Obsah:
Export objednávek
Objednávky lze z e-shopu exportovat do různých formátů a umožnit tak další práci s nimi. Např. hromadně importovat do dalších programů. Tuto možnost naleznete pod záložkou Objednávky → Export (obrázek 01).

obrázek 01
- Typ exportu: v jakém formátu a pro jakou službu bude výsledný export. Pokud exportujete větší množství objednávek, nevyužívejte formát *.xlsx, který není na takové množství uzpůsoben, raději zvolte *.csv. Standardní formát *.csv generuje jméno a příjmení pod jednou buňkou. Každá objednávka je exportována na několik řádků (podle počtu položek).
- Datum: zde si můžete zvolit časové období. Poté budou exportovány pouze objednávky, které byly v tomto rozmezí realizovány. Datum se po nastavení přidává i do spodního exportu přes URL.
- Synchronizace: tato volba se váže pouze k online exportu například při synchronizaci s externím systémem s použitím URL. Je možné zjistit, kolik objednávek bylo synchronizováno a nastavit parametry pro odesílání objednávek z administrace.
- IP adresa: po zaškrtnutí této možnosti bude export možné provést pouze z vyplněné IP adresy.
- Tlačítko pro export: zde provedete export dle vybrané šablony.
Export přes URL
Exportovat objednávky lze i zadáním definované URL adresy do prohlížeče či jiných externích programů. Z důvodu bezpečnosti k nim lze přistupovat pouze z povolených IP adres. IP adresu lze zjistit například na stránce Moje IP. IP adresu je možné přidat zaškrtnutím v sekci Permanentní odkaz zvoleného exportu (obrázek 01).
Pokud využíváte export zahrnující jen nové nebo změněné objednávky, můžete v případě neúspěšného stažení objednávek opakovat provedení synchronizace od libovolného data připojením &updateTimeFrom=YYYY-MM-DD
nebo případně i s přesným časem &updateTimeFrom=YYYY-MM-DD%20HH:MM:SS
na konec odkazu exportu (tedy např. &updateTimeFrom=2019-01-31
).
Budete tak mít jistotu, že nebudou ve feedu chybět žádné nové či změněné objednávky od daného data. Pokud stahujete objednávky více než jednou za 15 minut, tak je nutné přejít na tento způsob.
Vytvoření vlastního typu exportu
Pod touto možností lze definovat vlastní typ exportu a upravovat jej.

obrázek 02
Po kliknutí na tuto možnost se otevře dialogové okno s volbami (obrázek 02):
- Zde můžete vybrat ze všech systémových šablon exportů. Pokud šablonu uložíte, zůstane vám jako kopie a budete jí moci poté upravovat (doporučená možnost), například přidávat a odebírat obsah exportu (názvy sloupců).
- Tato možnost slouží k vytvoření prázdné šablony exportu. Dále můžete zvolit formát a jméno šablony. V případě tohoto typu nebude v exportu žádný obsah a bude nutné ho manuálně přidat, například pokud budete chtít exportovat pouze doručovací adresy zákazníků.
Systém vás po vytvoření přenese rovnou do úpravy detailu šablony (obrázek 03).

obrázek 03
1. Základní nastavení
Zde jsou základní nastavení pro export a není třeba je při běžném exportu nijak měnit.
2. Nastavení filtrů v šabloně
Exportované objednávky můžete filtrovat podle typu dopravy (Kód dopravy) a Stavu objednávky. Například pokud budete chtít objednávky pouze s dopravou Česká pošta a se stavem Vyřízena. Jak editovat stavy objednávek si můžete přečíst v nápovědě Stavy objednávky.
3. Obsažené sloupce
Toto jsou všechny sloupce, které budou v exportovaném souboru použity. Lze s nimi libovolně manipulovat, v levé části je vysvětlivka, na co se jaký sloupec váže a v pravé části pak kód, pod kterým je sloupec nazván v souboru exportu. Obsah lze libovolně měnit, mazat, vkládat a přesouvat řádky. Jak jdou od shora tak budou začínat v souboru exportu.
Od 3.1. 2019 je sekce Základní informace o zákazníkovi rozšířená o tyto sloupce:
- Typ zákazníka: vypisuje dvě hodnoty: registrovaný či neregistrovaný
- Zákaznická skupina: přenáší název zákaznické skupiny
- Typ skupiny: propisuje dvě hodnoty: maloobchodní či velkoobchodní
Po každém kroku provedeném v šabloně exportu je třeba kliknout na tlačítko Uložit v horní části. Systém při více souběžných krocích uloží pouze poslední provedený krok. |
Typ exportu
Zde najdete přehled všech dostupných šablon exportu. Je možné vytvářet nové pomocí tlačítka Přidat. Již nechtěné šablony je možné mazat v pravém sloupci kliknutím na červenou ikonku (obrázek 04). Mazat je možné jen vlastní šablony, nikoli systémové.

obrázek 04
Tipy a triky
Občas můžete mít s exporty drobné potíže, uvádíme tedy několik tipů, které vám vše usnadní:
PPL export: může se stát, že vám aplikace PPL soubor nevezme kvůli špatném kódování. V takovém případě přejděte v PPL administraci v menu do Nastavení a v Úpravě nastavení importu zásilek vyberte možnost Encoding, kde stačí zvolit možnost Central European (Windows) (obrázek 05). Po uložení změn už půjde exportní soubor nahrát v pořádku.

obrázek 05
Přístupový log
Zde máte seznam provedených exportů. Jedná se jak o exporty on-line, tak standardní exporty z první záložky (obrázek 06).

obrázek 06