Pomocí doplňku Pohoda můžete propojit svůj e-shop s účetním softwarem Pohoda. Díky synchronizaci budete mít přehled nad vašimi skladovými zásobami a objednávkami. Snadno vyexportujete z administrace e-shopu do Pohody také daňové doklady, zálohové faktury a dobropisy. To vše vám ušetří čas a usnadní správu vašeho účetnictví.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi poradíme na info@shoptet.cz.
Tento článek popisuje fungování staršího doplňku Pohoda od Shoptetu, který již nebude nadále rozšiřován o nové funkce. Pro nově zakládaná napojení e-shopu na Pohodu tak doporučujeme využít novější doplněk Pohoda by ShopSync.
Pro správné fungování přenosu skladových zásob je třeba mít aktivní doplněk Skladové hospodářství. Synchronizace přenáší pouze zásoby typu Karta.
Celá komunikace spadá pod Internetové obchodování, je tedy zapotřebí, aby tuto funkci vaše Pohoda obsahovala. Internetové obchodování je dostupné od balíčku Jazz. Komunikace je pouze manuální a je řešena přímo přes rozhraní Pohody, kde si určíte, co se má přenášet.
Synchronizace je obousměrná, ale nepřenáší se vše 1:1. Existují určitá omezení, která jsou popsána níže.
Pro bezproblémovou synchronizaci v rámci našeho systému doporučujeme jako poslední stabilní verzi Pohody verzi číslo 12008.7.
Pokud nastane situace, že se kategorie nespárují správně podle názvu, vytvoří se duplicitní kategorie. Aby se při další synchronizaci už aktualizovala data správně, smažte v Shoptetu kategorie původní a ponechte ty nově vytvořené. Tyto kategorie už příště Pohoda rozpozná a budou se aktualizovat.
Do Pohody zasíláme seznam doprav, který je možný spárovat s Dopravci v Pohodě. Z naší strany jsou zasílány všechny způsoby dopravy, které naleznete v Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy.
Zároveň zasíláme dopravy i ve formátu SHIPPINGXX, kde XX představuje interní ID dopravy. Je možné použít i značku stockitem, která umožní podrobnější kalkulaci nákladů a výnosů.
Interní ID dopravy je možné zjistit v detailu konkrétní dopravy (Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy). Po výběru konkrétní dopravy se v adresním řádku objeví URL ve tvaru https://www.domena-eshopu.cz/admin/doprava-detail/?id=1
. Číslo na konci URL je interní ID, pod kterým se doprava propisuje do XML souboru souboru zasílaného do Pohody.
Platby zasíláme ve formátu BILLINGXX, kde číslo představuje interní ID platby. Je možné použít i značku stockitem, která umožní podrobnější kalkulaci nákladů a výnosů.
Interní ID dopravy je možné zjistit v detailu konkrétní platby (Nastavení → Doprava a platby → Způsoby platby). Po výběru konkrétní platby se v adresním řádku objeví URL ve tvaru https://www.domena-eshopu.cz/admin/platba-detail/?id=2
. Číslo na konci URL je interní ID, pod kterým se platba propisuje do XML souboru zasílaného do Pohody.
V případě, že nechcete synchronizovat a zpracovávat objednávky v Pohodě, je možné exportovat pouze doklady vystavené v administraci e-shopu.
Možnost exportu najdete v umístění Objednávky → Daňové doklady / Zálohové faktury / Dobropisy. Zde klikněte v pravém horním rohu na tlačítko Export a vyberte volbu Export dokladů. Následně se objeví pop-up okno, ve kterém vyberete podrobnější vlastnosti souboru pro export (obrázek 01).
<inv:foreignCurrency>
bez ohledu na nastavení měn e-shopu.Internetové obchodování dovoluje správu produktů i na straně Pohody, ale omezené jsou možnosti editace a délky textu a chybějící možnost vytvářet varianty. Proto doporučujeme jako hlavní místo správy produktů obchod.
Pracovní postup může vypadat následovně:
Povolené znaky pro kód produktu na e-shopu jsou následující: A-Z 0-9 _ / -. mezera
. Doporučujeme vyhnout se jiným znakům, ty budou transformovány do některého z povolených a e-shop pak nebude správně párovat skladové zásoby.
V administraci se napojení na Pohodu nachází v Propojení → Pohoda.
První, co je třeba nastavit, jsou sazby DPH už hotových objednávek. Pokud jste plátce DPH, ponechte nastavení tak, jak je zobrazeno na obrázku 02. Pokud jste neplátce, zadejte ke všem čtyřem sazbám možnost nulová sazba daně.
/
./
.Pokud Pohodu spouštíte prvně, následující dva obrázky využijete až po prvotním nastavení (obrázek 06). Je třeba si dát pozor na označení skladů, ze kterých se má synchronizace provádět, jelikož jsou standardně nastaveny všechny.
Na záložce Log vidíte záznam proběhlých exportů a importů dat z Pohody. Najdete zde přesný čas, e-mailovou adresu uživatele, IP adresu, ze které se požadavek prováděl a počet úspěšně přenesených produktů.
Nainstalujte si Stormware Pohoda a zvolte vytvoření nové účetní jednotky. Pokud už máte program nainstalován a účetní jednotku založenou, nemusíte zakládat novou.
Vyplňte vaše fakturační údaje (obrázek 09). Důležité je správné nastavení IČ. To se musí shodovat s tím, co máte zadané v našem systému v sekci Fakturační údaje. V případě, že bude vyplněné špatně, nebude možné exportovat data z e-shopu do Pohody.
Po vyplnění údajů klikněte na ikonku Uložit.
Pokračujte přes záložku Nastavení → Internetové obchody → Nastavení Internetových obchodů (obrázek 10).
V roletce Internetový obchod zvolte Obecný internetový obchod. Pod záložkou Obecné vyplňte jméno vašeho e-shopu (libovolné) a jeho správnou WWW adresu včetně http://
nebo https://
(obrázek 11). Logo není povinné.
V záložce WEB klient zaškrtněte políčko Webová služba vyžaduje ověření (autentizaci). Zadejte přihlašovací údaje, které používáte pro přístup do administrace svého e-shopu. Přehled uživatelů vašeho e-shopu naleznete v Nastavení → Administrace → Správci obchodu. Zadávejte celý e-mail (obrázek 12).
V záložce Export vložte URL z administrace e-shopu. Vložte URL adresu z řádku Adresa importu (obrázek 02).
Zkopírujte ho do kolonek: URL pro Zásoby, URL pro Objednávky, URL pro Adresář (obrázek 13).
Dané URL adresy musí být vždy i včetně koncového lomítka /
. Například https://www.shoptet.cz/stormware-pohoda/import/
.
V záložce Import vložte URL z administrace e-shopu. Vložte URL adresu z řádku Adresa exportu (obrázek 02).
Zkopírujte ho do kolonek: URL pro Zásoby, URL pro Objednávky, URL pro Adresář (obrázek 14).
Dané URL adresy musí být vždy i včetně koncového lomítka /
. Například https://www.shoptet.cz/stormware-pohoda/export/
.
V záložce Nastavení zaškrtněte možnost Sledování komunikace (historie) a vyberte si cestu, kam se budou ukládat data z Pohody. V našem příkladu jsme vytvořili složku POHODA na disku C:\
.
Z této složky doporučujeme nemazat data. Budou se vám zde ukládat i soubory, které nám zašlete v případě potíží.
Nastavte Verzi XML komunikace na 2.x (obrázek 15). Záložku FTP klient vyplňovat nemusíte. Nastavení uložte.
Adresář v Pohodě má pro jméno zákazníka pouze 25 znaků. Pokud bude jméno ve vašem adresáři v e-shopu delší, v Pohodě se zkrátí na 25 znaků. Toto se týká pouze jmen, které zákazník vyplní do pole Celé jméno, ne do pole Firma.
Párování se provádí na základě kódu produktu. Zkontrolujte, jestli na straně Pohody kódy odpovídají těm v Shoptetu a dále, že jsou tyto kódy v Pohodě unikátní. V Pohodě nesmí být kódy duplicitně. Produkty s duplicitními kódy nejsou naimportovány.
U EAN je na straně Pohody možné nastavit, jestli má být unikátní nebo ne. Pokud je zapnuta unikátnost, musí kód a EAN v e-shopu odpovídat kódu a EAN v Pohodě na jednom skladu.
Stejně tak není možné importovat produkt se stejným EAN kódem a jiným kódem produktu, protože na straně Pohody poté nedojde k aktualizaci.
Doporučujeme unikátnost EAN vypínat v Nastavení → Globální nastavení → Sklad 1 → Nepovolit duplicitní čárový kód zásoby ve skladu. Pro vypnutí stačí políčko odškrtnout.
Otevřete si Soubor → Datová komunikace → Internetové obchodování (obrázek 16).
Sekce Internetový obchod je pro majitele, kteří vlastní více než jeden e-shop a budou si v Pohodě nastavovat další e-shopy. Zde si pak mohou zvolit, ze kterého e-shopu budou exportovat data (obrázek 17).
V dalším kroku jako Typ komunikace zaškrtněte možnost Stáhnout z internetu. Použijte tlačítko Další (obrázek 18).
Pro první import dat do Pohody doporučujeme importovat data samostatně. Nejprve proveďte import produktů, potom import objednávek a poté adresáře (obrázek 19).
V následujícím kroku ponechte nastavení, jako na obrázku 20. Při použití filtrů (výběr dle) se nic nepřevede a komunikace končí chybou.
Po odsouhlasení dalších kroků zvolte tlačítko Dokončit.
Před prvním importem doporučujeme provést kompletní zálohu produktů z e-shopu. Kompletní export produktů v administraci naleznete pod Produkty → Export.
Postup je zpočátku stejný jako u exportu. V hlavním menu Pohody zvolte Soubor → Datová komunikace → Internetové obchodování a vyberte obchod, z kterého se mají data importovat (obrázek 21).
V následující tabulce jako Typ komunikace zvolte Odeslat na internet a Data XML(obrázek 22).
V dalším kroku vyberete požadovaná data pro synchronizaci (obrázek 23). Po potvrzení se objeví okno s časovým rozsahem a tlačítkem Dokončit přejdete k samotnému exportu dat z Pohody.
Pokud se vám import nepodaří, kontaktujte prosím rovnou naši technickou podporu, nejlépe přes tlačítko Helpdesk v administraci e-shopu.
Zašlete nám soubory, které naleznete ve vámi zvolené složce pro ukládání dat podsložka Import → podsložka s názvem vašeho e-shopu
. Název a umístění souborů, které potřebujeme zaslat, se vám zobrazí po dokončení importu do Pohody.
Zasílejte prosím pouze tři dané soubory, které k sobě patří a které souvisí s chybným importem. Zároveň překopírujte obsah okna po dokončení synchronizace například do poznámkového bloku nebo Wordu a zašlete ho společně se zmíněnými soubory (obrázek 24). Dodání těchto podkladů výrazně urychlí vyřešení vašeho požadavku.
Pohoda vždy nahrává nové objednávky. Pokud budete export provádět a nebudete mít žádné nové objednávky od posledního exportu, systém ukáže chybové hlášení. Pohoda nahlásí, že nepřijala žádná nová data.
Kód chyby: 400 Popis chyby: Požadavek nemůže být vyřízen, poněvadž byl syntakticky nesprávně zapsán. | Vysvětlení: Při komunikaci byly vybrány filtry, které synchronizace nepodporuje. Případně se jedná o prázdný soubor, tedy žádná data nebyla při komunikaci přeneseny do souboru, a proto odpověď skončí touto chybou. |
ERROR: Nesprávný stav odpovědi. Tento balíček není určen pro tuto jednotku. | Vysvětlení: V Pohodě je vyplněné jiné IČ, než jaké je uvedeno v e-shopu. Pro správnou funkčnost synchronizace musí být stejné. |
Kód chyby: 404 | Vysvětlení: V nastavení internetového obchodu je špatně uvedena URL adresa pro import nebo export. |