Kampaně v Google Nákupech patří mezi nejrentabilnější zdroj konverzí pro váš e-shop. Reklamy se můžou zobrazit nejen ve vyhledávání, ale i na dalších platformách Google. Výhodou této inzerce je velký zásah. Díky Google Nákupům můžete zobrazit konkrétní produkty svého e-shopu těm, kteří je právě hledají. Data pro reklamy jsou nahrávána pomocí XML feedu, a tak mohou být informace stále aktuální.
Pro založení nového účtu a následné založení kampaně na Slovensku platí níže uvedený postup.
Pokud chcete používat Google Nákupy zároveň v české republice i na Slovensku, doporučujeme vytvořit pro každou zemi jiný účet Google. Tento postup doporučuje i společnost Google. Pod nově vytvořeným účtem pak budete spravovat jak Google Nákupy, tak Google Ads pro každou zemi.
K provozu služby Google Nákupy je třeba mít vytvořený účet Google Ads. Pokud ho ještě nemáte, vytvořte ho podle návodu v našem článku Google Ads.
Jestliže máte účet založený, přejděte na stránku Merchant Center, kde se přihlásíte nebo zaregistrujete.
Pro aktivaci služeb Google Merchant Center je třeba ověřit svůj web. Více informací najdete v nápovědě Google v článku Ověření a nárokování webových stránek prodejny. V novější verzi Google Merchant Center Next je postup následující:
<content="
a "/>
.Google Merchant Center požaduje dle svých zásad zabezpečení webových stránek inzerentů pomocí protokolu HTTPS, který je na Shoptetu zdarma. Více informací o přechodu z HTTP na HTTPS najdete v článku HTTPS zabezpečení a SSL certifikát.
Tvorba kampaní Google Nákupy probíhá v Google Ads, proto je nutné tyto dva účty propojit. Více informací najdete v nápovědě Google v článku Propojení účtů Merchant Center a Google Ads. V novější verzi Google Merchant Center Next je postup následující:
Pomocí XML feedu nahrajete produkty z e-shopu do vašeho účtu Google Merchant Center.
Ověřte si, jestli máte u produktů doplněné potřebné informace. Produkty s chybnými nebo nedostatečnými informacemi mohou být zablokovány a nebudou se zobrazovat ve vyhledávání. Při velkém množství chyb může být zablokován celý účet.
Chybovost dat si můžete ověřit v přehledu Merchant Center účtu. Mnohdy se například zapomíná na požadovanou značku produktu (Brand) a EAN (GTIN).
Více podrobností o tom, které informace musí být uvedené ve zdroji dat, najdete v nápovědě Google v článku Specifikace produktových dat.
Byl váš účet Google Merchant Center zablokován? Nepropadejte panice. Opravte chybu, která zamítnutí způsobila, a požádejte o novou kontrolu účtu. Více informací najdete v nápovědě Google v článku Zamítnuté účty, zdroje nebo položky ve službě Merchant Center.
Na obrazovce Nastavení vyplňte následující:
V XML feedu pro Google podporujeme tag custom_label
. Díky tomuto tagu lze vložit vlastní hodnotu a následně s nimi v systému pracovat. Lze lépe vytvářet segmenty, které lze využít v rámci reklam. Celkem je možné mít až 5 tagů custom_label
s označením 0 až 4. Tagy se automaticky v rámci Shoptetu automaticky doplňují příznaky. Výsledný tag může vypadat např.: <custom_label_0>Akce</custom_label_0>
.
Do feedu jsou vždy prioritně doplněny tři systémové příznaky Akce, Novinka a Tip. Zbývající dvě místa jsou pak doplněny vlastními příznaky. Pokud systémové příznaky Akce, Novinka nebo Tip nejsou aktivní, doplní se dalšími vlastními příznaky v pořadí.
Pro Google Nákupy je v případě některých podkategorií (např. Média, Oděvy a doplňky a Elektronika), nutné uvádět ve feedu povinné parametry.
Pokud by u produktů dané parametry nebyly nastaveny, produkty se budou moci zobrazovat, ale jejich výkon (z hlediska reklamy a prodeje) může být výrazně omezen.
Pro informace, jak lze jednotlivé povinné parametry pro feed v Shoptetu nastavit, přejděte na nápovědu Nastavení Google parametrů.
Google Nákupy umožňují u produktu zobrazit pouze jednu z předpřipravených hodnot dostupnosti. V případě, že chcete, aby se produkty s určitou dostupností přenášely z vašeho e-shopu do Google Nákupů, je třeba danou dostupnost spárovat s některou z Google Nákupy dostupností.
V Nastavení → Produkty → Dostupnosti klikněte na příslušnou dostupnost, tím se vám otevře detail dostupnosti. U volby Google Nákupy vyberte jednu z nabízených dostupností. Pokud nechcete, aby se produkt s danou dostupností přenášel do Google Nákupů, pak zvolte z nabídky prázdnou hodnotu.
Možné hodnoty dostupností produktu v Google Nákupy:
Více informací o nastavení dostupností najdete v článku Dostupnosti.
V případě, že nastavení dostupností neodpovídá skutečnosti, tedy např. nabízíte na e-shopu nedostupný produkt jako dostupný pro Google Nákupy, může Google váš účet pozastavit.
Pokud k tomu dojde, opravte chybu, která zamítnutí způsobila a požádejte o novou kontrolu účtu. Více informací najdete v nápovědě Google v článku Zamítnuté účty, zdroje nebo položky ve službě Merchant Center.
Google umí rozpoznat jen určité kategorie zboží. Kategorie, které odpovídají vašemu sortimentu, vyberete v Propojení → Google na záložce Nákupy v sekci Kategorie (obrázek 04).
Poté je třeba spárovat výchozí kategorie v e-shopu s kategoriemi, které Google umí rozpoznat. V administraci v Produkty → Kategorie klikněte ve stromové struktuře na název konkrétní kategorie.
V detailu kategorie na záložce Doplňková nastavení zvolte v příslušném poli odpovídající Google kategorii.
Pokud je kategorie jako výchozí použita pro různorodé produkty, je možné použít párování na úrovni produktu.
V tomto případě přejděte do detailu konkrétního produktu na kartu Pokročilé. Pod nadpisem Párování kategorií vyberte ze seznamu odpovídající kategorii pro Google (obrázek 05). Párování kategorií na úrovni produktu je nadřazeno párování na úrovni kategorie.
Pokud naopak nechcete, aby se do Google Nákupu přenášelo zboží z nějaké kategorie, pak tento přenos můžete zakázat v umístění Propojení → Google na záložce Nákupy v sekci Zakázat export z kategorií (obrázek 04).
Pokud vyberete kategorii, spolu s ní se vyberou i její podkategorie.