Obsah:
Využití parametrických filtrů
K používání následujících nastavení potřebujete doplněk Parametrické filtry a příplatky. Ten využijete například, pokud má produkt obrovské množství parametrů. Zákazník jednoduše zadá přesný požadovaný typ a zobrazí se mu přesně ten produkt, který hledá.
Doplněk můžete také využít k filtrování podle příznaků (produkty označené jako Akce, Novinka a Tip). Součástí doplňku jsou i Příplatkové parametry, které se skvěle hodí na konfiguraci produktu a upselling.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi pomohou kolegové na info@shoptet.cz.
Jak vytvořit parametry pro filtrování
Nejprve je třeba mít správně nastavené samotné produkty. Buď využívat šablony variant, nebo ručně vypisovat parametry do Parametrů pro filtrování, které naleznete přímo v detailu produktu pod záložkou Parametry (obrázek 01).
Parametrický filtr se nastavuje vždy pro konkrétní kategorii (či kategorie). Aby se filtr v kategorii zobrazil je třeba, aby v takové kategorii byly nejméně dva produkty (nebo dvě varianty produktu), které mají stejný parametr, podle kterého je možné filtrovat. Tedy jinými slovy filtr musí mít na výběr alespoň ze dvou možností, které zákazníkovi může zobrazit.
Jako parametr může sloužit parametr odlišující varianty (nastavení variant v článku Šablony variant) i parametr pro filtrování (obrázek 01).

obrázek 01
Zobrazení filtrů je navázané na prvek Filtry. Pokud tento prvek nebude aktivní, nezobrazí se vašim zákazníkům filtr na e-shopu. Prvek Filtry musí být umístěn na šabloně e-shopu, tedy nesmí být v Koši (obrázek 02). Nastavení zkontrolujte v administraci v Vzhled a obsah → Šablony, záložka Prvky. Více informací v článku Prvky.

obrázek 02
Jak přidat nový parametrický filtr
Samotné nastavení Parametrických filtrů pak naleznete v administraci pod záložkou Nastavení → Produkty → Parametrické filtry (obrázek 03). Pokud zaškrtnete Zobrazit filtr pro stav produktů (Akce, Novinka, Tip), bude se vám zobrazovat filtr dle příznaku produktů (Akce, Novinka, Tip).

obrázek 03
Pomocí tlačítka Přidat vytvoříte Nový filtr. Z roletového menu vyberte parametr, podle kterého se zboží bude filtrovat (obrázek 04). Pro filtrování můžete zvolit buď parametr, který odlišuje varianty. Nebo můžete zvolit ze sekce Parametry pro filtrování, v takové případě se propíší hodnoty, které jste nastavovali podle obrázku 01.

obrázek 04
Zvolte, ve kterých kategoriích se bude filtr zobrazovat. Můžete zvolit více kategorií. Pokud vyberete kategorii, která má pod sebou další podkategorie (taková kategorie má před sebou ikonku plus), je třeba zaškrtnout i všechny podkategorie, kde chcete filtr zobrazit (obrázek 05).
V našem případě se filtr s názvem Velikost zobrazí v kategorii Oblečení a v podkategorii Dámské oblečení (podkategorie byla zaškrtnuta ručně).

obrázek 05
Nastavení parametrů pro filtrování
Jednotlivé parametry pro filtrování můžete upravovat a vytvářet v umístění Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky na záložce Parametry pro filtrování (obrázek 06).
Zde můžete vytvořit nový parametr tlačítkem Přidat v pravém horním rohu.
V přehledu ve sloupci Pořadí vidíte, v jakém pořadí se budou jednotlivé parametry zobrazovat ve filtrech zákazníkům na e-shopu. Základní typ řazení je abecedně. Pokud chcete pořadí upravit, parametr přetáhněte myší na požadovanou pozici pomocí modré ikonky.
Pomocí červené ikonky parametr vymažete.

obrázek 06
Po kliknutí na řádek s parametrem otevřete jeho detail.
V detailu parametru pro filtrování můžete upravit jeho Název a Kód. Kód slouží k jednoznačné identifikaci parametru v systému, klienti kód na e-shopu neuvidí. Můžete také nastavit Název k zobrazení. Pokud jej vyplníte, bude se tento text zobrazovat místo standardního názvu (obrázek 07).
V poli Popis můžete daný parametr více popsat pro vaše zákazníky. Ti uvidí tento popis na e-shopu po najetí myší na parametr v detailu produktu. (Pokud například vyrábíte z neznámých nebo zajímavých materiálů, můžete je zde pro zákazníky popsat).
Nastavení Google parametrů
Rozbalovací políčko Google parametr, umožňuje zvolit, zda se jedná o parametr, který je třeba ve XML feedu pro Google Merchant Center (Google nákupy) uvádět povinně. Volbou v tomto políčku zároveň vyberete, o který konkrétní parametr se jedná.
Pokud by u produktů dané parametry nebyly nastaveny, produkty se budou moci zobrazovat, ale jejich výkon (z hlediska reklamy a prodeje) může být výrazně omezen.
Produkty, které spadají na Google pod podkategorie Média a Oděvy a doplňky musí mít uvedené tyto parametry:
Název parametru | XML tag (včetně příkladu hodnoty) | Hodnoty (názvy kategorií Google) |
---|---|---|
Pohlaví (gender) | <g:gender>male</g:gender> |
male, female, unisex (muž, žena, unisex) |
Věková skupina (age group) |
<g:age_group>adult</g:age_group> |
newborn, infant, toddler, kids, adult (novorozenci, nemluvňata, batolata, děti, pro dospělé) |
Velikost (size) | <g:size>XL</g:size> |
libovolné do 100 znaků |
Barva (color) | <g:color>oranžová mango párty</g:color> |
libovolné do 100 znaků |
tabulka 01
Pokud tedy používáte na produktu jako parametr pro filtrování některé z výše uvedených 4 parametrů, pak v rozbalovacím políčku pro výběr zvolte odpovídající parametr. Volba konkrétních hodnot pro Google probíhá v detailu hodnoty parametru.
Je pravděpodobné, že parametry velikost a barva máte na e-shopu vytvořené jako parametry pro šablony variant. Jak tyto parametry správně nastavit pro Google se dočte v kapitole Nastavení parametrů variant.

obrázek 07
Níže vidíte všechny hodnoty, které má daný parametr (obrázek 07).
Nastavení hodnot parametrů pro filtrování
Po kliknutí na název hodnoty můžete změnit její název. Takto můžete pozměnit hodnoty v detailu parametru v Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky, záložka Parametry pro filtrování. Tlačítkem Přidat můžete pak přidávat další hodnoty.
Ve sloupci Četnost použití vidíte, u kolika produktů na e-shopu se hodnota parametru vyskytuje.
Pořadí hodnoty parametru můžete měnit modrou ikonkou v pravém sloupci. Nastavíte tak pořadí v jakém se budou hodnoty zobrazovat zákazníkům ve filtru na e-shopu. Pomocí červené ikonky parametr vymažete.
Pomocí tlačítka Přidat v pravém dolním rohu přidáte novou hodnotu parametru pro filtrování.
Po kliknutí na řádek s hodnotou parametru můžete přejmenovat danou hodnotu. V rozbalovacím poli Přidat můžete zvolit způsob, jak bude daná hodnota reprezentovaná vašim zákazníkům na e-shopu. Můžete zvolit Barvu, kdy konkrétní odstín vyberete z nabídky nebo zadáte hexadecimálním kódem. Můžete zvolit také Obrázek, který vložíte pomocí tlačítka Nahrát, které se objeví po kliknutí na tuto možnost.
V detailu hodnoty také volíte hodnotu pro Google parametr. Pokud se jedná o některou z hodnot zmiňovanou v odstavci Google parametr výše, pak vyberte některou z hodnot popsanou v tabulce 01.
Aby se provedené změny projevily, klikněte na zelené tlačítko Uložit.