Co je Sklik?
Sklik je český PPC systém, který provozuje společnost Seznam.cz. Systém Sklik vám umožní inzerovat ve vyhledávání na Seznam.cz nebo na partnerských a vlastních obsahových webech včetně homepage Seznam.cz.
Jedná se o placenou službu. Můžete si zvolit platbu za jeden proklik, nebo možnost platit za 1000 zobrazení.
Měření konverzí
Aby mohl systém rozpoznat, že uživatel z reklamy Sklik nakoupil, musíte vložit na stránky e-shopu vygenerovaný konverzní kód přidělený Sklikem. Návštěvník přicházející přes reklamu Sklik je pak rozeznán díky uloženému záznamu v jeho počítači (souboru cookie s platností 30 dní). Pokud se tak uživatel do 30 dnů od návštěvy přes reklamu Sklik dostane na konverzní stránku, započítá se konverze ke dni změření.
Jak na stránkách Sklik vytvořit novou konverzi
Novou konverzi vytvoříte pod kartou Nástroje → Sledování konverzí → Vytvořit novou konverzi. Po jejím vytvoření vám Sklik automaticky vygeneruje konverzní kód, jehož fragment budete následně zadávat do administrace e-shopu.
Více o tom, jak fungují konverze naleznete v nápovědě Sklik.
Jak zadat konverzní kód do administrace
Na straně vašeho e-shopu je propojení připraveno. V administraci přejděte na Propojení → Seznam → Sklik a na této stránce vložte ID konverzního kódu do části Měření konverzí – Objednávky.
Měření registrací do e-shopu
Dalším typem konverze, kterou lze měřit, jsou registrace návštěvníků vašeho e-shopu. Pokud si je přejete měřit, ve vašem Sklik účtu pod záložkou Nástroje → Sledování konverzí → Vytvořit novou konverzi vytvořte konverzi typu registrace uživatele. Z jejího konverzního kódu opět zkopírujte ID a zadejte jej v administraci do příslušné části Měření konverzí – Objednávky.
Měření hodnoty objednávek
Od 28. 2. 2018 jsme upravili hodnoty objednávek odesílané v konverzním kódu Sklik. Nově rozdělujeme hodnotu zboží a za dopravu a jiné platby, případně DPH. Přečtěte si, koho se změna v měření týká a jak na nastavení.
Parametr | Název | Starší způsob měření | Nový způsob měření |
---|---|---|---|
Hodnota konverze | Value | Celková cena s DPH včetně dopravy a platby | Celková cena bez DPH bez dopravy a platby |
Rozdíl mezi konverzí a transakcí
Pokud na vašich stránkách konverzní uživatel do 30 dnů od prokliku reklamy Sklik nakoupí dohromady 3x, započítá se 1 konverze (1 zákazník) a 3 transakce (tři nákupy učiněné jedním zákazníkem).