Napojení na Zboží.cz

Zboží.cz je jedním z největších srovnávačů zboží v Česku. Kromě toho má Zboží.cz také svůj PPC systém promování produktů, abyste měli jistotu, že se vaše produkty padnou do oka zákazníkům, kteří přesně něco takového hledají.

V článku se dozvíte všechny užitečné informace, jak propojit váš e-shop se Zbožím.cz a jak si upravit XML feed.

O systému PPC a měření výsledků kampaní se dozvíte v článku Zboží.cz – měření konverzí.

Registrace na Zboží.cz

Než se pustíte do samotné registrace vašeho e-shopu, doporučujeme si projít Pravidla pro internetové obchody a především informace o povoleném sortimentu, který je možné na Zboží.cz nabízet.

Registrace

Pro úspěšnou registraci na Zboží.cz je nutné nejprve založit účet od Seznamu. Poté můžete v administraci e-shopu v Propojení → Seznam na záložce Zboží kliknout na tlačítko Rychlá registrace do Zboží.cz. Po kliknutí budete přesměrování na registraci do Zboží.cz.

Druhou možností, pokud nepoužijete tlačítko, je možnost přihlásit se do Klientské zóny Seznamu. V levém menu klikněte na tlačítko Registrace a vyberte možnost Registrovat se na Zboží.cz (obrázek 01).

Obrázek 01
Obrázek 01

Po kliknutí na tlačítko Registrovat před sebou máte čtyři kroky. Prvním z nich je výběr vaší firmy. Pokud je registrovaná na Firmy.cz, vyhledejte ji pomocí názvu. Pokud není, zadejte IČ (identifikační číslo). V dalších krocích kroku pak jen vyberete váš Seznam účet, vyplňte údaje o e-shopu včetně URL adresy XML feedu a nabijte kredit do peněženky, který je potřebný pro spuštění kampaní. 

Vložení adresy XML feedu

Nezbytným krokem je vyplnění adresy vašeho XML feedu. Jedná se o soubor, který obsahuje informace o všech položkách v e-shopu. XML feed je vytvořen přesně podle Specifikace XML feedu pro Zboží.cz. Všechny značky použité ve feedu najdete v přehledu značek.

Jeho URL adresu najdete v administraci v Propojení → Seznam na záložce Zboží (obrázek 02).

Obrázek 02
Obrázek 02

URL adresu feedu zkopírujte a vložte ji do políčka URL feedu v registračním procesu.

Seznam Peněženka

Aby se vaše produkty začaly zobrazovat na Zboží.cz, je třeba v posledním kroku nabít kredit do služby Seznam Peněženka. Proto, aby vaše kampaň běžela, je důležité mít stále nahraný kredit. 

Z Peněženky odcházejí platby za jednotlivé prokliky ze Zboží.cz do e-shopu. Každý proklik je zpoplatněn minimální cenou od 0,50 Kč do 3,60 Kč bez DPH dle výše prodejní ceny položky. Zobrazení nabídek je zdarma, platí se pouze za přivedeného zákazníka do e-shopu.

Po dobití kreditu do Peněženky se vaše produkty začnou na Zboží.cz zobrazovat zpravidla do 2 hodin.

Důležité informace

  • Po registraci se automaticky vytvoří detail obchodu, v němž mohou zákazníci hodnotit svou spokojenost s nákupem.
  • Registrací do služby Zboží.cz vznikne současně zápis do služby Firmy.cz. Do profilu na Firmy.cz je třeba ještě nahrát logo, které se zobrazuje u nabídek e-shopu na Zboží.cz.
  • Kampaň na Zboží.cz je možné kdykoli dočasně deaktivovat, např. při víkendové odstávce e-shopu.
  • Kredit můžete převést na další účty ve své Peněžence, které jsou ověřené na vaše IČO.
  • Účet, pod nímž se e-shop registroval na Zboží.cz, lze později kdykoli změnit. Stačí ho v administračním rozhraní převést na jiný účet.
  • Dojde-li u vás ke změně IČO, je nutné tuto skutečnost nahlásit Seznamu do osmi dnů. Seznam provede změnu u firemního zápisu a bude možné dále inzerovat pod tím samým účtem.
  • Chcete-li svou inzerci na Zboží.cz zastavit (např. z důvodu ukončení živnosti), napište na podporu Seznamu na e-mail zbozi@firma.seznam.cz. Po 365 dnech od vyřazení e-shopu ze Zboží.cz bude automaticky odstraněn i detail obchodu, který byl vytvořen při registraci.

Nastavení doprav a výdejních míst pomocí XML feedu

Shoptet podporuje zasílání cen doprav a výdejních míst v XML feedu. Aby se informace správně zobrazovaly na Zboží.cz, je nutné doplňující nastavení v administraci Zboží.cz v sekci Správa provozovny → Doprava a výdejní místa.

Tam je třeba vybrat jednotlivé dopravce a výdejní místa. Po výběru a uložení jsou data z XML feedu načítána k jednotlivým položkám. Více o nastavení najdete v nápovědě Seznamu

Pokud budete pouze posílat síť výdejních míst nebo dopravce v XML feedu, ale nebudou v administraci Zboží.cz, informace se na Zboží.cz nezobrazí. V případě, že chcete nějakou síť výdejních míst nebo dopravu dočasně na Zboží.cz vypnout, stačí ji odebrat z administrace bez nutnosti upravovat XML feed.

Jak přidat doplňující informace EXTRA_MESSAGE

Značka <EXTRA_MESSAGE> je nepovinná a je možné ji ve feedu opakovat. Slouží k uvedení doplňkových informací o nabídce. Podporované hodnoty se zobrazují u nabídek na Zboží.cz.

V produktovém detailu zobrazuje Zboží.cz jednu informaci z tagu <EXTRA_MESSAGE>. U samostatných nabídek zobrazuje Zboží.cz až dvě informace z tagu <EXTRA_MESSAGE>.

Řazení <EXTRA_MESSAGE> (která má být první, druhá atd.) se řídí pořadím značek v XML feedu.

Přímo v administraci Shoptetu je možné pro <EXTRA_MESSAGE> propsat pouze:

  • <EXTRA_MESSAGE>voucher</EXTRA_MESSAGE>
  • <EXTRA_MESSAGE>free_gift</EXTRA_MESSAGE>
    • <FREE_GIFT_TEXT>Powerbanka</FREE_GIFT_TEXT>
  • <EXTRA_MESSAGE>extended_warranty</EXTRA_MESSAGE>

Hodnotu voucher dostanete do XML feedu, pokud budete zákazníkům nabízet v rámci objednávky slevový kupon na další nákup. Více o jejich nastavení najdete v článku Slevové kupóny.

Hodnotu free_gift a tag <FREE_GIFT_TEXT> vložíte vyplněním políčka Doplněk k názvu (detail produktu, záložka Pokročilé). Do políčka doplňte například: + doplněk názvu#GIFTS# dárek 1 + dárek 2 (obrázek 03).

Před značkou #GIFTS# se nenachází mezera. Jednotlivé dárky se v XML feedu pro Zboží.cz zobrazí spojené znakem "+". Více informací najdete v článku Doplněk produktu a dárky.

Obrázek 03
Obrázek 03

Vložení CATEGORYTEXT dle struktury Zboží.cz

Abyste mohli na svém e-shopu párovat kategorie se správnými kategoriemi na Zboží.cz, je třeba nadefinovat, které konkrétní kategorie se vám mají nabízet k dispozici. Doporučujeme vybrat jen ty, které opravdu odpovídají vašim produktům na e-shopu.

  • Nastavte hlavní kategorie na e-shopu v Propojení → Seznam na kartě Zboží v sekci Volba kategorií.
  • Dále si vyberte kategorii nebo podkategorii, které chcete párovat s kategoriemi Zboží.cz.
  • V umístění Produkty → Kategorie na záložce Kategorie produktu klikněte na vybranou kategorii/podkategorii.
  • Po kliknutí se vám otevře její detail.
  • Přejděte na záložku Doplňková nastavení.
  • Zde doplňte kategorii dle struktury Zboží.cz. Do kolonky stačí vepsat pouze poslední díl stromu kategorií ze Zboží.cz. Administrace Shoptetu sama napoví se správným výběrem kategorie (obrázek 04).
    • Na úrovni produktu se k volbě objeví už pouze sekce těch kategorií, které byly zvolené jako hlavní na úrovni e-shopu.
Obrázek 04
Obrázek 04

Pokud je kategorie jako výchozí použita pro různorodé produkty, je možné použít párování na úrovni produktu. V tomto případě přejděte do detailu konkrétního produktu na kartu Pokročilé. Pod nadpisem Párování kategorií vyberte ze seznamu odpovídající kategorii pro Zboží.cz (obrázek 05). Párování kategorií na úrovni produktu je nadřazeno párování na úrovni kategorie. 

Obrázek 05
Obrázek 05

Prodej bazarových produktů na Sbazar

Pomocí XML feedu pro Zboží.cz je možné na Sbazaru nabízet rozbalené, repasované nebo použité zboží. Pro propsání těchto produktů do systémového feedu je třeba splnit několik podmínek.

Přejděte do detailu produktu na kartu Hlavní údaje a srolujte na nadpis Doplňující údaje. Zde jsou třeba následující kroky:

1. Produkt označit jako bazarový: 

  • U řádku Druh položky z nabídky vyberte hodnotu Bazarový produkt.
  • Úprava pro více produktů je možná i hromadně přes export a import produktů.
    • Pro CSV a XLSX importy použijte sloupec itemType a hodnotu bazaar.
    • V XML importu použijte tag <ITEM_TYPE> a hodnotu bazaar.

2. Zadat záruku produktu:

  • U řádku Záruka vyberte příslušnou hodnotu záruční doby. Více můžete najít v článku Záruční doby.
  • Úprava pro více produktů je možná i hromadně přes export a import produktů.
    • Pro CSV a XLSX importy použijte sloupec warranty a textově odpovídající hodnotu záruční doby.
    • V XML importu použijte tag <WARRANTY> a v něm textově odpovídající hodnotu záruční doby.
  • Sbazar nepřijme bazarové produkty se zárukou kratší než 1 rok.
  • Jedná se o povinný údaj pro bazarové produkty.

3. Vyplnit stav zboží:

  • U řádku Stav zboží vyberte z roletku hodnotu, která odpovídá stavu produktu. Volit lze z hodnot Použité, Repasované a Rozbalené, které se následně propíší do feedu.
  • Úprava pro více produktů je možná i hromadně přes export a import produktů.
    • Pro CSV a XLSX importy použijte sloupec itemConditionGrade a v něm jednu z hodnot open_box – rozbalené, used – použité, refurbished – repasované.
    • V XML importu použijte tag <ITEM_CONDITION><GRADE> a hodnotu a v něm jednu z hodnot open_box – rozbalené, used – použité, refurbished – repasované.
  • Jedná se o povinný údaj pro bazarové produkty.

4. Popsat stav zboží:

  • Pole slouží pro textové upřesnění stavu zboží (jestli je nějak poškozeno, míra opotřebení apod.). Nejedná se o pole pro popis produktu. Délka popisu je omezena na 2 000 znaků.
  • Úprava pro více produktů je možná i hromadně přes export a import produktů.
    • Pro CSV a XLSX importy použijte sloupec itemConditionDescription a do sloupce přidejte textový popis stavu.
    • V XML importu použijte tag <ITEM_CONDITION><DESCRIPTION> a v něm uveďte textový popis stavu.
  • Popis stavu lze zasílat volitelně, není podmínkou pro zveřejnění produktu.

5. Povolit propsání bazarových produktů do systémového feedu:

Pro dokončení nastavení přejděte do sekce Propojení → Seznam a záložku Zboží. Pod nadpisem XML feed aktivujte volbu Zahrnout do XML feedu bazarové produkty. Přibližně do hodiny dojde k přegenerování systémového feedu pro Zboží.cz a bazarové produkty se v něm objeví.