Obsah:
Povinná pole
Povinná pole naleznete pod kartou Nastavení → Zákazníci → Povinná pole. Jedná se o nastavení polí, které se zákazníkovi zobrazí ve druhém kroku objednávkového procesu, tedy fakturační a doručovací adresa.
Tato pole se také zobrazí při registraci, pokud se jedná o zákaznickou skupinu, která toto nastavení vyžaduje. Více informací o nastavení skupin zákazníků v článku Skupiny zákazníků.
Nastavení určuje, která pole kontaktních údajů budou povinná, která nepovinná a která se nebudou zobrazovat vůbec (obrázek 01).

obrázek 01
V roletce se vám zobrazují možnosti zobrazit jako nepovinné, zobrazit jako povinné a nezobrazovat. U všech položek s výjimkou e-mailu a země (ve fakturační adrese) si můžete zvolit jak a zda je chcete ukazovat zákazníkům.
Pokud chcete využívat export pro Českou poštu doporučujeme zobrazovat číslo popisné a ulici zvlášť (více v článku Česká pošta - podání online).
V objednávkovém procesu jsou povinná pole označená červenou hvězdičkou. Doručovací adresa se zákazníkovi zobrazí až po zaškrtnutí pole Doručit na jinou adresu (obrázek 02).

obrázek 02
Ukládání fakturační adresy
Pokud se zákazník zaregistruje jako uživatel s minimem informací (e-mail a heslo), při první objednávce se doplní fakturační adresa včetně případného názvu společnosti, IČ a DIČ, tedy pokud jsou tato políčka označena jako povinná.
V případě, že je informace již vyplněna v detailu klienta v administraci, nepřepíše se. Jakmile jsou políčka nepovinná, nedoplní se nic.
Ukládání doručovací adresy u registrovaných zákazníků
Pokud se zákazník v minulosti registroval a provedl objednávku, může se mu objevit roletka s výběrem doručovacích adres, které již u minulých objednávek zadával.
Pokud chcete, aby se doručovací adresa ukládala k registrovanému zákazníkovi, je třeba nastavit políčka v doručovací adrese jako povinná. Pokud zákazník nebude chtít doručovací adresu využít, systém ho nebude nutit ji vyplnit.
Chování ukládání do administrace
1) Pokud zákazník vybere z rozbalovacího pole existující adresu a změní některý z jejích údajů (obrázek 03):
- U prázdných a povinných políček dojde k doplnění do vybrané doručovací adresy.
- Jiná políčka se nemění.
2) Pokud zákazník nevybere z rozbalovacího pole žádnou adresu a zadá novou ručně:
- Nestane se nic, pokud jsou políčka nepovinná.
- Nová adresa se uloží k registrovanému zákazníkovi v případě povinných políček.

obrázek 03