Obsah:
Facebook reklama
Díky reklamě na Facebooku můžete oslovit nové potenciální zákazníky, připomenout se návštěvníkům e-shopu a pečovat o stávající zákazníky.
Facebook nabízí mnoho formátů a možností cílení, které je možné testovat. Více info najdete v nápovědě Facebooku v článku Formáty Facebook reklamy.
Facebook pixel
Facebook pixel je analytický nástroj přímo z dílny Facebooku. Jedná se o kus zdrojového kódu, který vložíte do hlavičky vašeho e-shopu. Nástroj pak bude analyzovat chování vašich zákazníků na Facebooku a pomůže vám na ně lépe cílit reklamu i podle jejich preferencí.
Umožňuje vytváření remarketingových publik, měření konverzí a optimalizaci kampaní. Abyste mohli na Facebooku tyto funkce využívat, je třeba vložit kód Facebook pixelu na váš e-shop.
Více informací o této službě najdete přímo na webu Facebook pixelu a v nápovědě Facebooku v článku Jak se dá Facebook pixel používat pro optimalizaci a sledování konverzí.
Vložení Facebook pixelu na e-shop
V Meta Business Suite přejděte vyberte volbu Všechny nástroje a Správce událostí. Zde zvolte Zdroje dat. Pomocí tlačítka Vytvořit pixel vygenerujte svůj Facebook pixel.
Pro implementaci potřebujete pouze ID svého Facebook pixelu. Jděte do Menu → Měření a reporty → Správce událostí → Pixely, kde jej uvidíte pod názvem svého pixelu.
V administraci e-shopu jděte do umístění Propojení → Sociální sítě, záložka Facebook. Zkopírované ID vložte v sekci Facebook Pixel a Conversion API (obrázek 01).
Funkčnost lze kontrolovat v prohlížeči Google Chrome, pomocí doplňku Pixel Helper.

obrázek 01
Facebook Conversions API
Facebook Conversions API je alternativa k Facebook pixelu. Jedná se o přímé propojení mezi e-shopem a Facebookem, které poskytuje lepší možnosti pro sběr dat a zvyšuje tím výkon vašich reklam. Více informací o Conversions API naleznete zde. Stejně jako Facebook pixel umožňuje vytváření remarketingových publik, měření konverzí a optimalizaci kampaní.
Pro co nejlepší výkon reklam doporučujeme kombinovat jak Conversions API, tak Facebook pixel. Umožní to lepší párování událostí a informací o jednotlivých zákaznících. Aby nebyla data duplicitně, na pozadí probíhá deduplikace mezi daty přijatými z pixelu a ze serveru. Více informací k doporučeným postupům pak naleznete v tomto článku.
Jak Facebook Conversion API nastavit?
V Meta Business Suite přejděte vyberte volbu Všechny nástroje a Správce událostí. Zde zvolte Zdroje dat.
Vyberte pixel, ke kterému chcete Conversion API přidružit a klikněte na záložku Nastavení. Pod nadpisem Conversion API vyberte možnost Ručního nastavení, kde kliknete na odkaz Vygenerovat přístupový token.
Vygenerovaný token si zkopírujte do schránky a přejděte do administrace e-shopu do Propojení → Sociální sítě na záložku Facebook. Token vložte v sekci Facebook Pixel a Conversion API (obrázek 02). Pole Test Event Code ponechte prázdné, aby měření probíhalo správně.
obrázek 02
Jak Facebook pixel a Conversion API funguje?
Pomocí Facebook pixelu a Conversion API je možné sledovat tzv. události, tedy např. návštěvy na webu, přidání zboží do košíku, nákup a další.
Díky těmto informacím mohou inzerenti vytvářet publika pro remarketing, sledovat počty konverzí a optimalizovat kampaně.
Abyste s nastavením měli co nejméně práce, implementovali jsme již následující události, které jsou pro e-shopy standardní.
Událost | Popis |
---|---|
View Content | Zobrazení obsahu |
Add To Cart | Přidání do košíku |
Initiate Checkout | Přechod k zaplacení |
Add Payment Info | Přidání platebních údajů |
Purchase | Provedení nákupu |
Search | Vyhledávání |
CompleteRegistration | Dokončená registrace. Platí jak pro košík, tak pro samotnou registraci. |
Produkty s variantami
Pokud uživatel navštíví kartu produktu s více variantami, odešleme pomocí Facebook pixelu událost ViewContent s ID číslem první varianty ze seznamu. Pro další události nákupního procesu (AddToCart, Initiate Checkout nebo Purcahse) už odesíláme ID (Kód) té varianty, kterou si uživatel zvolil.
Dynamický remarketing
Díky dynamickému remarketingu je možné oslovit potencionální zákazníky velmi relevantní reklamou. Můžete jim zobrazit produkty, které si během návštěvy e-shopu prohlíželi. Reklamy jsou připraveny dynamicky díky XML feedu a informacím z Facebook pixelu.
Nastavení dynamického remarketingu:
Facebook pixel/Conversion API: Pro spuštění dynamického remarketingu je třeba nastavit služby a odesílat jednotlivé události na webu. U standardních událostí odesíláme také ID jednotlivých produktů, jejich ceny a měnu. Tyto informace se pak párují s identifikátory v XML feedu a umožňují personalizovat obrázky v reklamách na míru uživatelům.
XML feed: Druhým krokem je nahrání XML feedu do tzv. katalogu produktů. Tento soubor obsahuje informace o produktech, které Facebook využije pro vytvoření reklam. Facebook akceptuje feed pro Google Merchant Centre, ten najdete v administraci v sekci Propojení → XML feedy. Vyberte XML feed s názvem Google Nákupy, který je kompatibilní s požadavky Facebooku.
Katalog produktů: V Business Manageru, který slouží pro správu účtů a stránek, založte katalog produktů. Do katalogu nahrajte URL adresu XML feedu.
Více informací v článku Vytvoření Facebook katalogu. Další informace o katalogu pak najdete v nápovědě Facebooku v článku Nastavení Business Manageru pro katalogy.
Pro kompletní nahrání produktů do Facebook katalogu je podle specifikace potřeba doplnit následující parametry:
- dostupnost,
- stav,
- popisek (max. 5000 znaků),
- link obrázku,
- titulek (max. 100 znaků),
- cena,
- kód GTIN / MPN nebo značka zboží.
Měření konverzí
Facebook pixel a Conversion API je na Shoptetu již implementován včetně údajů potřebných pro měření konverzí. Uskutečnění objednávky končí na tzv. děkovací stránce, kde odesíláme konverzi pomocí události Purchase.
V parametrech této události zasíláme také hodnotu objednávky, počet objednaných produktů a jejich ID.
Od 28.2.2018 jsme upravili hodnoty objednávek odesílané v konverzní události. Nově rozdělujeme hodnotu zboží a cenu za dopravu a jiné platby, případně DPH. Přečtěte si, koho se změna v měření týká a jak na nastavení.
Parametr | Název | Původně odesílaná data | Nově odesílaná data |
---|---|---|---|
Hodnota konverze | Purchase Value | Celková cena s DPH včetně dopravy a platby | Celková cena bez případného DPH a bez dopravy a platby |
Měna | Purchase Currency | Měna z objednávky | Měna z objednávky |