktivovat volbu Identifikovat uživatele na základě emailu. Po aktivaci této volby dochází v rámci retargetingového kódu k přenosu šifrované e-mailové adresy zákazníka do Skliku, což má vliv na zlepšení měření konverzí a může pomoci k lepšímu cílení reklamy na uživatele. Upozorňujeme, že aktivace této volby má i právní dopady a zasílání e-mailu do Skliku (tzn. třetí straně) je třeba uvést v informacích pro vaše zákazníky. Podrobnosti o této funkci, a kde a v jakém rozsahu je třeba zákazníky informovat, najdete v nápovědě Skliku.   

Obrázek 03
Obrázek 03

Kde najdu další pomoc s nastavením Skliku?