Obsah:
Využití parametrických filtrů
K nastavení parametrických filtrů pro váš e-shop potřebujete doplněk Parametrické filtry a příplatky. Doplněk usnadní vašim zákazníkům vyhledávání zboží dle zvolených parametrů a je možné ho také využít k filtrování produktů podle příznaků (produkty označené příznaky Akce, Novinka a Tip). Součástí doplňku jsou i Příplatkové parametry, které se skvěle hodí na konfiguraci produktu a upselling.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi pomůžeme na info@shoptet.cz.
Jak vytvořit parametry pro filtrování
Předpokladem jsou správně nastavené produkty. U nich je potřeba mít hodnoty, z nichž budou později parametrické filtry vytvořeny. Lze buď využívat šablony variant nebo Parametry pro filtrování, které naleznete přímo v detailu produktu pod záložkou Parametry (obrázek 01). Tyto parametry lze zadávat buď ručně pro jednotlivé produkty nebo lze pro hromadné zadání využít Import produktů.

obrázek 01
Parametrický filtr se nastavuje vždy pro konkrétní kategorii (či kategorie). Aby se filtr v kategorii zobrazil, je třeba, aby v takové kategorii byly nejméně dva produkty (nebo dvě varianty produktu), které mají stejný parametr, podle kterého je možné filtrovat. Tedy jinými slovy filtr musí mít na výběr alespoň ze dvou možností, které zákazníkovi může zobrazit.
Zobrazení filtrů je navázané na prvek Filtry, který je třeba umístit mezi aktivní prvky (obrázek 02). Nastavení zkontrolujte v administraci v Vzhled a obsah → Šablony, záložka Prvky. Více informací případně najdete v článku Prvky.

obrázek 02
Jak přidat nový parametrický filtr
Samotné nastavení parametrických filtrů pak naleznete v administraci pod záložkou Nastavení → Produkty → Parametrické filtry (obrázek 03). Pokud zaškrtnete Zobrazit filtr pro stav produktů (Akce, Novinka, Tip), bude se vám zobrazovat filtr dle příznaku produktů.

obrázek 03
Pomocí tlačítka Přidat vytvoříte Nový filtr. Z roletkového menu vyberte parametr varianty nebo pro filtrování, podle kterého se zboží bude filtrovat (obrázek 04).

obrázek 04
V dalším kroku zvolte, ve kterých kategoriích se bude filtr zobrazovat. Můžete zvolit více kategorií. Pokud vyberete kategorii, která má pod sebou další podkategorie (taková kategorie má před sebou ikonku plus), je třeba zaškrtnout i všechny podkategorie, kde chcete filtr zobrazit (obrázek 05).

obrázek 05
Nastavení parametrů pro filtrování
Jednotlivé parametry pro filtrování můžete upravovat v sekci Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky na záložce Parametry pro filtrování (obrázek 06).

obrázek 06
Po kliknutí na řádek s parametrem otevřete jeho detail. V detailu parametru pro filtrování můžete upravit jeho Název a Kód. Kód slouží k jednoznačné identifikaci parametru v systému, zákazníci kód na e-shopu neuvidí. Můžete také nastavit Název k zobrazení. Pokud jej vyplníte, bude se tento text zobrazovat místo standardního názvu.
V poli Popis můžete daný parametr více popsat pro vaše zákazníky. Ti uvidí tento popis na e-shopu po najetí myší na parametr v detailu produktu.
Hodnoty parametru je možné řadit pomocí modrého posuvníku v pravém sloupci. Pořadí parametrů jako takových (Materiál, Barva atd.) upravit nelze - pro zákazníky jsou vždy na e-shopu seřazeny abecedně.
Po kliknutí na řádek s hodnotou parametru můžete přejmenovat danou hodnotu. V rozbalovacím poli Přidat můžete zvolit způsob, jak bude daná hodnota reprezentovaná vašim zákazníkům na e-shopu. Můžete zvolit Barvu, kdy konkrétní odstín vyberete z nabídky nebo zadáte hexadecimálním kódem. Můžete zvolit také Obrázek, který vložíte pomocí tlačítka Nahrát, které se objeví po kliknutí na tuto možnost.
Nastavení Google parametrů
Rozbalovací políčko Google parametr, umožňuje zvolit, zda se jedná o parametr, který je třeba ve XML feedu pro Google Merchant Center (Google nákupy) uvádět povinně. Volbou v tomto políčku zároveň vyberete, o který konkrétní parametr se jedná.
Pokud by u produktů dané parametry nebyly nastaveny, produkty se budou moci zobrazovat, ale jejich výkon (z hlediska reklamy a prodeje) může být výrazně omezen.
Produkty, které spadají na Google pod podkategorie Média a Oděvy a doplňky musí mít uvedené tyto parametry:
Název parametru | XML tag (včetně příkladu hodnoty) | Hodnoty (názvy kategorií Google) |
---|---|---|
Pohlaví (gender) | <g:gender>male</g:gender> |
male, female, unisex (muž, žena, unisex) |
Věková skupina (age group) |
<g:age_group>adult</g:age_group> |
newborn, infant, toddler, kids, adult (novorozenci, nemluvňata, batolata, děti, pro dospělé) |
Velikost (size) | <g:size>XL</g:size> |
libovolné do 100 znaků |
Barva (color) | <g:color>oranžová mango párty</g:color> |
libovolné do 100 znaků |
tabulka 01
Pokud tedy používáte na produktu jako parametr pro filtrování některé z výše uvedených parametrů, pak v rozbalovacím políčku pro výběr zvolte odpovídající volbu. Volba konkrétních hodnot pro Google probíhá v detailu hodnoty parametru.
Je pravděpodobné, že parametry velikost a barva máte na e-shopu vytvořené jako parametry pro šablony variant. Jak tyto parametry správně nastavit pro Google je možné najít v kapitole Nastavení parametrů variant. Níže vidíte všechny hodnoty, které má daný parametr (obrázek 07).

obrázek 07