Funkce stornování konverzí vám umožní zasílat do Google Ads přehled stornovaných objednávek ve vašem obchodě, pro které se mají v Google Ads zrušit konverze. Tím se vám zlepší přesnost měření konverzních akcí a zároveň zpřesní cílení reklam v Google Ads.
Funkce je dostupná pouze klientům Shoptet Premium.
Nastavení funkce naleznete v Propojení → Google, na záložce Ads, v sekci Stornované objednávky.
Do pole Jméno konverze zadejte název vaší konverze, u které se má v případě stornování objednávky smazat záznam v Google Ads. Název konverze musí být zadaný přesně tak, jak jej máte uvedený v Google Ads, a to včetně stejných velkých a malých písmen. Název by neměl obsahovat diakritiku.
Ve výběru Zvolte stav objednávky vyberte ten stav, který používáte pro stornované objednávky.
Na odkazu CSV se stornovanými objednávkami je umístěn CSV soubor, který obsahuje přehled stornovaných objednávek za celý předchozí den. Soubor je generován při každém načtení. Právě z tohoto CSV souboru si Google Ads mohou načítat informace o stornovaných objednávkách.
Aby si Google Ads začaly načítat informace o stornovaných objednávkách, a na jejich základě upravovat záznamy o proběhlých konverzích, je třeba nastavit v rozhraní Google Ads pravidelné načítání přehledového CSV souboru.
V Google Ads přejděte do Cíle → Konverze → Nahrané soubory, záložka Rozpisy, a klikněte na tlačítko + pro přidání nového záznamu, a dále postupujte podle následujících pokynů:
https://www.domena-eshopu.cz/cancelled_conversions.csv?hash=u36baleulqjldu2ofjub
Po uložení si Google Ads každý den v určený čas začnou načítat přehledový CSV soubor, a na základě jeho obsahu odstraní z reportů pro danou konverzi údaje o objednávkách, které byly v předchozí den ve vašem obchodě stornovány.
Aktuálně jako jediný opakovaně hlášený problém registrujeme, že po nahrání CSV s přehledem zrušených konverzí se u některých z konverzí zobrazí hláška „Konverze nebyla nalezena“. Tato hláška neznačí žádný problém, pouze znamená to, že daná objednávka nebyla po vytvoření připsána ke kliknutí evidovaném Google Ads a není součástí vašich přehledů Google Ads. Tím, že jí Google Ads v reportech neeviduje, neexistuje tím pádem záznam, který by bylo třeba odstranit.